Hahn: zamiast na lotniska Polska powinna wydawać fundusze UE na koleje
Dla Polski największym wyzwaniem w tej perspektywie budżetowej UE będzie kontrola wielu małych projektów dot. konkurencyjności firm - uważa komisarz UE ds. polityki regionalnej Johannes Hahn. Jego zdaniem zamiast na lotniska, powinniśmy kierować euro na koleje.
GARN z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 56
Komentarze (56)
najlepsze
@batman666: Japończycy się z Tobą raczej nie zgodzą.
Taki przykład jak urzędnicy w Berlinie pozbyli się prywatnej konkurencji dla budowanego (i budowanego) tam przez rząd i land lotniska Berlin Brandenburg (BER):
Baza Ryanair tuż przy polskiej granicy na prywatnym lotisku?
PS. Wiecie, że polskie prawo zabrania prywatnych lotnisk pasażerskich? Państwo ma mieć > 50% udziałów.
w małych miastach lotniska nie są potrzebne lepiej skupić się na poprawie transportu do lotnisk już istniejacych
LOT miał kilkadziesiąt lat aby zbudować hub przesiadkowy w Warszawie. Właściwie bezskutecznie. Wprawdzie można się przesiadać, ale Warszawa nie jest rozpoznawana jako miejsce przesiadkowe LOT-u. Kto zamiast LOT-u miałby ustanowić hub w Warszawie? Lufthansa - zapomnij... nikogo nie ma na widoku.
Budując kolejne lotnisko "centralne", "przesiadkowe" tuż obok siebie będą w efekcie 4 DZIAŁAJĄCE LOTNISKA W PROMIENIU ZALEDWIE 150 KM:
1. Warszawa Okęcie (WAW)
Niemal 100 tysięcy osób w lutym 2014
Samoloty na tory? Nie jesteś pierwszy z tą koncepcją:
Clip-Air - rewolucyjna koncepcja lotnicza
Wszystko ładnie, pięknie, ale ile jest w Polsce osób które może sobie pozwolić na wydanie na sam dojazd do miejsca pracy 250 złotych? Nawet 100 zł dziennie na dojazd to BARDZO duża kwota. W naszych warunkach ekonomicznych obawiam się że pomysł budowy lotnisk poza dużymi aglomeracjami nie ma ekonomicznej racji bytu. Wiem że samoloty są szybsze, czas to pieniądz itd. ale jestem raczej w tej kwestii realistą.
Komentarz usunięty przez moderatora