Wpis z mikrobloga

Mirasy, mam problem. tl'dr na dole

Rodzice kupili dom. Przeprowadziliśmy się, był remont, przyszedł rachunek za energię na kwotę 800zł naliczoną na dzień XY. Dostaliśmy go 3 tyg. później, także z czystej ciekawości poszedłem sprawdzić ile prądu zużyliśmy już po pracach budowlanych w ciągu 21 dni. Licznik pokazał wartość, która była prawie połową całkowitego nabitego prądu na pierwszym rachunku (400zł). Niestety, nie znam się na elektryce, ale poszedłem do bezpieczników, mama stała przy liczniku, włączałem/wyłączałem bezpieczniki i próbowaliśmy dojść który jest tak bardzo prądożerny. Niestety, nie doszliśmy, ale postanowiłem sprawdzać codziennie zużycie. Zadzwoniliśmy oczywiście od razu do dostawcy energii Tauron z opisem tego, co się dzieje. Mieli przyjechać panowie elektrycy do 2 tygodni. Rzecz miała miejsce w czerwcu, nie przyjechali do dzisiaj. Wracając do codziennego odpisywania licznika - przez kolejne dni wartość ta oscylowała w okół 11-13kWh, co po przeliczeniu x30dni dało kwotę ~220zł. Było to dla nas już normalne i akceptowalne, a tamto nabicie na 400zł wrzuciliśmy po prostu "w koszty".

Rodzicom powyższa sytuacja nie dawała spokoju (a jak znowu nabije na jeszcze większą kwotę?), więc szukali wśród znajomych elektryka. Niestety, trochę to trwało i jeden z nich przyszedł do domu wczoraj. Zrobił jakieś pomiary (nie wiem, nie było mnie w domu), po czym stwierdził, że wszystko jest ok i sobie poszedł. Ja targany przeczuciem dzień wcześniej spisałem stan licznika, zrobiłem to także dzisiaj. Zobaczyłem wartość 29kWh na dzień, co jest prawie trzydniowym zużyciem. Spytałem się tylko rodziców, czy elektryk robił coś ze skrzynką z bezpiecznikami: "tak, robił". Poszedłem tam znowu i poprzestawiałem każdy z osobna (działają jak włącznik góra/dół) i czekam do jutra, ile nabije prądu.