Wpis z mikrobloga

#bmwsorka - to była ciężka przeprawa przez pół Polski i niemcy ;/

Jestem obecnie w środkowych niemczech po 3 godzinach męczenia się z moim samochodem..

#motoryzacja #bmw

Co się dzieje? A no.. powyżej 140km/h temperatura zaczyna rosnąć.. I to ienpokojąco, bo przy stabilnej jeździe 170km/h dochodzi już prawie do czerwonej kreski ;/ Nie mam zielonego pojęcia co jest - płyn chłodniczy jest.. odpowietrzyć na gorącym nie ma jak, więc zrobiłem to teraz.

Ofc, przez #!$%@? dolot [sami zobaczcie]http://i.imgur.com/CoRjyuQ.jpg) przy tej temperaturze, auto ciągnie jak smoła.. Jutro rano ide coś z tym zrobić, za pomocą taśmy i tektury.. Propozycje mile widziane :D

Anyway, problem nie jest rozwiązany i jutro kolejna część drogi do Calais i na prom.. Ehh, cięzko się wiezie 2 koty do anglii ;/

Co dzisiaj zrobiłem? Ano.. Rozwaliłem grill.. Bite 3 godziny usuwałem #!$%@? "ząbki" które blokują (z #!$%@? wiadomych powodów) dopływ powietrza do chłodnicy.. Pomoże? Nie wiem.. Mam nadzieje ;)

Do tego odpowietrzyłem chłodnice.. Uff.. Zabawnie musiałem wyglądać, w jednej ręce trzymając telefon z latarką w drugiej kręcąc śrube od odpowietrzenia i ustami dmuchać chłodnice.. Wiecie co wam powiem? Borygo smakuje okropnie ( )

Przy okazji przegrzewania. Jakiś czas temu zaważyłem, że nagrzewnica na dmuchawy "na twarz" nie działa (na nogi/szyby normalnie działą). Teraz już wiem dlaczego.. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jakiś geniusz co robił z tmy autem pewno stwierdził, że tak rozwiąże problem przegrzewania :D Musze zobaczyć jak to naprawdę wygląda ;)

Jakieś pomysły co może być jeszcze powodem przegrzewania? Termostat jest ok..
  • 21
@sorek: Aaaaa przypomnij sobie moje ostatnie posty, dot. przegrzewania. :( BMW nie trawi jak wskaźnik cokolwiek przekracza w prawo od pionu. #!$%@? sobie albo uszczelkę, albo co gorzej głowice..
@sorek: Sprawdź czy visco działa, zobacz czy pompa wody pracuje, odkręć korek od wlewu płynu i przegazuj, powinno borygo pod większym ciśnieniem lać z takiego kraniku jakby, jak będzie na wolnych obrotach to pomalutku, ale bez przerw 'strumyczkiem' powinno sikać. Czym większe obroty - mocniejszy strumień.
@sorek: 1. Wentylator zwiększa siłę podmuchu powietrza po zejściu silnika na obroty biegu jałowego i stara się takie utrzymać.

2. Po dodaniu gazu zwiększają się one wraz z obrotami silnika, lub nawet i nie, ale zaraz po ujęciu gazu znowu wyczuwam zwiększony podmuch.

3. Trzymam silnik na 1200 - 1500 obrotach i obserwuję czy visco nagle ze stanu wysprzęglenia zaczyna powoli zwiększać swoje obroty (czasem robię przegazówki i pozwalam silnikowi zejść
@sorek: w BMW z tamtych lat zawsze ze środkowego nawiewu leci zimne powietrze. A co do grzanka się to węże wodne dają się scisnąć ręką? Jeśli nie i są napuchniete to masz zapowietrzony układ
@cefalotos: juzdlugo nie odpalalem swojej E30, ale jesli mnie pamiec nie myli gorac lecial z kazdego nawiewu. W E32 tez, ale to troche nie ta klasa. W E32 dalo sie zrobic wszedzie zimne a ze srodka gorace, lub odwrotnie ;) Nie wiem po co, ale dalo sie.