Przyszłość motoryzacji: akumulatory pod maską i silniki w kołach.
Ford we Frankfurcie nad Menem zaprezentował swoje najnowsze jednostki napędowe na przykładzie samochodów C-MAX, Focus oraz Fusion/Mondeo. Te samochody, będą przyszłością portfolio Forda.
F.....8 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 97
Komentarze (97)
najlepsze
Coś mi to..... Łohoho 1900 r.
Wg mnie przyszłość będzie miała etap przejściowy, w którym będzie używany patent z lokomotyw spalinowych.
Silnik pod maską, pracujący w najbardziej oszczędnym punkcie charakterystyki i zasilający silniki elektryczne przy kołach.
Co najwyżej można dołożyć KERS, żeby prąd zebrany na hamowaniu wykorzystać do ruszania.
Taki układ pracy powinien pozwolić na dalszą redukcję spalania przy jednoczesnym podniesieniu osiągów
Chyba jednak wolę po dwa silniki na osi jak w Tesli.
Silniki w kołach to dobra rzecz. Mamy cztery koła i cztery silniki a więc napęd 4x4, który jest najlepszy. Jak się któryś silnik zepsuje a nawet dwa to dojedziemy jakoś na pozostałych ale raczej się nie zepsuje bo silnik elektryczny ma budowę prostą jak budowa cepa. Jest cichy, wydajny i bezawaryjny. Na pewno pojawi się też
Ten kto to zapoczątkuje będzie miliarderem :)
Takie coś by przeszło nawet dla dłuższych dystansów.
Puki co, pojazdy elektryczne są tylko do jazdy miejskiej (dom-praca-dom).
Ale ogólnie to jest przyszłość bo ropa się kiedyś skończy. A energię możemy mieć
a do tego dolicz koszt cyklu ładowania akumulatora który wyniesie sporo ponad 100zł (czyli cenę akumulatora podzieloną przez ilość cykli jakie jest w stanie wytrzymać).
http://kopalniawiedzy.pl/Tesla-Motors-Model-S-akumulator-wymiana-tankowanie,18317
Sprawność produkcji prądu w elektrowni ~50%, przesył energii niewiem może 70%? Razem daje to 0,85 razy 0,5 razy 0,7 = ~30%
Sprawność silnika spalinowego wątpię czy dochodzi do 30%, pewnie jest to ok. 20% przy normalnej jeździe.
Wychodzi
@oldwizzy: Niesprawiedliwie to policzyłeś! Dla energii elektrycznej policzyłeś cały cykl - od paliwa do kół i porównałeś to do sprawności silnika spalinowego. Porównaj to z całym cyklem dla silnika spalinowego - od platformy wydobywczej, przez ropociąg, rafinerię, dystrybucję paliwa, stacje benzynowe i na końcu silnik. Pamiętaj też, że samochód
W spalinówkach też jest system to odzysku energii podczas hamowania, ale też działa na zasadzie (o ile się nigdzie nie pogubiłem) podłączonej prądnicy.
Na postoju spalinówki (nowsze) podobno też wyłączają silnik spalinowy. Niestety nie stać