@Kriegor: akurat jazda na suwak to prawo, a nie widzimisię kierowców osobówek. I to akurat rozsądne rozwiązanie. Na pewno denerwuje Cię też że masz ograniczenie do 90 km/h, to że na prostej jesteś wyprzedzany kilkaset razy dziennie i często nocujesz w swojej budzie. Nie można jednak swoich frustracji przerzucać na innych użytkowników dróg, bo właśnie wtedy jest ryzyko wypadku, o którym tak przestrzegasz. Kierowcy osobówek też na pewno mają kilka uwag
@Kriegor: ale p?!$#?@isz jak potłuczony misiu. Skoro ten jeden jedzie wolno i blokuje ruch to oznacza, że w końcu wszyscy i tak dojadą do zwężenia i będziesz stał. Pokaż mi prawo, które ci zabrania dojechać lewym do zwężenia (chyba, że znaki mówią inaczej) to ci wręcz podziękuję za wspaniałą, merytoryczną wypowiedź. I tak - wpuszczam ciężarówki, nie mam z tym problemu, najwidoczniej inni też nie mają, tylko jest trochę tego betonu
Mały #protip - zgłaszajcie to na policje, piszę serio. Sam miałem sytuację, że kilka km przed zwężeniem pojawił się szeryf pilnujący lewego pasa niczym dziewictwa córki.
@v_12: Dokładnie, nic innego niż mandat ich nie nauczy. Chyba już w całej Polsce Komendy Wojewódzkie mają pozakładane skrzynki mailowe do zgłaszania takich kierowców - "Stop agresji drogowej", szukać takiego banneru na ich stronach:
@dojcz_szpreche_nicht: Ja już dawno przestałem się tym interesować. Powinno się takie dowody jak ten film na policję zgłaszać. Niech policja się nimi zajmie.
@Kriegor: Właśnie założyłem konto, bo mnie już krew zalewa jak czytam niektóre komentarze i czara goryczy się przelała. Także na wstępie, witam wszystkich wykopków.
Jazda na suwak po prostu działa, sprawdziłem w praktyce, a nie że wiem to z infografik. Ostatni przykład, wjazd do Katowic od strony Częstochowy 86'tką. Zwężenie się zbliża, wszyscy jadą 2 pasami z prędkością 80km/h, zwężenie było z prawego pasa na lewy. Na jakieś 100m przed samym
Nonto już nawet dochodzi do tego że szeryfy współpracują i komunikują się ze sobą. A do głowy żadnemu nie przyjdzie, by spożytkować tę współprace i np. wytłumaczyć innym by jechać dwoma pasami...
@Jacolex: Tłumaczenie nie działa, to jest beton. Ostatnio miałem podobną sytuację na zwężeniu na autostradzie A2, gdzie dwóch zawodowych cymbałów, znaczy się, ten, kierowców, w ciężarówkach pilnowało żeby korek był odpowiedniej długości. Nawet mimo spokojnego tłumaczenia zostałem zwyczajnie wyśmiany.
Trzeba było od razu dzwonić po policję, a nie czekać na nie wiadomo co. Jakby przyjechali i dostałby mandat, to by się na przyszłość nauczył buraczyna.
Czemu nikt nie próbuje dzwonić na policję? Polecam dodać jeszcze tekst, że gość zachowuje się dziwnie, podejrzewamy, że pijany. To tym bardziej się pośpieszą z przyjazdem. A tak tylko wrzucanie filmów na wykop.pl gdzie 50% userów autem na jeździ a ci co jeżdżą to już poraz setny te porady słyszą.
Natomiast takie zakupy łby jak kierowca cysterny tutaj nie zajrzą i jedynie mandat oraz pogadanka z policją nauczą (mam nadzieję!) rozsądku :)
@reddin: ale chyba coś nie zrozumiałeś mnie. Ja nigdzie nie napisałem, że prawidłowo robił, bo zakaz jest dużo dalej, a on (czy ktoś tam) argumentuje, że nie wolno mu wyprzedzić.
@bhagwan: tak jeszcze nie jechałem, ja cisnę do gliwic, więc jak już coś to lepiej zjechać w jasienicy i wioskami dojechać do strumienia do 81 i dalej z żor A1
Wystarczy trzymać w aucie kamyczki (nie ostre bo porysują schowek), średnicy do 2cm. Skuteczny zasięg to nawet 10 metrów, więc jadąc zaraz za szeryfem jest on w polu rażenia.
Ps. Nie namawiam do rzucania w ludzi bądź tłuczenia szyb. Sam odgłos, że coś uderza w auto powinno naprostować szeryfa. Skuteczne tylko na osobówki :(
Postawić znaki nakazu w takich miejscach i walić mandaty. Niestety innego wyjścia nie ma puki tak nauczone pokolenie nie wymrze. To jest tak samo jak niektóre osobniki po 50-tce w pracy: od 20 lat używamy tego szymela i ch***, że jest z błędami i przestarzały, mamy rację bo już 30 lat pracujemy i zawsze robimy tak samo i nie będzie nam szczyl jakiś mówił, że można lepiej, logiczniej, inaczej czy cuś.... nie
@sokotra: Raz stała tam drogówka (pod drugiej stronie jezdni) blisko miejsca gdzie już przekraczało się na przeciwległy pas, na sygnale i dupa, jechałem za jednym szeryfem - nawet nie zareagowali.
Zresztą niedaleko tam jest zatoka, którą różne służby (głownie SG) wykorzystują ale ich nie interesuje to co się dzieje na zwężeniach.
kiedy jechałem osobówką lewym pasem do końca ludzie nie chcieli mnie wpuścić na pas, trąbili i zajeżdżali drogę, stałem dłuższą chwilę aż wjechałem...
kiedy jechałem lewym pasem ciężarówką do końca byłem wyzywany na cb radio ponieważ reszta polactwa stała a ja jechałem, później nie chcieli mnie wpuścić...
Komentarze (161)
najlepsze
Jazda na suwak po prostu działa, sprawdziłem w praktyce, a nie że wiem to z infografik. Ostatni przykład, wjazd do Katowic od strony Częstochowy 86'tką. Zwężenie się zbliża, wszyscy jadą 2 pasami z prędkością 80km/h, zwężenie było z prawego pasa na lewy. Na jakieś 100m przed samym
Takiego starego debila ciężko już naprostować słowami i tłumacząc mu jego błędy.
Gdyby po takiej akcji stracił kilka zębów to nauczyłby się bardzo szybko że tak się nie robi i w wersji instant.
Tak, zdenerwowałem się.
@jam_nick
k!%$a - tekst na poziomie i ma tyle do dyskusji...
_____________
SGL - Śląsk - Gliwice - Las ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Natomiast takie zakupy łby jak kierowca cysterny tutaj nie zajrzą i jedynie mandat oraz pogadanka z policją nauczą (mam nadzieję!) rozsądku :)
@rydzo: na tylnym siedzeniu:D
Wystarczy trzymać w aucie kamyczki (nie ostre bo porysują schowek), średnicy do 2cm. Skuteczny zasięg to nawet 10 metrów, więc jadąc zaraz za szeryfem jest on w polu rażenia.
Ps. Nie namawiam do rzucania w ludzi bądź tłuczenia szyb. Sam odgłos, że coś uderza w auto powinno naprostować szeryfa. Skuteczne tylko na osobówki :(
Zresztą niedaleko tam jest zatoka, którą różne służby (głownie SG) wykorzystują ale ich nie interesuje to co się dzieje na zwężeniach.
kiedy jechałem lewym pasem ciężarówką do końca byłem wyzywany na cb radio ponieważ reszta polactwa stała a ja jechałem, później nie chcieli mnie wpuścić...
(╯︵╰,)