Piechociński: kontrakt na Pendolino może zostać zerwany
Kontrakt na Pendolino może zostać zerwany. Nie zostały spełnione warunki zamówienia. Zakładano, że trzeba przeskoczyć epokę. To nie była najlepsza decyzja. Trzeba było postawić na pociągi osiągające prędkość do 160 km/h.
Xaveri z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 42
Komentarze (42)
najlepsze
Prawda jest taka, że chyba lepszego ministra dla kolei niż
Lobby to nie są jakieś teorie spiskowe, to jest oczywiste zjawisko. Nie da się logicznie wytłumaczyć kompletnego rozwalenia jednej z najważniejszych linii kolejowych w kraju, łączącej 2,5 mln aglomeracji z 1 mln, mającej zarówno wielkie znaczenie dla kolei towarowej, dalekobieżnej i regionalnej, gdzie spokojnie mogłyby być 4 tory. Mowa tutaj oczywiście o Kraków-Katowice. Tzn. da się wytłumaczyć - równolegle biegnie prywatna autostrada ze słynnym tajnym aneksem.
Przykład inny, linia lokalna Żywiec-Sucha Beskidzka. PLK chce remontu, woj. śląskie chce remontować, powiaty chcą remontu, marszałek woj. małopolskiego mówi
Mianowicie:
- gotowy i nadal niewykorzystywany w pełni jest pierwszy 80 km odcinek CMK dostosowany do 200 km/h (docelowo do 250 km/h),
-
Chyba, że to Alstom zerwie - ale wtedy to już chyba by musiał zwrócić zapłaconą kwotę za pociągi.
Każdy zarobi.
Jak wygląda prawda?
Dostawca dał ciała że nie może certyfikować pociągów.
Czy też wymogi certyfikacji do 250 kmh zapisane w umowie są aktualnie NIEWYKONALNE w polskim systemie prawnym?