@kwaz1: ciekawostka-wiele czesci do e38 jest tanszych w oryginale niz zamienniki, niektore elementy zawieszenia, poduchy skrzyni, lapy silnika, blenda bagaznika itp
Pięknie napisane. Ludzie kupują auta ponad swoje możliwości i potem jest druciarstwo. Nie sztuka kupić kilkuletnie auto wysokiej klasy tylko je utrzymać.
Dziwne i zabawne. W Polsce samochody mają 7 żyć. Nie ma znaczenia który rocznik, bo i tak to będzie ponad 10 lat, przebieg się nie liczy bo i tak nigdy na liczniku nie przekracza 300 tys. Za to w ogłoszeniach o sprzedaży mieszkania zawsze podana data budowy. W UK po 3 latach ubezpieczenie idzie w górę, godzina robocizny mechanika to 80+ funtów, a na lakierników biorą chyba ludzi z niedowładem rąk i
na forum są ludzie którym się raz lub dwa razy coś udało i postanowili to jak najszybciej udokumentować .Chociaż nie twierdzę że wszyscy tacy są.Bo są też tacy którzy znają się na rzeczy.Ale ja na swoim przykładzie patrzę na forum z przymrużeniem oka :)
Niestety, ale kazdy samochod sie psuje - Bmw, Honda, Kia, Mercedes.. we wszystkich zuzywaja sie materialy a Polacy za malo zarabiaja, zeby je utrzymac....
Kiedy się ma na konia, to musi być również na bat. Robiąc ok. 40 tysięcy km rocznie (to nie dużo, ale też znowu niemało) widzę, ile kosztuje utrzymanie Skody Octavii (rocznik 2008) w dobrym stanie i na oryginalnych częściach. W tym roku (regeneracja turbiny, przeglądy, filtry, wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym + pierdoły związane z eksploatacją) wyszło 6 tysięcy brutto. I to w samochodzie, które nie jest żadną limuzyną tylko porządnym wołem
@kosi_mazaki: Dla mnie przebieg nie jest wyznacznikiem niczego. Kupiłem (tak wiem, jak typowy polaczek cebulaczek) VW Passata B5 2001r 1.9TDI z przebiegiem uwaga - 220 000km. Już na starcie wiedziałem że mogę spokojnie do tego dodać 200 000 km, ale i tak go kupiłem. Czemu? Bo stan wnętrza, silnika i zawieszenia był praktycznie miodzio. Po zakupie wymieniony tylko rozrząd (dla pewności), olej, filtry, tarcze + klocki przód, i 2 wahacze przód.
Komentarze (298)
najlepsze