Możliwość nadania sygnału alarmowego mają tylko urządzenia kolei. Przypadkowe użycie nie wchodzi w grę, bo wcześniej trzeba zerwać plombę i złamać blokadę. Sam sygnał jest kodowany i trudno sobie wyobrazić, że ktoś nada go z urządzenia, które nie należy do PKP
Słabą wyobraźnię mają. Te "kodowanie" to powtarzające się 3 tony. Nadać go można z magnetofonu, komputera lub z prostego urządzenia elektronicznego, które nie należy do PKP. Jak brzmi sygnał radio-stop można
Co jakiś czas pojawia się gdzieś taki żartowniś. Grupka kilku kumatych studentów gdyby chciała mogłaby w rok roz**ać połowę komunikacji w Polsce i zostać bezkarna. Jest pełno takich śmiesznie prostych do rozpracowania systemów radiowych jak radio stop. Można sterować w podobny sposób zwrotnicami, w inny prosty sposób zmienić sygnał w semaforze. W lotnictwie za pomocą tanich urządzeń można zagłuszać sygnały radiolatarni. Za pomocą prostego radia lotniczego można zagłuszać małe lotniska (kiedyś na
@Michal2: W Łodzi kiedyś gówniarz grasował i zwrotnice tramwajów przestawiał. Złapali go tylko dlatego, że pojawiał się na miejscu każdej zbrodni i policja skojarzyła ten fakt.
Biedna policja jest zbyt zajęta łapaniem piratów drogowych i komputerowych, a można go namierzyć triangulując sygnał. Technika wynaleziona już w renesansie.
@Hans_Olo: Pewnie tym się właśnie ma zająć w tej sprawie wspomniany UKE. A że miażdżąca większość personelu tego typu instytucji to pół-piśmienne pociotki działaczy, to nic dziwnego, że na razie działania operacyjne ograniczają się zapewne do poszukiwań kogoś, kto umie obsługiwać zapewne dość drogi sprzęt UKE.
Komentarze (42)
najlepsze
Słabą wyobraźnię mają. Te "kodowanie" to powtarzające się 3 tony. Nadać go można z magnetofonu, komputera lub z prostego urządzenia elektronicznego, które nie należy do PKP. Jak brzmi sygnał radio-stop można
@Stefanescu: Tylko wyraźnie napisz nazwisko na drzwiach, żeby sąsiadom problemów nie narobić.
@O__Q: to dlaczego tego nie zrobią? Opóźnienia pociągów wychodzą im taniej?