Witam,
Zbierałem się trochę żeby o tym napisać, i w końcu znalazłem chwilę czasu.
Od około roku wynajmuję mieszkanie przy ulicy Dobrej we Wrocławiu. Od początku z miejscami parkingowymi był kłopot - jak to w centrum miasta - ale ostatnie działania miejskie podniosły moje ciśnienie na tyle, że muszę o tym napisać.
Do końca roku 2013 sytuacja z parkowaniem wyglądała tak, jak to widać na mapach google:
mapa ulicy
Licząc z tej mapy parkowało tam plus minus 73 pojazdy, do skrzyżowania z Ziemowita. Oczywiście niektórzy mistrzowie kierownicy nie wiedzą co to jest 1,5 metra dla pieszych, i im bym stawiał mandaty aż by huczało... Ale działało to od lat, jak mi mówili sąsiedzi i jakoś sobie ludzie radzili.
Jednocześnie, jak już nie było opcji na znalezienie miejsca przy ulicy, zawsze można było pojechać na - jak ja to nazywam - pole. Czyli tak jak na obrazku:
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01vzDjO_asL0K8qrtvONwSMwBURv18YpRElCBOmI,wat600.jpg?author=michal-tarkowski&auth=534ec35c2520d21a85548fa8eebba577)
Jak odsuniecie mapę z linka powyżej, to po lewej stronie.
Oczywiście to dziki parking, więc a) jak pada to błoto, b) zawieszenie też nie ma lekko, a jak ktoś ma nisko, to c) potrafi czasem otrzeć.
Nie wiem jaki urzędas, ale ktoś wymyślił, że tak być nie może! Więc miesiąc temu pozmieniali znaki, a jak tylko zrobiło się cieplej to przyjechali i pomalowali pasy tak jak chcieli. Teraz wygląda to tak (zdjęcie z mojego balkonu):
Policzyłem, i zakładając usunięcie z lewej strony kubła na śmieci i aut, których nie widać na zdjęciu miejsc jest plus minus 40.
Szybka akcja w googlach, i ta cała zmiana jest spowodowana wymalowaniem pasa dla rowerów - który zauważcie jest jednokierunkowy.
Po przedstawieniu sytuacji mój komentarz:
Miasto zlikwidowało ok. 33 miejsca parkingowe, żeby zwiększyć w statystykach ilość km ścieżek rowerowych, i tylko dlatego, bo po tej ulicy rowery nie jeżdżą, a tym bardziej nie robią tego po takiej kostce, po której jeździ się... no słabo.
Po drugie chodniki z obu stron są szerokie, więc mogli na spokojnie zmienić zasady parkowania z jednej strony i zamiast 33 miejsc zlikwidować może z 7, i namalować pas dla rowerów na chodniku.
Zabranie tych 33 miejsc, spowodowało, że na wyżej wymienionym polu parkuje o te 33 samochody więcej, i czasami nawet tam już ciężko jest zaparkować mimo, że nikt tam nie lubi tego robić, chyba, że ma offroad...
Kolejna sprawa, że to Pole to parking dziki, i jest to idealne miejsce na kolejny budynek mieszlakny!.Znając poczynania naszego prezydenta Jego Magnificencji Dudkiewicza, to tylko kwestia czasu. Ile samochodów tam parkuje nie liczyłem, ale można sobie wyobrazić co się będzie działo jak zapadnie taka decyzja.
Miasto Wrocław od kilku lat prowadzi konsekwentną politykę walki z samochodami, ograniczając ilość miejsc parkingowych nie przejmując się tym w ogóle. Dodatkowo, nowe inwestycje budowlane często mają wskaźnik miejsc parkingowych do mieszkań poniżej 1,0!! (mniej niż jedno miejsce parkingowe na jedno mieszkanie).
Znalazłem informację o luce w prawie:
//www.debnikikrakow.pl/component/content/article/8-aktualnosci/324-zwracam-si-z-do-pana-w-sprawie-luki-w-prawie-polskim-dotyczcej-wymaganej-liczby-miejsc-parkingowych-w-przypadku-budowy-budynkow-na-terenach-nie-objtych-planem-zagospodarowania-przestrzennego
W której jest napisane, że to rada miasta w planie zagospodarowania ternu może uchwalić ilość miejsc parkingowych na mieszkanie. Jeżeli tego nie zrobi, to deweloper sam sobie określa jak mu się podoba. Na osiedlu Krzyki, które są aktualnie największym placem budowy mieszkań we Wrocławiu, dochodzi już do sytuacji, gdzie kilka budynków obok siebie ma ten wskaźnik niższy niż 0,8!. Chyba nie muszę Wam mówić do czego to prowadzi w godzinach powrotów ludzi do mieszkań... Jest często gorzej niż w ścisłym centrum!
W takich chwilach cieszę się, że wynajmuję mieszkanie a nie jestem właścicielem... W momencie decyzji JM Dudkiewicza o sprzedaży "pola" pod budynek mieszkalny, wynoszę się stamtąd... ale absolutnie nie jest to normalne.
Podsumowując - Ten wykop jest skierowany głównie do mieszkańców miasta, którzy głosują na JM Dudkiewicza i platformę w radzie miasta, żeby pokazać im jak władze miasta dbają o swoich obywateli wiedząc za nich co jest dla nich dobre, ale również dla osób, które mają zamiar tu przyjechać i kupić mieszkanie, żeby zwracały uwagę na wskaźnik miejsc parkingowych do mieszkań, bo ostatnie na co mam ochotę po dniu pracy, to powrót z myślą, że przez pół godziny będę krążył i szukał miejsca...
Komentarze (203)
najlepsze
We Wrocławiu większość deweloperów buduje parkingi podziemne. Ale tak jak
https://www.google.pl/maps/@51.111453,17.015239,3a,45.3y,27.14h,80.07t/data=!3m4!1e1!3m2!1se0aJ20kFxPjqpBP_qwzMnQ!2e0
Ucywilizowanie parkowania uważam akurat za duży plus - bo kierowcy potrafią się naprawdę wszędzie wcisnąć.
Ale wiesz, że matki z dzieckiem też jeżdżą samochodami i mają problemy z parkowaniem?
Byłem tam całe dwa razy w życiu, oba w tym roku. Raz przyjechać rozłożyć graty na wystawę lego, drugi raz zebrać. Przyjechałem samochodem, bo jak niby inaczej mam zabrać 13 kartonów z których zawartość niektórych jest tak krucha, że należy je stawiać na poduszce. Wrocław jest pierwszym znanym mi miastem, gdzie miejsc parkingowych nie ma. Z racji tych wystaw odwiedzam różne
Rozumiem Twoją sytuację, czasem po prostu się nie chce. Ale i nie taki zły Wrocław jak go
We Wro akurat takich parkingów nie brakuje ale stoją w dużej części puste, bo jeden z drugim wielki pan w swoim samochodziku woli pół godziny krążyć po uliczkach i spalać paliwo niż zapłacić. Przykłady - Nowy Targ (kilkaset miejsc, tuż przed Urzędem Miejskim), Dworzec Główny (ponad 200 miejsc, zwykle pusty). Inne w zasięgu paru minut spaceru
Jedynym idiotyzmem
Dla mnie ta ulica, delikatnie mówiąc, nie wygląda najlepiej a ucywilizowanie parkowania to pierwszy, mały krok w stronę ucywilizowania okolicy. W normalnym krajach nie jest normą zezwalanie na parkowanie na chodnikach, które nie są przystosowane do ciężaru pojazdów samochodowych. Miejsce samochodów jest
@Rizzin: Może parkujesz w takich godzinach, gdzie nie ma większego problemu. Ale jak tam jeździsz, to powinieneś zauważyć, że ludzie stają na Ziemowita wzdłuż przedszkola, choć po tej stronie jest zakaz parkowania... I na Ziemowita też coś kombinują już, bo ustawili
Nigdy, nie będzie dość miejsca. Sytuację idealnie obrazuje Politechnika. Tam zawsze, bez względu na ilośc miejsc parkingowych ze względu na remonty - jest zaje****ne.
@Seba85zory:
http://www.wykop.pl/ramka/935417/mistrzostwo-komunikacji-miejskiej-czyli-autobusy-w-kurytybie/
Wroclaw jest mega zapchany, wiec w godzinach szczytu nawet nie mysle o jezdzie autem, jednak co jest wkurzające to dzialające sygnalizacje swietlne po 22 :/
Właśnie odwrotnie, w Niemczech jest to sprawa prestiżu, w Polsce to rzeczywista potrzeba! Autobusy jak już są to jeżdżą co godzinę albo pół, tramwaje jak już są to ze stopniami, mieszkasz w ogóle we Wrocławiu? Kiedy ostatnio tutaj zwiększyli gdzieś częstotliwość ich jeżdżenia albo dodali nową linię jeżdżącą w zupełnie nowe miejsce? Tak, tramwaj na stadion który miał być prawie jak metro a wyszło
@ajuto00: Niestety w Polsce posiadanie auta to sprawa ekonomii, komfortu i bezpieczeństwa. Transport publliczny nadal nie konkuruje z własnym autkiem
ważniejszych ulic, sygnalizacje świetlne, gdzie popadnie, koniecznie niezsynchronizowane.
Odnośnie ścieżek rowerowych, chciałbym zwrócić uwagę na ścieżki w rynku, które malują na kostce, ścieżki te
nie dość że oszpecają rynek, to przeważnie urywają się po 10 metrach, a jak tylko spadnie deszcz to farba schodzi... (ok)
A na parterach lokale usługowe, których klienci nie mają gdzie zaparkować nawet....
@dudi_:
Panie.... nie ma obowiazku dawania miejsc parkingowych za free. Parking jest? Jest. A ze trzeba za niego placic? A to paliwo na stacjach benzynowych rozdaja za free? A moze samochody w salonach takze?
@dudi_:
I slusznie. Przeciez sam
sam se jeździj szosą po chodniku.
Wtedy to jest gówno i podbijanie statystyk, a nie droga dla rowerów
1. jak zostało powiedziane, miejsce parkingowe pod blokiem nie jest prawem człowieka
2. możliwe że część osób o tym zapomniała, ale jezdnia służy do jeżdżenia, a chodnik do chodzenia. głównym zadaniem żadnej z tych części infrastruktury nie jest parkowanie samochodów.Spychanie pieszych na wąskie paski chodnika, a rowerzystom przemalowywanie pasów rowerowych jest zwyczajnym zagarnianiem przestrzeni publicznej
3. we wrocławiu jest 400 000 samochodów, *6m^2 zajmują w
*rowerzystom. droga rowerowa to element infrastruktury z którego każdy czerpie korzyści. powierzchnię którą zająłeś własnym autem już nikomu nie udostępnisz
kierowcy są niesamowicie roszczeniowi. w centrum miasta gęstość zaludnienia wynosi 400os/ha gdyby każdy chciał zaparkować tu samochód o powierzchni 6m^2 to zajęłyby 25% miasta. Widziałem tego typu miasta - Bukareszt albo Dubaj wygląda jak morze asfaltu i jest to horror - nie
Nie jest prawdą, że w strefie mieszkalnej można zgodnie z m.p.z.p. budować wyłącznie budynki wielorodzinne. Każda strefa powinna mieć szczegółowo określone warunki zabudowy, takie jak współczynnik intensywności zabudowy, maksymalna wysokość itd. Dlatego w większości planów