W dwukrotnie większych Niemczech w wypadkach ginie tyle samo osób co w Polsce
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_5A278cmZRqV0egPfnjuyWEMP0fM9yfp7,w300h194.jpg)
Liczba zabitych w wypadkach drogowych w Niemczech wyniosła w ubiegłym roku 3600, czyli mniej niż kiedykolwiek od czasu wprowadzenia ogólnopaństwowych statystyk na ten temat ponad 60 lat temu. Dla porównania, w 2012 r. w wypadkach na polskich drogach zginęło 3515 osób.
- #
- #
- #
- #
- #
- 175
Komentarze (175)
najlepsze
To tylko część ciekawostek z
@lubiecie: 10 lat temu też mieli, a w 2001 roku ginęło u nich 2 razy więcej osób niż teraz
i co ? przyczyna sa drzewa a nie ci wariaci czyli wlasnie "my" ?
I tutaj już tak różowo to nie wygląda:
POLSKA 2012 - 36 505 wypadków
NIEMCY 2012 - 299 637 wypadków
Może to nie brawura polskich kierowców a stan techniczny pojazdów są tutaj kluczowe?
https://www.destatis.de/EN/FactsFigures/EconomicSectors/TransportTraffic/TrafficAccidents/Tables/AccidentsRegisteredPolice.html;jsessionid=92DD5EC42A98559BF861EFCA792CD95F.cae3
Mieszkałem jakiś czas w Niemczech i na ogół piratami drogowymi okazywali się albo młodzi Turcy albo Polacy...
http://quickrelease.tv/?p=230
Więc jak mają mieć wypadki jak się jeździ od świateł do świateł a na osiedlach tyle "speed bumperów" że zawieszenie trzeba wymieniać co roku.
A co do autostrad i samochodów to takie USA które ma dobre drogi i bezpieczne samochody ma taki sam wskaźnik jak Polska!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_motor_vehicle_deaths_in_U.S._by_year
Więc jak to jest? Na pewno chodzi o drogi? Na pewno chodzi
jadą spokojnie, bo wiedzą, że trasa np 1000 km, będzie się składała z grubo ponad 900 km autostrad, więc nie ma sensu się śpieszyć, bo i tak perspektywa tych kilku minut na dojazd do autostrady różnicy nie zrobi.
U nas niestety drogi są jakie są i nic na to nie poradzimy.
to jest właśnie to
autostrady, planując wyjazd do Paryża (drugi Kair???) udało się wypełnić plan jazdy z godziną marginesu, ale to tylko dlatego że nie było korka, wiele razy miałem tak że się jechało 2h/1km
A wogóle to ta grafika daje bardzo dużo do myślenia, podstawowa sprawa:
Jak to się stało, że przez 10 lat Łotwa obniżyła liczbę śmiertelnych wypadków 3 razy, Hiszpania i Luksemburg prawie 3 razy, Węgry 2 razy, Francja ponad 2 razy, Litwa i Estonia 2 razy, i większość nnych krajów kilku krotnie lub
Nawet statystyki liczby wypadków na milion samochodów są dla Niemiec 4-5 krotnie gorsze niż dla Polski.
Mniej więcej wygląda to tak:
Niemcy: ok.350 000 wypadków = 3600 ofiar śmiertelnych
Polska: ok 36 000 wypadków = 3500
@stahs: Skąd wziąłeś liczbę wypadków? Jest tak skrajnie nierealna, że muszę poznać źródło.
@Gitaroszewc: sugerujesz, że przy pasie zieleni wyprzedzą na trzeciego albo wpieprzą się komuś na czołówkę?
@Gitaroszewc: Nie, to raczej zainstalowanie poręczy na jedynych schodach w wysokim budynku z których co chwila ktoś spada ze skutkiem śmiertelnym.
@Gitaroszewc: Nie, jadę szybciej niż normalnie, bo mam pustą, szeroką drogę, często dwupasmową, jednokierunkową, oddzieloną pasem zieleni, ale zamiast dozwolonych 100km/h, jest ograniczenie np. 70km/h, bo niby jadę przez teren zabudowany, a dookoła pola pszenicy z jednym gospodarstwem na horyzoncie. Nie ma obwodnicy, jadę przez miasto szybciej niż
a) więcej autostrad;
b) więcej obwodnic;
c) ogólnie więcej dróg szybkiego ruchu.
Spróbuj sobie jechać przepisowo z Krakowa do Warszawy, jednopasmówką, gdzie jak Ci 2 traktory zajadą drogę, to kaplica. Polecam też przejażdżkę przez piękne polskie krajobrazy skąpane w samych łąkach, gdzie na horyzoncie nie widać żadnego domostwa, ale wg znaków przejeżdżasz przez teren zabudowany. Aaa... no i bym zapomniał - ograniczenia na naszych pięknych autostradach
Komentarz usunięty przez moderatora
@rossocorsa: Takim sposobem mamy wszystko droższe :)
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora