Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko245
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

111

Praca w Silver Screen part 2

Moje zdanie na podstawie historii opisanej przez Macieja Szamowskiego w wykopie "Jak wygląda praca w Silver Screen

de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
z
pokazywarka.pl
dodany: 19.08.2009, 13:09:02
  • #
    polska
  • #
    silver
  • #
    screen
  • #
    prawo
  • #
    pracy
  • #
    umow
  • #
    zlecenie
  • 121
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (1)

Jak wygląda praca w Silver Screen?
de_stroyer
z wykop.pl
  • 0

Komentarze (121)

najlepsze

kubako
kubako
19.08.2009, 13:28:59
  • 19
Wiele osób w komentarzach pod wykopem oburzało się, że autor wykopu to leń, który boi się pracować.

To jaką podpisał umowę, nie zmienia podanego przez Ciebie faktu, że jest leniem. Jakby podpisał umowę o prace, to tak samo psioczyłby na całą Polskę o tym, że kazali mu popcorn sprzątać, a nie zamiatać pod fotele, czy też lustra umyć do czysta, a nie ochlapać wodą.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kubako
kubako
19.08.2009, 13:37:19
  • 24
On tam pracował przez 6 godzin, w piątek, a nie w nocy, w nadgodzinach i w święta.

A jak niewolnik poczuł się nie z powodu pozbawienia go potencjalnych praw (potencjalnych, bo nie miał nawet okazji próbować z nich skorzystać), lecz dlatego, że ktoś śmiał kontrolować jego pracę. To jego słowa, o prawie do nadgodzin nic nie mówił, więc nie dopowiadaj bóg wie czego.
A.....n
A.....n
konto usunięte 20.08.2009, 11:40:28
  • 1
Marudził, że nie pozwalają mu korzystać z komórki. Wybaczcie, ale rozmowy telefoniczne w godzinach pracy , które nie dotyczą tej pracy nie powinny mieć miejsca. Przyszedł dzieciak do pracy i się zdziwił, że to nie szkólka, gdzie pozwalają na lekcjach dzwonić. Ja mam telefon służbowy i szef mnie rozlicza, jeśli dzwonię na numery prywatne. I nie uważam, że łamie moje prawa pracownicze. Jak płaci rachunek za ten telefon, to chyba ma do
m.....h
m.....h
konto usunięte 19.08.2009, 13:27:06
  • 10
Brawo za rzeczowe informacje. A nie w stylu: do roboty leniu poszedłeś to pracuj jak ci każą albo wyp$#$$$!aj Znaleźli się studenci pracoholicy. A za 20 lat się okaże że będziemy pracować po 20h na dobę bez przerwy bo przecież nie jesteśmy leniami tylko przyszliśmy do roboty.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
Autor
19.08.2009, 20:46:48
  • 6
@Keleos - prawa z tytułu świadczeń pracowniczych się nie przedawniają. Z tego też względu możesz tam sobie spokojnie pracować ile Ci się podoba, a podać pracodawcę do Sądu Pracy dopiero jak zmądrzejesz lub zwolnisz się lub zmienisz pracę.
prusi
prusi
prusi
19.08.2009, 20:03:52
  • 5
@Keleos i ty masz rację i destroyer, tylko czemu jak odpowiedź do pierwszego komentarza skoro on jest na inny temat?
prusi
prusi
prusi
19.08.2009, 14:14:19
  • 9
a) zatrudnianie na umowę o prace jest niestety powszechne w Polsce

b) oburzanie się na sprzątanie kibli w wypadku gdy jak byk stoi w załączniku do umowy, że to jest jego zakres obowiązków jest hmm.. głupie? trzeba było najpierw przeczytać

c) rozwiązanie umowy gdy grafik już jest ustalony jest trochę nieeleganckie, powinien przynajmniej ugadać się z resztą pracowników co do zastępstw.

d)
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
Autor
19.08.2009, 14:39:17
  • 5
@prusi - Bez obaw! Pozwy wnoszone do Sądu Pracy przez pracowników są zwolnione od kosztów sądowych. Poza tym gminy organizują darmowe porady prawne gdzie młodzi prawnicy mogą nam pomóc z pozwem. Oprócz tego można sprawę zgłosić do Państwowej Inspekcji Pracy: http://www.pip.gov.pl/html/pl/porady/07061000.htm
de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
Autor
19.08.2009, 15:11:55
  • -1
@prusi - Tak, specyfika pracy w pizzerii czy restauracji również pasuje do cech umowy o pracę. Pracownicy pizzerii wykonują określone obowiązki w określonym przez pracodawcę miejscu i czasie i pod jego kierownictwem, za co dostają wynagrodzenie.

O umowie zlecenie można by było mówić gdyby pracodawca zlecił im zrobienie albo rozwiezienie 1000 pizz, a pracownik mógłby to zrobić w dowolny dla siebie sposób (np.upiec je w domu) oraz w dowolnym czasie (czyli
sunrrrise
sunrrrise
19.08.2009, 17:37:57
  • 6
Jakkolwiek jestem za jak największą deregulacją, także stosunków pracy to i tak WYKOP. Z niewolniczą mentalnością, a raczej z realiami indukującą taką mentalność, należy po prostu walczyć. Im więcej osób to przeczyta tym lepiej.

Ten wykop nie wpłynie pewnie na zbyt wiele osób, ale może ktoś się zastanowi. A zlikwidowanie mentalności niewolniczej leży nie tylko w interesie pracowników, ale też pracodawców, którzy w sporej części (nie wszyscy na szczęście) nie zauważają tego,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kubako
kubako
19.08.2009, 22:13:47
  • 2
De_stroyer, przemyślałem dziś trochę to, o czym napisałeś i mam wątpliwości czy masz 100% racji.

Twoje zastrzeżenia budzi fakt zatrudniania na umowę zlecenie w momencie, gdy zleceniodawca wyznacza:

- czas wykonania zlecenia

-
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
Autor
20.08.2009, 10:40:43
  • 1
@sylwek - na umowie zlecenie powinno się mieć swobodę podobną do tego jakbyś prowadził działalność gospodarczą. Dostajesz zlecenie na wykonanie określonych czynności do określonego dnia za określoną kwotę, a już Twoja sprawa jak to zrobisz, czym i kiedy. Jeżeli jesteś ograniczony zmianami, zobowiązany do wykonania pracy osobiście, zmuszony wykonać pracę w określony sposób, zmuszony wykonać pracę pod kierownictwem pracodawcy to nie ma mowy o umowie zlecenie!

Podpisując z pracownikami umowę zlecenie
sylwek2k
sylwek2k
sylwek2k
20.08.2009, 09:26:11
  • 1
@de_stroyer: przestan piep*c. Sa 2 rodzaje umow zlecenia:

1)
starannego wykonania - i wowczas masz powiedziane, ze do konca tygodnia ma cos byc zrobione, Twoja sprawa jak to zrobisz, czym itd..., jak cos sie sp#%$$%$i, to Ty za to odpowiadasz - wynagrodzenie jest za efekt koncowy, nikogo nie interesuje, czy zrobisz to w 5 minut, czy w 5 dni /o ile zmiescisz sie tylko w terminie/

2)
starannej pracy**
jeden_z_gapiow
jeden_z_gapiow
19.08.2009, 16:30:39
  • 2
de_stroyer: nie przejmuj sie. Spamerzy UPR robia swoje.

Pracodawca ma prawo zatrudniac na umowe o prace lub zlecac zadania jako umowe zlecenie.

Jesli jednak tak jak w znanym nam przypadku- niezgodne z prawem tworzy hybryde pozbawiajaca pracownika wszystkich plusow umowy zlecenia oraz korzysci wynikajacych z umowe o prace- jednoczesnie pracodawca narzuca wszystkie faworyzujace go cechy charakterystyczne obu umow- jest to dranstwo.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

L.....s
L.....s
konto usunięte 19.08.2009, 19:21:15
  • 3
To się zastanów przez chwilę jakie konsekwencje by miał Wasz kolega-nierób Maciej, gdyby w taki sposób zerwał umowę o pracę. Musiałby się z porzucenia pracy tłumaczyć jeszcze przez parę ładnych lat. A tak - popłacze trochę na wykopie, trochę na blogu i za tydzień mu przejdzie...

Do wesela się zagoi ;)
r.....f
konto usunięte 19.08.2009, 14:26:12
  • 2
Jakaś nowa dziwna moda?

Kolejny który tworzy oddzielny wykop, zamiast użyć funkcji odpowiedz.
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

misiafaraona
misiafaraona
19.08.2009, 15:13:39
  • 3
Jakie nieuczciwe?? A co ze swobodą umów, czy jak to tam się zwało.

Maciek chyba przeczytał co jest napisane w umowie którą podpisał, a może lepiej spytac czy potrafi czytać ze zrozumieniem.

Ponadto chłopaka najbardziej zabolalo to że nie może rozmawiać, przez prywatną komórkę, w służbowym czasie, i za to, że musiał myć brudna podłogę.
prusi
prusi
prusi
19.08.2009, 15:26:29
  • 2
niepotrzebnie używałeś danych z tamtego wykopu (imienia, nazwy firmy itp.).

teraz będzie się na tobie mścić to, że ten słynny Maciek nie przedstawił sprawy obiektywnie i obrażał się o pierdoły jak małe dziecko.
kubako
kubako
20.08.2009, 11:41:57
  • 1
De stroyer,

Tak jak mówiłem, nie masz racji. Odszukałem paragrafy.

Wskazałeś że przy umowie o prace można mówić, gdy spełnione są takie warunki:

-wykonywanie
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

prusi
prusi
prusi
20.08.2009, 21:29:30
  • 0
określasz: mają być w całości jako warunek dostania pieniędzy (a nawet pod groźbą zapłaty za zniszczenie) i po krzyku. nikt sobie samobója nie będzie strzelał.
prusi
prusi
prusi
20.08.2009, 16:22:52
  • 0
jak już pisałem: jednorazowe koszenie trawnika w 99% podchodzi pod umowe o dzieło.
Piteq
Piteq
Piteq
19.08.2009, 23:40:30
  • 1
Zakop

Ponieważ:

1) Cechą umowy zlecenia jest to, iż zleceniobiorca sam organizuje sobie sposób pracy, określa czas pracy. Tymczasem Pan Maciej wykonywał pracę organizowaną przez supervisorów zatrudnionych przez Silver Screen i nie mógł organizować swojej pracy samodzielnie. Musiał wykonywać pracę w godzinach zmian określonych przez pracodawce i nie mógł samodzielnie określać czasu pracy.

Argument
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Piteq
Piteq
Piteq
20.08.2009, 15:07:44
  • 4
@jeden-z-gapiów

Toteż zauważ łaskawie, że nie brnę i nie walczę bezsensownie o swoje zdanie, kiedy wydaje mi się, że nie mam racji i przyjmuję kontrargumenty chłopaków.

Nie uważam też, żeby cała wypowiedz była bzdurna
kubako
kubako
20.08.2009, 01:34:40
  • 2
wielka korporacja patrzy przede wszystkim na zyski, a nie na to czy łamie prawo

Sratytaty...

Każdy patrzy przede wszystkim na zyski: wielka korporacja, mała firemka i pracownicy tak samo.

Jakby
Zjadacz_Wezy
Zjadacz_Wezy
19.08.2009, 19:54:17
  • 1
Jak już mówiłem miałem przyjemnośc pracować z Maćkiem ten dzień (było to raczej szkolenie). Nie pasowały mi warunki (bo praca super lekka, zwłaszcza, że on nie miał książeczki sanepidu, więc wykonywał dwa razy lżejszą robotę niż ja), więc złożyłem wymówienie i jakoś nikt problemów nie robił. Jasne, że jak chce się "zemścić" na pracodawcy to jest mnóstwo sposobów, zwłaszcza, że SS kiepsko stoi jeśli chodzi o ich stosunki z Zaiksem. Tylko po
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

de_stroyer
de_stroyer
de_stroyer
Autor
19.08.2009, 20:44:14
  • 1
Jeżeli chcesz napisać coś na temat Maćka i jego stosunku do pracy to zapraszam do pierwszego wykopu.

Ten wykop jest na temat rodzajów umów i łamania prawa przez pracodawców.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
3071
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
3018
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
2588
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
2455
Gdańsk - jest wyrok w sprawie wałka na wynajem 15 owiec za 150 k zł.
Gdańsk - jest wyrok w sprawie wałka na wynajem 15 owiec za 150 k zł.
2233
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking