1. Tylne koła nie blokują się automatycznie po uruchomieniu poduszek powietrznych (widać, że jeszcze przez moment się kręcą)
2. W Tesli klamki zewnętrzne chowają się w drzwiach (trzeba je delikatnie nacisnąć, żeby się wysunęły), moim zdaniem powinny się automatycznie wysuwać zaraz po zderzeniu, żeby ułatwić prace ratownikom/strażakom. Nie dla każdego taki mechanizm jest oczywisty
3. Przy zderzeniu czołowym i bocznym urywa się wewnętrzne lusterko wsteczne. Latające przedmioty w kabinie
@jendrys: Telsa wydaje się, że ma strasznie nieusztywnione podłużnice. Te zamiast pochłaniać energię i się odkształcić, zachowują swój kształt. Albo ktoś zapomniał o stalach DP, TRIP, albo panowie z tesli nie uporali się z pewnymi problemami konstrukcyjnymi.
Niech jeszcze jeden egzemplarz wyślą do Insurance Institute for Highway Safety, bo na zwykłe crash testy to już się wszyscy nauczyli projektować auta ;)
@susi33: Dokładnie! Z całym szacunkiem do Tesli, dopóki nie będzie crashtestu gdzie uderza w przeszkodę tylko 25% powierzchni pasa przedniego nie można jej nazwać bezpiecznej. Według powyższego testu dacia logan i polenez (z poduszką) też będą miały 5/5
to ze szyba nie pekla nie oznacza z marszu ze to taki super samochód, jakbys jechal czolgiem i sie wpierdzielil na bunkier to tez z zewnatrz niewiele by bylo szkod ;)
@platkiowsiane: Akurat taka pancerność dobra nie jest. Chrysler dawno temu zrobił samochód, który brał na siebie mnóstwo uderzeń i nie miał żadnych problemów z karoserią, ale gorzej było dla pasażerów. W skrócie jeśli karoseria nie pochłania siły uderzenia, to pochłoną ją pasażerowie.
@dave8: Żaden ze mnie specjalista, ale wiem, że z większości aut które przywalą z pełną prędkością 90km/h zostają wióry, nie ważne ile ma gwiazdek. Tu przykład, co prawda mydelniczki, ale w dobrej jakości.
Z drugiej strony kierowca przed zderzeniem najczęściej jest zdolny przycisnąć hamulcem chociaż na chwilę.
@sm30: dwa samochody jadące z prędkością 90 km/h w przeciwnych kierunkach to nie to samo co jeden samochód uderzający w przeszkodę stojącą przy prędkości 180 km/h
o w nieoficjalnym rankingu (gdzie można zdobyć ponad 5 gwiazdek) samochód ten uzyskał notę 5.4 co czyni z niego najbezpieczniejszy samochód w historii.
@susi33: No akurat prędkość to ścisłe określenie z fizyki a szybkość to "termin niejednoznaczny" przez niektórych raczej niesłusznie stosowany zamiast prędkości dla wartości skalarnej (gdzie prędkość jest zostawiona tylko dla wektora).
To jest najłatwiejszy test zderzeniowy ze wszystkich możliwych. To tak jakby egzaminator prawa jazdy popatrzył, że koleś daje rady przejechać 100 metrów po prostej i uznał "nooo, daje rady, zdał.".
Komentarze (157)
najlepsze
1. Tylne koła nie blokują się automatycznie po uruchomieniu poduszek powietrznych (widać, że jeszcze przez moment się kręcą)
2. W Tesli klamki zewnętrzne chowają się w drzwiach (trzeba je delikatnie nacisnąć, żeby się wysunęły), moim zdaniem powinny się automatycznie wysuwać zaraz po zderzeniu, żeby ułatwić prace ratownikom/strażakom. Nie dla każdego taki mechanizm jest oczywisty
3. Przy zderzeniu czołowym i bocznym urywa się wewnętrzne lusterko wsteczne. Latające przedmioty w kabinie
to ze szyba nie pekla nie oznacza z marszu ze to taki super samochód, jakbys jechal czolgiem i sie wpierdzielil na bunkier to tez z zewnatrz niewiele by bylo szkod ;)
Z drugiej strony kierowca przed zderzeniem najczęściej jest zdolny przycisnąć hamulcem chociaż na chwilę.
na potwierdzenie test z Mythbusters: https://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
Dobra, znalazłem: 56 km/h
Więc w czym problem? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Fullforntal to test homologacyjny, zdaje go prawie wszystko, nie ukazuje prawie nic. Stare Audi wypadały tam podobnie a na offsecie była tragedia.