Cube Cube Cube, moja gra na konkurs Ludum Dare - stworzenie zajęło mi 20 godzin
Ludum Dare to konkurs, w którym mamy dwa dni podczas których musimy sobie sami grę narysować, napisać muzykę i zaprogramować. Potwierdzam - w tym roku na majówkę była piękna pogoda za oknem.
rezoner z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 142
Komentarze (142)
najlepsze
Mogłem zrobić ją pod klockami, za późno na to wpadłem - nie mogę już ruszyć tej pracy przez 3 tygodnie :)
@rezoner: Dopisujcie miasta!
Muzyka: FLStudio (plugin Autogun, 3xOsc i domyślne sample)
Grafika: Gimp i Aseprite
Kod: Sublime Text
W zwyczaju mam pisać kod od podstaw korzystając ze swoich wcześniejszych doświadczeń. Nie mam żadnego doprecyzowanego frameworka, który kopiuje z projektu na projekt - raczej pojedyncze rozwiązania, które sklejam wedle potrzeby, lub najczęściej piszę od nowa :) Z bibliotek użyłem tylko swojego CanvasQuery, bo nie chciało mi się przepisywać funkcji do operacji na kolorach i
Dlaczego
Do LD przymierzałem się od dawna, bo to pomimo paskudnej strony i braku nagród najbardziej prestiżowy i umiłowany przez programistów konkurs gamedeveloperski.
Pierwsze podejście
Do pracy zasiadłem w sobotę o 14stej - wcześniej cały dzien miotałem się z zeszytem i myślałem nad czymś prostym, w czym będzie można bawić się dźwiękiem (w ten sposób realizuje swoje niespełnione pragnienie bycia kompozytorem na potrzeby gier). W końcu wymyśliłem grę, w której
4 rano, kryzys
Żartuję - przy tak krótkim czasie nad jednym projektem nie może on się znudzić. Niestety do piątej rano przesiedziałem na IRCu dyskutując z niespełnionym developersko kolegą o tym jaka amiga 500 była świetna i dlaczego urodziliśmy się za późno. Nie potrafię nie ulec rozmówkom na
Wchodząc na stronę już po grafice można poznać, że to Ty jesteś autorem.