@kolo57f: przypominam, że LOT nie jest low costem.. Cena wzrasta jeśli lądujesz na głównych lotniskach w dogodnych godzinach, plus opłaty za przynależność do sojuszu, catering i inne składniki. Popatrz dla przykładu, biorę pierwsze lotnisko które wpadło mi do głowy. Porównanie lądujemy w Eidhoven- opłata za dojazd do centrum to ok. 20-40 euro, plus czas ok. 1,5-2h. Schipol czas jazdy do 30 minut i 4-5 euro. Nie wspomnę o dogodności dojazdu.
nie dość, że LOT bierze za bilety parę razy tyle co tanie linie lotnicze, to jeszcze chce pomocy finansowej...
@kolo57f: LOT jest normalną linią lotniczą, a nie tanią linią przewozową, do tego celują w klientów klasy premium, a więc bogatych. To tak jakbyś porównywał Skodę do Mercedesa i się dziwił, że Fabii jest więcej od klasy E na drogach....
Ja nie wiem, akurat leciałem ostatnio kilka razy LOTem i jakoś wszystkie te samoloty były nabite po sufit, jak to jest "trudny okres dla lotnictwa" to ja nie wiem, chcą ludzi jeszcze po "bagaznikach" upychac?
@mcv_: To ja tam już wolę, żeby mi dołożyli do premii a te dwie godziny wytrzymam bez dodatkowego kubeczka napoju i zasłonki :) Widzisz to kwestia podejścia. Banalny przykład, mogę sobie w pracy wziąć myszkę za 500zł i nikt o to nie zapyta nawet a pracuję myszką za kilkadziesiąt i pracuje mi się dobrze. Ktoś mógłby powiedzieć "skoro dają - trzeba brać" ale ja nie lubię narażać firmy na niepotrzebne
PLL LOT od dawna jest w trakcie rozmów m.in. z Lufthansą w sprawie sprzedaży samego siebie. Faktem nieukrywanym jest to, że finanse LOTu nie są do końca stabilne. Dreamlinery to inwestycja kosztem stabilności, która jest ważna i za kilka lat może się okazać, że zakup tych maszyn był jednym z lepszych kroków.
W tym momencie są 2 wyjścia: 1. sprzedać rodzimą spółkę zagranicznej firmie, lub wesprzeć ją finansowo, ale zachować jej "Polskość".
@TheMan: i zostanie wybrane wyjście pierwsze. I właśnie dlatego nasz kraj jest w dupie, bo nie ma nic własnego. A wsparcie finansowe to też durny pomysł, bo jakoś inne linie lotnicze na siebie zarabiają i nie mają tego problemu.
Komentarze (72)
najlepsze
@kolo57f: LOT jest normalną linią lotniczą, a nie tanią linią przewozową, do tego celują w klientów klasy premium, a więc bogatych. To tak jakbyś porównywał Skodę do Mercedesa i się dziwił, że Fabii jest więcej od klasy E na drogach....
W tym momencie są 2 wyjścia: 1. sprzedać rodzimą spółkę zagranicznej firmie, lub wesprzeć ją finansowo, ale zachować jej "Polskość".