Wpis z mikrobloga

#cesarziauto

Dawno nie pisałem o moim "wehikule czasu". Pamiętacie, że wszystko było ok? Jak też pamiętam. Niestety do dziś. Od tamtego czasu autem nie jeździłem. Do roboty jeżdżę służbowym, a jak miałem gdzieś dalej w mieście dotrzeć, to już nie mógłbym prowadzić z powodu nadprogramowego alkoholizowania się. Wracając do samochodu. Specjalnie wtedy wyjąłem panel od radia, żeby prądu nie ciągnęło. Migała taka czerwona lampka (chyba led), ale myślałem, że zaraz zgaśnie więc poszedłem do domu. I co k---a!? I dziś chciałem pojechać do marketu, a tu wielki c--j. Bryka nie odpala. Troszkę silnik pokręcił i cisza. No s------l się chyba na mnie obraził. smutnabaza.jpg W-------m się niesamowicie, bo nie pojechałem do marketu. Musiałem zrobić zakupy w spożywczaku za rogiem. Nie dość, że drożej, to nie kupiłem wszystkiego. Znów schodzę z tematu, już wracam. Nie chciało mi się już akumulatora odkręcać, to nie ładuję. Jutro z rana może zejdę i zabiorę się za to. Teraz mam jednak pytanie do ekspertów. Jak go naładuję, to co zrobić, żeby mi się nie rozładowywał? Na pewno jeszcze przez cały wrzesień nie będę raczej jeździł.

#motoryzacja #samochody #pytanie #pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa #gorzkiezale

  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Cesarz_Polski: kupujesz jakiś miernik za 10 zł, ustawiasz pokrętłem na pomiar prądu (A) ważne, żeby dobrze podpiąć kable do miernika. Sondę plusową przykładasz do plusa akumulatora, a drugą do klemy plusowej (oczywiście klema plusowa ma być odkręcona, minusowa zakręcona do akumulatora) i zczytujesz wynik na wyłączonym kluczyku. Coś jeszcze niejasne to pytaj.
  • Odpowiedz
@Cesarz_Polski: Prąd stały, w samochodzie tylko prąd stały (DC). Kluczyk wyjmij ze stacyjki, zamknij auto, czasem uzbrojony alarm może brać nadmierny prąd. Jeden kabel od akumulatora przypnij do słupka, drugi dotknij do jednej sondy miernika i trzymaj to w powietrzu, a drugą sondę miernika przyłóż do tego pustego słupka akumulatora.

A generalnie jak planujesz nie jeździć autem miesiąc czy dwa, a stoi ono w garażu, to niezłym pomysłem jest odpięcie
  • Odpowiedz
@Cesarz_Polski: Nada się prąd stały, A to Ampery. W tym mierniku akurat ustawisz pokrętło na 10 A. Czerwoną sondę wpinasz do złącza 10 A (górnego), czarną do COM (dolnego).

Co do kluczyka, do wszystko zależy jaki prąd chcesz zmierzyć. No ale jak Ci rozładowało aku podczas postoju to najlepiej wyjmij kluczyk. Może alarm ciągnie czy coś?
  • Odpowiedz
@eugeniusz_geniusz: Jeśli ustawi na pomiar prądu w zakresie do 10A, to ile pokaże wyświetlacz? Obstawiam, że 0,00A. Podstawowa zasada metrologii: Dobierać zakres tak, aby spodziewana wartość znajdowała się w jego połowie.

Jeśli masz taki miernik jak ten z aukcji, to ustaw na DCA 200m, powinno się zmieścić w zakresie.
  • Odpowiedz
@anoon13: Przy podłączaniu wywali mu bezpiecznik w mierniku i tyle będzie z mierzenia na takim zakresie. Przerabiałem już nie raz ;) Podczas podłączania aku u siebie w aucie mam skok nawet do kilku A, po chwili jest już kilkadziesiąt mA. Pokaże z dokładnością do 10 mA, a to już wystarczy.
  • Odpowiedz
@eugeniusz_geniusz: Ewentualnie ustawić najpierw na 10A żeby elektronika się naładowała, a potem do pomiaru przejść na 200mA. ;p Wiesz jaką "precyzję" mają te mierniki, on na niskim zakresie pokazuje "pewne przybliżenie", a co dopiero pokaże mierząc mały prąd dużym zakresem...

Niemniej, jeśli ma nowy aku a po miesiącu pada, na dodatek w sierpniu a nie styczniu, to coś żre prąd. Teraz czeka zabawa w wyjmowanie bezpieczników i szukania pasożyta ;)
  • Odpowiedz
@anoon13: no ja mam Unita, więc trochę wyższa klasa. Poza tym do pomiaru małego prądu i tak musiałby przepiąć sondę. Chyba, że najpierw zewrzeć jakimś drutem czy kablem, przyłożyć miernik i odłączyć drut. Wtedy by chyba poszło :> tylko w 2 osoby najlepiej.
  • Odpowiedz