Multiplayer shooter w przeglądarce - polecam otwierać na chrome
TL;DR;
link do gry
Niektórzy już ten projekt znają z mojego spamu na mikroblogu. Postanowiłem wrzucić go do wykopaliska ponieważ zmieniamy świat projektu na taki jaki
był na początku jest to więc ostatnia okazja, żeby polatać jeszcze w kosmosie. Chciałbym też poznać wasze opinie - sugestie - co można z tego zrobić - jak to widzicie - czy wolicie kosmos, ktorego jest już pełno czy poważniejszy klimat ala te samoloty, do których wracamy.
Trochę o projekcie:
Jest to multiplayer shooter pisany w javascript. Po stronie serwera leży node.js - klient natomiast opiera się o szumny marketingowy termin HTML5. Kod piszę
ja - po godzinach. Grafikę rysuje kolega
Perski. Nie mamy żadnego sponsora dlatego projekt ciągnie się raczej powoli :)
Komentarze (115)
najlepsze
Ponadto jedyna słuszna broń to Laser i Phraser (jeśli dobrze piszę),. reszta arsenału nie sprawdza się. Można byłoby je nieco polepszyć tak by były bardziej zrównoważone.
Za dużo pieniędzy za mało możliwości ich wykorzystania. na pewno mało broni!!!
Super jakbyście dodajcie jakieś rakiety które kupowałoby się na sztuki za gruby hajs. jakiś a'la tony Stark (kilka 1-nym strzałem) albo samonaprowadzające.
- różne sposoby sterowania - np. taki jak w starym dobrym crimsonland - poruszamy się [w,s,a,d] a celujemy myszką, chodzi głównie o możliwośc strzelania w dowolnym kierunku zamiast tylko przed siebie
- jakaś broń obszarowa, działająca wokół pojazdu, odpalana tylko w ostateczności - często jest tak, że gracz znajduje się w tym samym miejscu co przeciwnik, nie ma jak w niego strzelać
- różnej maści miny, zostawiane
Dałem wykop, teraz się wyspowiadaj odnośnie technologii wykonania :)
Serwer i gateway stoi na node.js -
Architektura jest taka -- Klient / Gateway / Serwery gier
Gateway to to co odpowiada za konta, logowanie i rozsyła graczy po różnych serwerach.
Klient napisany jest w javascript - za warstwę graficzną odpowiada Canvas. Serwuje go apache, ale to nieistotne, bo klient składa się ze statycznych plików.
No, może gdyby się statek obracał szybciej przy wduszonym S, to by było fajnie
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Moje uwagi:
-Za dużo botów (kradną fragi, przeszkadzają w pojedynkach);
-Kary za rozbijanie się o asteroidy (specjalne rozbijanie się by nie dać innemu fraga);
-Przydałyby się jakieś rakiety czy coś w tym stylu.
Wprowadziłem Personę, bo to jedyny system autoryzacji, który robi to co powinien i nic więcej.
"Achtung zabijecie mi serwer" - a no innego liczyłeś po pojawieniu się gry na głównej :)
Dźwięki oldschoolowe, idealnie pasują :)
Dobra włącze wam te dźwięki - ale będziecie płakać :D
Gotowe.
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/JavaScript/Guide
Co do samego HTML5, a w szczególności canvasa też można się sporo stamtąd dowiedzieć:
https://developer.mozilla.org/en-US/
Natomiast jak napisać prostą grę, będziesz już musiał wygooglać :)
Wiem, że szczegół, ale gdy klikamy w pole aby wpisać nick to ten domyślny napis mógłby znikać ;) A gierka całkiem spoko, pykałem trochę jak jeszcze grało się zwykłymi samolotami.