Wpis z mikrobloga

Oke, to napisze tu i zawołam wszystkich bo może będzie coś co uda mi się samemu naprawić bo w serwisach wiadomo jak to jest i w sumie jakieś słowo od właścicieli tego auta też się przyda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@escoban: @h3co1: @Endorfinek: @Tallyn: @enjoi:

Autko jak wspomniałem Astra G 98r. Diesel 2,0l 16V DI X20DTL

Od niedawna go mam i to co
@ETplayer: ad.1 Na pewno nie ma to nic wspólnego z ABS, pójdź tropem kabli.

ad.2 Zakładając, że koła są wyważone prawidłowo możesz spróbować pojechać ustawić zbieżność (zwłaszcza jeśli jadąc na wprost trzymasz krzywo kierownicę). Jeśli nie to trzeba sprawdzić luzy na sworzniach i tulejach (wahacze przód)

ad.3 musiałbym się zastanowić

ad.4 inter cars tam jak wprowadzisz model i markę do strona zaproponuje Ci oleje. Nie bierz tylko tego "oryginalnego" GM, bo
ad.2 Zakładając, że koła są wyważone prawidłowo możesz spróbować pojechać ustawić zbieżność (zwłaszcza jeśli jadąc na wprost trzymasz krzywo kierownicę). Jeśli nie to trzeba sprawdzić luzy na sworzniach i tulejach (wahacze przód)


@Tallyn: Do tego niech sprawdzi ciśnienie o ile tego nie robił, bo to też może powodować taki problem ;)

ad.5 Sprawdź egr i sondę lambda


@Tallyn: Ja jak miałem uszkodzonego kata to też wyrzucało checka
@ETplayer: Jeszcze uzupełnię wypowiedź poprzedników co do punktu 2. Miałem taki sam problem i okazało się, że winą był wybity amortyzator. Komplet dobrych amortyzatorów na tył to 300 zł z robocizną. Na przód pewnie podobnie, ale nie powiem dokładnie, bo płaciłem za wymianę olejów, filtrów, amortyzatorów, rozrządu za jednym razem.
@Endorfinek: @escoban: @h3co1: @Tallyn: Dzięku cumple. Na mirków zawsze można polegać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Miałem jeszcze problem z otwarciem maski. Coś z linką jest nie tak, ale dobrze że na jakimś forum znalazłem sposób, że jedna osoba ciągnie ten wihajster a druga dusi maske w dół i wtedy odskakuje i można otworzyć ;p

Jeszcze jedno pytanie. Poprzedni właściciel który oddał mi auto powiedział
@ETplayer: Na wyłączonym silniku podłącz szeregowo (między klemę a akumulator) miernik ustawiony na pomiar prądu stałego. Sprawdzisz wtedy jaki jest pobór prądu na na wyłączonym silniku, na włączonym nie próbuj mierzyć prądu bo uszkodzisz miernik, będzie gdzieś pewnie z 20mA ;) Możesz też sprawdzić czy alternator Ci dobrze ładuje. Odpalasz samochód i ustawiasz miernik na napięcie stale, następnie podłączasz równolegle miernik (do plusa i minusa). Napięcie ładowania powinno być gdzieś w