Konto w mBanku otworzyłem 5 lat temu (4.11.2008), był to bank, który nie zawiódł mnie nigdy - zawsze chwaliłem i polecałem go znajomym. Nawet tutaj, na wykopie polecałem go użytkownikom. To się jednak zmieniło kilka dni temu.
Podczas dwu-tygodniowego wyjazdu zagranicznego, z którego wróciłem dzisiaj - bank okradł mnie na kwotę 36zł. A wszystko to nazwał niepozornie "PROWIZJA - WYPŁATA Z ATM ZAGRANICĄ". Jest to opłata, która nigdy do tej pory z konta nie została mi pobrana, a środki wypłacałem z bankomatu niejednokrotnie w całej Europie, a nawet w Japonii czy Wietnamie.
Natychmiast po wychwyceniu tego (co z racji pobytu za granicą nie nastąpiło szybko) zadzwoniłem do mBanku. Dostałem informację, iż wprowadzili oni kilka dni temu opłatę 9zł za wypłatę z bankomatu za granicą. Dlaczego w takim razie nikt mnie o tym nie poinformował?! Kobieta w słuchawce nie umiała odpowiedzieć na to pytanie i złożyła w moim imieniu reklamacje.
Pokazuje to tylko, gdzie bank ma swoich klientów. Pytanie, co będzie kolejne. Skoro wprowadzili opłatę, nie informując o tym fakcie - to może następna będzie opłata za logowanie do mBanku, o której też się nie dowiem, a z mojego konta zniknie stówka za każde kliknięte "zaloguj się"?
Żeby było ciekawiej, bank na swojej stronie posiada takie informacje:
Źródło screenu:
//www.mbank.pl/informacja/#cats=p/1////karty/korzystanie-z-karty-za-granica.html
A tutaj informacje o karcie, w jakiej jestem posiadaniu:
Źródło screenu:
//www.mbank.pl/karty/debetowe/visa-electron-izzykarta/#tabs=2
Jak widzicie, bank oficjalnie informuje o braku prowizji, a takową pobiera! Najwyższa pora pożegnać się z mBankiem i wypowiedzieć mu umowę ramową oraz zamknąć rachunek.
Komentarze (147)
najlepsze
Pocieszający jest jedynie fakt, że od tych pieniędzy nie zależało przeżycie mojej rodziny. Ciężko sobie jednak wyobrazić osobę, która traci tak wypłatę! mBank niby na czas reklamacji zwraca pieniądze,
Zastanawia mnie jedynie fakt jak wszystko może się zgadzać
a myślisz, że jak wyniesiesz się z mBanku to w innym będzie kolorowo? wszędzie dobrze gdzie nas nie ma - tyczy to się wszelkiego rodzaju usługodawców - banki, telewizje, internety, telefony ...
ale mimo wszystko powodzenia :) jak znajdziesz bank idealny,
opłaty
także opłata naliczona poprawnie, a że nie czytasz regulaminu to Twoja strata
oczywiście płacz, że mbank jest taki zły, znajdź lepszy bank i przenieś się tam... problem tylko w tym, że czasy bezpłatnych banków się skończyły i każdy jakieś opłaty dodatkowe wprowadza
jeśli czytałeś regulamin to pewnie znalazłeś informację, że bank ma prawo do zmian w tabeli opłat (co też uczynił), o czym też regularnie informuje (ostatnio zbyt często moim zdaniem)
A nie mogą, bo jak się okazało - pierwszy w miesiącu przelew z konta oszczędnościowego jest za darmo, jednak ściągają 9,99 za przelew, a potem oddają... A ja tylko chciałem przelać wszystko z tego konta...
Rozumiem, że nie chcesz zamazać własnych danych?
1. Powołujesz się na kartę która nie jest już wydawana (jest takie info na zdjęciu które podajesz) - że wypłaty za granicą są bezpłatne. Równie dobrze mozesz napisać że jeździsz nowowyprodukowanym Fiatem 125p którego produkcja zakończyła się w 86'.
2. Od 5 lat jesteś klientem mbanku - bylo już kilka zmian tabeli opłat o prowizji. Za kazdym razem jestes o tym informowany mailowo i na stronie po zalogowaniu
Powinno
http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/blog/artykul,1429,zmiana-taryfy-prowizji-i-oplat.html
także ponad 2 miesiące wcześniej informowali.
dobrze, że z płomykiem na główną nie weszło (w końcu narzekanie na mbank jest bardzo w modzie ostatnio)
Dzisiaj przeczytałem, że formularz ten jest dostępny z poziomu konta internetowego we Wnioski. Zalogowałem się, potwierdziłem że chcę to zrobić i niespodzianka:
"Formularz jest niedostępny dla konta firmowego"