Przecież to zwykłe tekstury obracające się zawsze do obserwatora, opis sugeruje, że chmury są trójwymiarowe, a nie są. Trójwymiarowe jest środowisko w którym poruszają się płaskie obiekty. Technologia identyczna jak w pierwszych grach pseudo 3D ze spritami. Fajnie, że można takie coś zrobić w CSS, javascript, czy w czym to tam jest napisane, ale nie jest to żadna nowość.
@fiLord: Właśnie nie, dlatego ten komentarz. Od razu widać że to kilka płaskich tekstur obracających się w stronę obserwatora i przenikających między sobą. Widać to szczególnie mocno przy powolnym obracaniu gdzie przenikanie jest bardzo widoczne.
Tak się robi np. dym w niskobudżetowych gierkach. Renderuje się efekt dymu z kanałem alpha i wstawia na mapę z opcją camera facing, tak że ten ,,dym" zawsze jest w takiej pozycji w jakiej był oryginalnie renderowany w stosunku do obserwatora.
@Aureos: Te ,,chmury" to po prostu kwadraciki 2D z umieszczonymi na nich teksturami chmur, jak obracasz widok to one zawsze są w stosunku do ciebie w tej samej pozycji.
Ale przecież to jest stare jak diabli. Poza tym stron z takimi efektami jest bardzo dużo więc wykopywanie pojedynczego średniego efektu jest kiepskim pomysłem.
Tutaj macie całe tutoriale jak podobne rzeczy robić:
Komentarze (139)
najlepsze
źródło: comment_xsr73xPKjcyKbW72uhpCr6C3ijNSvkli.jpg
PobierzWymagana obsługa webgl :)
Tak się robi np. dym w niskobudżetowych gierkach. Renderuje się efekt dymu z kanałem alpha i wstawia na mapę z opcją camera facing, tak że ten ,,dym" zawsze jest w takiej pozycji w jakiej był oryginalnie renderowany w stosunku do obserwatora.
Tutaj macie całe tutoriale jak podobne rzeczy robić:
http://tympanus.net/codrops/
Na css decku też jest pełno takich:
http://cssdeck.com/
http://codepen.io/