Nie idź na studia! Żyj na poziomie po internetowej zawodówce
Bezsens studiowania kierunków związanych z IT czy zarządzaniem i marketingiem może sięgać sufitu. Jak powiększyć swoje szanse na dobrą pracę o 1000% i oszczędzić 4,5 roku?
rysi3k_ z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 63
Komentarze (63)
najlepsze
@ponton:
Jestem programistą z ponad 3letnim doświadczeniem, uczyłem się na politechnice, na jednym z lepszych wydziałów informatycznych w większym mieście w Polsce. Mój pierwszy rok w pracy to był szok termiczny, gdyby nie ludzie od których uczyłem się w korporacji w której zacząłem pracować, to nie wiem co byłby ze mnie za programista ; ). Nie, nie mylę IT z CS, skąd ten
Wykopię za linki do codeacademy i codeschool, świetna sprawa.
Warto się 3 razy zastanowić przed pójściem na studia czy nie lepiej usiąść i
Jak miałem około 11 lat to słyszałem, że na budowie zarabia się znacznie łatwiej i więcej niż po studiach. I to była najczystsza prawda. Całe szczęście, że poszedłem na studia.
PS. Specjalista ds. SEO, to jednak nie to samo co uznany prawnik, dobry chirurg, sławny architekt, etc. Ale może się mylę...
wyjechać z Polski
1000% • 0= 0
Ja pracuję w branży
Możesz napisać co to za nisza z branży IT w której jest mało specjalistów?
W zasadzie to co piszesz dowodzi tezie artykułu, a z czym się zgadzam - studia nie są potrzebne do startu kariery, po prostu w którymś momencie trzeba je zrobić, albo nie. To z kolei oznacza, że pójście na studia tuż po liceum jest nadgorliwością ; ).
Nie zgadzam się natomiast że w segmencie IT jest coś takiego jak zastępowanie wypróbowanych pracowników innymi, którzy mają lepsze wykształcenie.. W miejscach w
Od siebie dodam https://www.livemocha.com/static/post_login.html?redir=/users/check_logged_in
a) bańka edukacyjna - gros ludzi idzie na studia tylko po papierek. Więc idą na uczelnie, które dają tylko papierek (chyba gros w PL)
b) pasja - ludzie, którzy interesują się tym, co robią - w sensie, kręci je to - wychodzą daleko poza jakikolwiek program edukacji. Ewentualna edukacja może co najwyżej uporządkować ich wiedzę, ale to też nie zawsze.
c)