Wpis z mikrobloga

@smatthy: Przede wszystkim max ma zajefajnie i proste splajny, którymi możesz sobie masakrycznie przyśpieszyć prace. Kwestia UI nie poruszam, dla mnie maya ma nawalone opcji bez celu. Modelowanie ze względu na modyfikatory i szybkość max.

Do czasu wydania mayi 2014, modelowanie tam było średnie, toolkitem poprawili to.

Maya skryptowanie w Pythonie i MEL-u, dodatkowo ma lepsze narzędzia do animacji.

Rigowanie. proste obiekty max, trudne maya.

@squeezed: dotrwałem do 10 min,
@squeezed: nie uważam się za kozaka, tylko wkurzam się jak ktoś mi mówi "pogap się" no kurde, nie traktujesz mnie poważnie, albo nie wiem co. Tym bardziej, że mówisz, że nie zajmujesz się grafiką 3d, a tylko przekazujesz to co usłyszałeś.

Max czy Maya to programy standardowego wyboru. Zrobisz w nich wszystko, w jednym coś szybciej w drugim co innego. Jednym leży Maya, drugim Max, "nic nie zrobisz Bożenko"

Nie wiem
@squeezed: > Maja jest do rzeźbienia w detalach lepsza.

wut ?! xD

My god. Powtarzane pierdyliard razy, że #3ds dotyczy konsoli Nintendo 3DS!!!


@ayasecon:

wut ?! xD

Maya skryptowanie w Pythonie i MEL-u,


@areys: we wszytstkich programach teraz praktycznie możesz w Pythonie programować

Maya/Max/Modo/Cinema/pewnie we wszystkich bo to standar do animacji

Nie wiem czy jesteś na bieżąco, ale Autodesk powiedział rok temu, że Max będzie rozwijany pod "gry i
@smatthy: powiem o tak nie ważne jaki software będziesz umiał ważne żebyś umiał na nim robić !

Powiem ci o tak określ się czy chcesz modelować / animować / czy robić efekty specjalne

Czym jest modelowanie (to nic innego jak tworzenie przedmiotów punkt po punkcie np broni itp) wybierając to potem powinieneś się nauczyć texturować czyli nakładać "obrazki" na przedmioty które wymodelowałeś

Czym jest animacja (czyli wprawianie czegoś w ruch czy
@smatthy: i najważniejsze do czego to ma być

Do gier:

Maya z nastawieniem na animacje ale też możesz modelować ale nie tak szybko jak w Maxie co nie znaczy że nie możesz zrobić tego samego w mayi gorzej jest w drugą stronę max nie ma takich dobrych narzędzie do animacji.

Zostają też takie softy do gier jak:

-Modo (bardzo dobry program do modelowania !) używany przy nowym Wolfenstanie

http://snefer.blogspot.se/2014/05/wolfenstein-new-order-artdump-part-1.html

-Lightwave bardzo