Biorąc pod uwagę, ze porównujemy grę na konsolę, która wyszła 9 lat temu (!!!) do gry, która dopiero ukaże się na najnowszych sprzętach, to różnica w ogóle nie robi wrażenia. Jeżeli byśmy zrobili porównanie w dzień, przy słonecznej pogodzie, gdzie nie byłoby różnicy w odbiciach na mokrym asfalcie to różnica byłaby jeszcze mniejsza.
Grałem w Gran Turismo kilka razy na krzyż, ale zawsze mnie irytowała jedna rzecz: brak uczucia prędkości. Na filmie idealnie to widać: auto po lewej wydaje się ledwo toczyć w porównaniu do tego z prawej, ale jednak mijają różne elementy toru w tym samym czasie. Nie wiem od czego to zależy (kąt widzenia?), ale różnica jest drastyczna.
GT nie bardzo ma start do gier na kompach przez swoich producentów. Japońce od GT niestety niewiele poprawiają w swoich grach i odnoszę wrażenie, że w produkcji często kierują się swoim (japońskim) rynkiem, a tam często dziwne rozwiązania nikomu nie przeszkadzają. Jak grałem kiedyś w GT5 (naprawdę długo, startowałem w ligach online) to odnosiłem wrażenie, że poza poprawieniem modeli aut w stosunku do poprzedniej części (które na prawdę dobrze wtedy wyglądały) to
Ja powiem tak - niech wreszcie skończą i odadzą Project CARS, bo jak na razie to regularnie wypuszczają filmy demonstracyjne i tak od kilku lat - to już zaczyna powoli wyglądać jak DN4ever.
@Inixi: Jakie filmy demonstracyjne? Przecież ludzie którzy zapłacili za bycie częścią procesu wydawniczego gry mają stały dostęp do kolejnych buildów i to od nich pochodzi większość filmików w sieci. Gra cały czas się rozwija i nawet obserwując regularnie gameplaye widać postęp. A do premiery już niedaleko - jakoś w marcu wychodzi i raczej nie ma powodów do obaw, że będzie obsuwa.
Wadą Project Cars jest natomiast lista samochodów. W GT największą frajdę daje jazda samochodami które są w grach wyścigowych rzadkością, a na ulicach miast są codziennością. Taką Huayra to można poszaleć w każdej grze, ale już Peugeota 106 z 160KM to poza GT nie uświadczysz.
Gran Turismo byłoby dla mnie idealne, gdyby nie jeden irytujący szczegół. Otóż kamera zza pojazdu jest "przyklejona" i nie zmienia pozycji w zakrętach. To tak, jakby zamocować kamerę za pojazdem na stelażu. W innych grach kamera podąża za torem, nie za pojazdem. Seria GT jest chyba jedyną, która stosuje kamerę przyklejona do auta i dla mnie jest to strasznie dezinformujące. Kompletnie nie czuję pojazdu w zakręcie. No, ale jestem fanem JDMu, więc
Gran Turismo byłoby dla mnie idealne, gdyby nie jeden irytujący szczegół. Otóż kamera zza pojazdu jest "przyklejona"
@krystiano_ps3: Zawsze fascynuje mnie jak można grac widokiem z tyłu an samochód udając że to symulacja... No sorry, taki widok to sobie można w jakimś arcade grać... Sorry, grać zza pleców i mówić o "czuciu" auta to się nie klei w całość.
Komentarze (159)
najlepsze
Przeskok graficzny powinien być wielokrotnie większy, tak jak było wcześniej:
Gran Turismo 1&2 na psx-a (320x240, 6 aut, 30 klatek, brak aa):
http://www.gtplay.com/images/stories/joom_galerie/img_originals/gran_turismo_2_33/gran_turismo_2_9_20100213_1045322052.jpg
http://media.gamerevolution.com/images/games/sony/gran_turismo_2/gran_turismo_2_002.jpg
http://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2011/08/gran-turismo-2-screenshot.jpg
Gran Turismo 3&4 na ps2 (640x480, 6 aut, 60 klatek, anti-aliasing)
https://bridgingovertheocean.wikispaces.com/file/view/gran_turismo_3_hr_1.jpg/33264787/gran_turismo_3_hr_1.jpg
http://www.2-game.be/games/Gran%20Turismo%203%20Aspec%202.jpg
http://static1.gamespot.com/uploads/original/mig/7/3/7/0/377370-gt3_044.jpg
Gran Turismo 5&6 na ps3 (1440x1080, 16 aut, 60 klatek, dobre AA, tryb 3D,
@piker: dla mnie GT1 dotykał, nic się nie zmienia
@piker: no właśnie nie - GT pod względem uczucia prędkości zawsze wydawało mi się upośledzone względem innych (często nawet starszych) tytułów.
Też się zastanawiam czy o to chodzi, ale nawet na prostej drodze bez ruchów kamery różnica na filmie jest spora. :/
@rss: @piker: Tak to wygląda w pełnej prędkości
@krystiano_ps3: Zawsze fascynuje mnie jak można grac widokiem z tyłu an samochód udając że to symulacja... No sorry, taki widok to sobie można w jakimś arcade grać... Sorry, grać zza pleców i mówić o "czuciu" auta to się nie klei w całość.
@scottx85: Bo ja wiem, widok z