@aleandra @erwit @bardzospokojnyczlowiek może dołożę jeszcze taką ciekawostkę historyczną, na tym dworcu w 1913 spotkali się car Mikołaj II oraz cesarz Wilhelm II.
Wybudowany w 1924 roku,neobarokowy dworzec PKP w Sierpcu.W czasie wojny stacja była intensywnie wykorzystywana przez okupanta.Do końca 1988 roku Sierpc był prawdziwą enklawą parowozową, bowiem stacja nie posiadała na stanie ani jednej lokomotywy spalinowej i ruch we wszystkich 4 kierunkach praktycznie w 99% opierał się na parowozach. Była to jedyna taka stacja na Mazowszu.Na stacji Sierpc kręcono sceny do filmu "Generał Nil", a Sierpc udawał Białą Podlaską. Oprócz tego stację wykorzystywali twórcy
Gdańsk Oliwa na sprzedaż? Przecież ten dworzec to ruina, więc kto by chciał to kupić? Podejrzewam, że jeśli miasto tego nie kupi, to nikt nie będzie go chciał.
Poza tym z tego, co niedawno mówił rzecznik PKP zrozumiałem, że mają sprzedawać dworce nieczynne, a tam zatrzymuje się dość sporo pociągów.
@progressshock: Z PKP jest ten problem, że przed podziałem było źle, po podziale jest jeszcze gorzej. Moloch, gdzie jest kogo zatrudniać (po podziale stanowisk jest jeszcze więcej). Podejrzewam, że po prywatyzacji PKP zaczęłoby generować zyski. A tak ciężko cokolwiek ruszyć, bo zaraz strajki itp. itd.
Niemniej dobrze wiem, że w przypadku PKP problem jest mocno skompliwany. Infrastruktrura, tabor, kiepska sytuacja finansowa, mocne związki zawodowe - jednym słowem kocioł. Wszyscy straszyli, że
@Duri: Ogromne problemy stwarza podział PKP, prywatyzacja miała zrobić dobrze, a jest gorzej niż kiedykolwiek. Obecnie właścicielem jest PKP Cargo które nie jest wstanie tego utrzymać. Uważam, że problem rozwiązać by mogło powrotne upaństwowienie i połączenie wszystkiego w jedną spółkę, ceny i tak są wysokie, a pomogłoby to takim zabytkowy dworcom oraz nie było by kolizji pociągów (obecne są za pewnie skutkiem bałaganu w komunikacji między spółkami)
Komentarze (101)
najlepsze
źródło: comment_stgM0vRlyD6Vs7R2TUcyJXgBth5HF1n0.jpg
Pobierzźródło: comment_B16WDfZ53CtyerUk74YZ7FoOM6FIUKhY.jpg
Pobierzźródło: comment_yyPUOdqymSZKpqLwhXeSyfwYJD7aC5eJ.jpg
Pobierzźródło: comment_24KcgwwYXwRGVR0RXPpLzrKtkJ5QoPe0.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
Podpory nieistniejącego wiaduktu Olimpijki nad planowaną północną odnogą CMK
Poza tym z tego, co niedawno mówił rzecznik PKP zrozumiałem, że mają sprzedawać dworce nieczynne, a tam zatrzymuje się dość sporo pociągów.
Czynna jest stacja, dworzec niekoniecznie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Dworzec w Wolsztynie, który znany jest z jedynej czynnej parowozowni na świecie.
90% budynku zajmuje lumpex.
Niemniej dobrze wiem, że w przypadku PKP problem jest mocno skompliwany. Infrastruktrura, tabor, kiepska sytuacja finansowa, mocne związki zawodowe - jednym słowem kocioł. Wszyscy straszyli, że