Wpis z mikrobloga

U mnie w mieście aktualnie remontuje się kilka ulic (wybory tuż tuż), mieszkańcy narzekają na to, że w niepotrzebnych miejscach tworzy się chodniki (lub je poszerza), tym samym zwężając jezdnię. Wiceburmistrz tłumaczy to tak (uwaga, chaotycznie):

Wygodne ulice to takie, które mają od 3 - 3,5 m odstępu od ulicy. Zdaniem fachowców, zbyt szerokie ulice wprowadzają chaos dla kierowców. Gruntowne przebudowy ulic, tylko i wyłącznie wytycza się jako szlak do 3,5 m i w ten sposób zachowania kierowców nie są zbyt bezpieczne. Prawidłowy pas ruchu powinien mieć wytyczone co najmniej 0,5 m od każdej znajdującej się przeszkody. Co więcej, aby zlikwidować chodnik, trzeba mieć do tej czynności specjalne zezwolenie.


Problem w tym, że nasze ulice zwężono na tyle, że przy korkach nie ma szans przejechać nimi karetka pogotowia, tym bardziej że przy chodnikach są bardzo wysokie krawężniki na które nikt nie będzie najeżdżał by zwolnić drogę karetce.

PS Moje miasto liczy 19 tysięcy mieszkańców, a gmina około 30 tysięcy mieszkańców, mamy burmistrza i zastępcę burmistrza (którzy razem jeżdżą na wszystkie wydarzenia), to chyba przesada (,)

#drogi #urbanistyka #miasto #gorzkiezale #mojemiastotakiepiekne

Obrazek poglądowy (nowy chodnik to ten przy murze, taki trochę donikąd):
HorribileDictu - U mnie w mieście aktualnie remontuje się kilka ulic (wybory tuż tuż)...

źródło: comment_4rUrs3xN5Pu03VHttTxyJRG489OBbxxm.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
Pasy ruchu powinny być wąskie


@fantomasas: Karetka ma fruwać?

Ok, powiedzmy że ma być wąsko, ale po jakiego ciula robili tam chodnik? Zaraz jest skrzyżowanie gdzie ta droga jest podporządkowana, lepiej by zrobili pas do skrętu w lewo.
  • Odpowiedz
@HorribileDictu: No chyba śnię. Burmistrz mówi, żeby nie budować szerzej, niż 3,5 m, co na standardy centrów miast i tak jest strasznie szeroko. 3,5 m to szerokość pasa ruchu na autostradzie, do diaska! Przecież przy takich wymiarach samochody nie muszą się nawet zbytnio przytulać do krawężnika, by pozostawić miejsce w środku.

Wg standardów zachodnioeuropejskich, wewnątrz śródmiejskich obwodnic, 2,5 m jest w pełni wystarczające.

Ok, powiedzmy że ma być wąsko, ale po
  • Odpowiedz
ty się dziwisz, że w mieście buduje się chodnik?


@fantomasas: Co za różnica czy ten chodnik jest czy nie skoro piesi nie stosują się do zasad ruchu i łażą sobie po jezdni jak chcą. Nie, w moim mieście nie ma strefy ruchu xD
  • Odpowiedz
@HorribileDictu:

1. witam mirkównę ze stron moich "dziadków" ;)

2. Jako osoba która zajmuje się tematem napiszę tyle: musisz się trochę nauczyć co do szerokości pasów - 3,5 które są w Polsce "minimum", na zachodzie byłyby nie tylko przepisowym "maksimum", ale i uznane jako zbyt szerokie. Co więcej: liczba wypadków przy pasach szerokości 3,5m jest zazwyczaj większa niż przy pasach 3m, wiedzą o tym amerykanie, niemcy, skandynawowie, holendrzy, brytyjczycy. Polecam
  • Odpowiedz
Nie wiem czy dużo podróżujesz po Europie


@W1992: Nie, byłam tylko raz w Czechach i raz na Ukrainie

popatrz jak wygląda normalne życie i potem narzekać że po ulicy "piesi łażą jak chcą'.


W Nakle nie ma obwodnicy północ-południe i głównymi ulicami miasta jeżdżą tiry, jestem jak najbardziej za tym by po otwarciu obwodnicy zamknąć całkowicie w samym centrum (rynek) ruch samochodowy żeby piesi mogli sobie chodzić gdzie chcą, brakuje nam
  • Odpowiedz
@HorribileDictu Świat jest mały, ale jakby co ja okolice Nakła znam już tylko z wypadów w rodzinne strony. Ostatnio już coraz częściej do Nakła niestety nie wpadamy, a odwiedzamy jedynie Szubin i okolice (ale też CNA na blachach ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

Zgadzam się, że obwodnice miast to podstawa. Ale ich brakiem nie można tłumaczyć błędów w urbanistyce i transporcie w mieście. Wiele miasteczek w Niemczech, Norwegii,
  • Odpowiedz