Poradnik rowerzysty - 8 sytuacji, w których dostaniesz mandat
Zaczyna się długi letni weekend, który niejeden Polak z pewnością wykorzysta na wycieczkę rowerową. Uwaga jednak: jest kilka niepozornych sytuacji, które grożą otrzymaniem mandatu.
darosoldier z- #
- #
- #
- #
- #
- 198
Komentarze (198)
najlepsze
Wystarczy ograniczyć dozwoloną prędkość do prędkości pieszego. Nie widzę powodu do zamieniania każdej zebry w znak STOP, skoro pieszy nie musi się zatrzymywać. Czasem wystarczy się tylko rozejrzeć... wszystko zależy od sytuacji. Tak, jak w przypadku pieszych.
#informacjanieprawdziwa
Ale niżej:
Sami sobie zaprzeczają. Kto to pisał, 16-latek po nadmiernym spożyciu marichuanen?
weź to wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu pieniącemu się za kółkiem blachorumaka bo go nagle zmuszono do jazdy 15-20 na drodze w strefie 30, kiedy chciał jak zwykle jechać normalnie 60...
Do tego jest tam stanowczo za dużo błędów (i błędnych wniosków), jak na tak krótki tekst.
Gówno prawda. Autor cytuje przepisy, ale najwyraźniej ich nie rozumie. Nawet według chorego polskiego prawa wolno zupełnie legalnie jechać po chodniku, jeśli ma on
wbrew temu, co tłustą ciąką wypunktował Autor, nie mogę dostać mandatu za:
1. jazdę po chodniku gdy jest >2m szeroki a na jezdni jest >50km/h (czyli nie będę jej "unikał")
3. za "niepełne wyposażenie roweru" czyli brak oświetlenia
4. za "oderwanie jednej ręki od kierownicy"
Punkt 2 też jest bardzo rzadko egzekwowany - wyjątkowe są "nagłe akcje" kiedy trzeba się wykazać statystykami. Policaje i strasznicy miejscy to też ludzie i
wszystkie punkty są opisane tak, jak mówię ;) (inaczej bym tak nie mówił...)
azaliż albowiem?
napisałem gdzie się mylił, dziwnym trafem zawsze zaostrzając wymagania i zakazy wobec rowerzystów
dobrze że coś przywodzi... tak na dobry początek
Czyli nasze bezpieczeństwo jest mało ważne...
Ile masz rąk? :)
@Worm91: Raz, że w takim przypadku rowerzysta porusza się w ciągu przeznaczonym dla pieszych (przejście dla pieszych) - zakłóca ruch pieszych w poprzek ulicy, dwa, że jego niespodziewane pojawienie się na pasach niesie większe niebezpieczeństwo kolizji ze względu na prędkość poruszania się na rowerze.
Z moich rowerowych doświadczeń wnioskuję, że przy przekraczaniu jezdni na pasach pozbawionych sygnalizacji, przy dużym ruchu, zejście z roweru skutkuje zdecydowanie szybszym
No to będzie mandacik, 2,50 poproszę
Bzdura jest w artykule. Obecne (nowe) przepisy są dość rozsądne.
Jak masz drogę bez pobocza tak, że musisz jechać pasem dla samochodów to oficjalnie można jechać obok siebie, bo 2 rowery zajmują tyle miejsca co samochód i nie utrudniają
Komentarz usunięty przez moderatora
Hehe a jak będzie zielony albo zwykły asfaltowy to co? ;)