Niewesoła kolejowa refleksja
Praktycznie od początku lat 90 - tych Polskie Koleje Państwowe realizują bardzo ważny, wręcz strategiczny cel - samolikwidację
haters88 z- #
- #
- #
- #
- 135
Praktycznie od początku lat 90 - tych Polskie Koleje Państwowe realizują bardzo ważny, wręcz strategiczny cel - samolikwidację
haters88 z
Komentarze (135)
najlepsze
Chiny maja najdluzsza siec szybkiej kolei na swiecie (i caly czas dokladaja nowe odcinki). A u nas to mozna miec co najwyzej najdluszy postoj w szczerym polu ;(
Przynajmniej kokurencja w transporcie samochodowym jakaś istnieje. Zostawić tylko koleje aglomeracyjne, bo te jakoś się sprawdzają.
Już teraz między wiekszymi miastami szybciej i taniej jeździ się autobusami niż pociągami.
Jasne że kolej pod wieloma względami przewyższa transport drogowy. Jednak w naszej specyficznej sytuacji topienie kasy w koleje, przy ich zapóźnieniu jest marnowaniem pieniędzy. Lepiej postawić na transport drogowy, bardziej przyczyni się do zwiększenia wzrostu gospodarczego.
@NoLajf:
Ale z tą prywatyzacją to poczekaj aż przeniosę się na stałe za Odrę do komunistycznych Niemiec ok ?
Ja nie mam nic przeciwko budowie TGV w Polsce, ale niech to sobie robi prywatna firma za swoje pieniądze, a nie ta banda nieudaczników
Bzdury. Kierowcy nie płacą za koszty zewnętrzne które generują, a te wielokrotnie przewyższają koszty transportu kolejowego. Przewiezienie 100 osób w wagonie kolejowym jest bardziej ekonomiczne niż żeby każdy z osobna pojechał autem. I nie chodzi tu tylko o koszty benzyny, biletów lecz efekt zewnętrzny jaki wygenerują obie te sutuacje - 100 samochodów to hałas, więcej wypadków, zanieczyszczenie i zwiększenie ruchu
Absolutnie nie chcę nikomu nic narzucać. Właśnie chodzi o to, żeby dać ludziom wybór - kto chce to autem, inny autobusem, inny rowerem, kolejny pieszo a jeszcze inny koleją. Stawiając na transport indywidualny zabierasz ludziom możliwość wyboru i de facto jedyny optymalny środek transportu to auto.
Polecam ten film: http://vimeo.com/27524572
Czy ktoś w ogóle jeszcze jeździ koleją? Chyba tylko pluskwy i młodzież do Kostrzyna. Z tego co widzę wagony pasażerskie na przejazdach kolejowych zawsze prawie puste.
Lepiej budować drogi.
Prywatyzacja kolei, jeśli miałoby to oznaczać, profesjonalne zarządzanie, oczywiście jestem za. Ale nie ma co marzyć o kolei bez dotacji. Nie znam na świecie takich przykładów.