Ruch w miastach: Paradoks Braessa
![Ruch w miastach: Paradoks Braessa](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Jr9NN2S9Y0rU7vYrazLzTp40y9V8evnn,w300h194.jpg)
Przy planowaniu siatki drogowej w mieście warto pamiętać, że nie zawsze więcej dróg = lepiej. Mówi o tym Paradoks Braessa
![maros](https://wykop.pl/cdn/c3397992/maros_c8MVXexkBo,q52.jpg)
- #
- #
- #
- 80
Przy planowaniu siatki drogowej w mieście warto pamiętać, że nie zawsze więcej dróg = lepiej. Mówi o tym Paradoks Braessa
Komentarze (80)
najlepsze
Osobiście nie mam nic przeciwko redukcji ruchu samochodowego w ścisłym centrum miast ale... najpierw zbudujmy to co na zachodzie jest standardem- obwodnice miast tak by tzw. tranzyt nawet nie myślał o tym aby pchać się do miasta. Oczywiście obwodnica musi być za darmo jeśli
Podobnie jest w przypadku większości teorii fizycznych, przy których wykorzystuje się modele, które w rzeczywistości nigdy nie występują w przedstawianych postaciach.
Zaraz, zaraz, to za pięknie brzmi. No jasne - przez pusty Wrocław jedzie się bardzo długo (ach ta idealna synchronizacja świateł - stoisz na czerwonym i w oddali widzisz zielone, które zmienia się na czerwone chwilę po tym jak na obecnym skrzyżowaniu zapali
Przykłady pokazane w artykule nie są zbyt wiarygodne pod względem tego paradosu. Gdyby było nadmienione że ruch wchodzący i wychodzący się zwiekszył po zamknięciu dróg to mozna było by w ten paradoks wierzyć. A tak to takie sobie akademickie gadanie...
Kiedyś zrobię prowokacje i nawciskam wam kitu jakimś bzdurnym artykułem
Takie dane poza ZIKiT'em kupuje choćby Google na potrzeby usługi Google.maps czy operatorzy systemów nawigacji samochodowej.
http://www.springer.com/cda/content/document/cda_downloaddocument/9783319041773-c2.pdf