@marcin-: może powodem jest to, że one tak na prawdę mogą nie być tak tragicznie stare jak się nam wydaje wg wiki, ten model na zdjęciach był produkowany do 2002 roku, tylko staro wygląda. Jednak jest delikatna różnica stylistyczna między ikarusami a np. Volvo z tamtych lat hehe
@Mephistofeles: Prawda, błąd w tytule. To jest autobus niskowejściowy, czyli ma tylko fragment niskiej podłogi. Najważniejsze, że wózka, czy to inwalidzkiego, czy dziecięcego, czy nawet roweru nie trzeba targać po schodach.
Bardzo słuszna koncepcja, chociaż jakby to zaimplementowali z 10 lat wcześniej. Akurat w Ikarusie to jest łatwe do zrobienia, bo silnik jest między osiami. W Jelczu było trochę gorzej, wobec czego ostatnia wariacja nt. Berlieta tj. M121 była low entry, ale tylko w drzwiach 1. i 2., albowiem silnik nie zniknął ;)
U nas podobnie się robi, ale z tramwajami - chociażby w Gdańsku i w Elblągu do sprowadzanych używanych tramwajów z zachodu dorabia się niskopodłogowy człon. W innych miastach (np Grudziądzu, Łodzi, Toruniu, Krakowie Poznaniu) przeprowadza się gruntowny remont całych składów. W Gdyni z kolei przerabia się używane autobusy na trolejbusy, itd... .
Komentarze (13)
najlepsze
http://www.phototrans.pl/14,647536,0,Ikarus_260_46_03_70.html
http://www.phototrans.pl/14,647963,0,Ikarus_260_46_03_70.html
http://www.phototrans.pl/14,647540,0,Ikarus_260_46_03_70.html
Komentarz usunięty przez moderatora