Wpis z mikrobloga

Mirki! Korzysta ktoś z Was z Roundcube na CentOS?

Mam problem. Dodając użytkownika może on odbierać tylko maile wysłane przez innego użytkownika w sieci. Nie dostaje on maili "z zewnątrz". Dodam, że każdy z użytkowników miał wcześniej konto mailowe na home.pl. Adresy mailowe i hasła pobierane są przez użytkowników bezpośrednio z Active Directory. Nie wiem. Muszę gdzieś ustawić jakiś IMAP dla każdego użytkownika czy coś?

Zostałem rzucony w głęboką wodę i z dnia na dzień muszę to ogarnąć, a za bardzo nie wiem jak to ugryźć.

#roundcube #linux #centos #informatyka #programowanie #poczta
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@CKMasterDriver: najlepsze, że wcześniej robił to kolega i Ci użytkownicy, których on utworzył działają. Ci dodani po jego odejściu już nie.

Tak jest dovecot/postfix na serwerze.
  • Odpowiedz
@CKMasterDriver: Niestety nie ma postfixadmina, a nie chcę grzebać i instalować póki nie ogarnę jak tu jest backup skonfigurowany. A jakiś pomysł w jakie pliki muszę zajrzeć chociaż?
  • Odpowiedz
@weeman: nie mam pojęcia jak konfiguracja wygląda, nie mam pojęcia jak dodawanie i zarządzanie użytkownikami wygląda...

Na 90% nie masz przypisanego nowego użytkownika do domeny. Ale nie wiem jak to zrobić w Twoim przypadku
  • Odpowiedz
@CKMasterDriver: Użytkownikowi w domenie w AD nadaję adres e-mail, potem mam plugin z gui, w którym podaję identyfikator użytkownika w domenie przez powershella do roundcube i nadaję rozmiar skrzynki itd.

Nic. Pomęczę się jeszcze trochę. Dzięki za pomoc :)
  • Odpowiedz
@weeman: Jak napisał kolega wyżej, nie jest to sprawa Roundcube. Roundcube pobiera maile z serwera IMAP. Sprawdź w konfiguracji Roundcube, z jakiego serwera IMAP korzysta ($rcmailconfig['defaulthost']). Następnie sprawdź, jak na ten serwer dostarczane są maile (pewnie SMTP lub LMTP). Wtedy już tylko cat /var/log/maillog (o ile to też CentOS) i zobaczysz przyczynę, czemu maile nie docierają.
  • Odpowiedz