Wpis z mikrobloga

90 913 - 24 = 90 889

Do serwisu i z powrotem. Ale gładko i przyjemnie się kręci. (´ー`)

Ale hamulce to mi zepsuli. Nie lubię jak hamulec jest tak "nagły", a hamuje w sumie nie do końca na maxa. Zabić chcą mnie. () Muszę to poprawić.. albo się poluzuje z czasem.

Wymieniłem łańcuch i kasetę. Serwis suportu- były przeskoki i 'trzaskanie'- łożysko się zepsuło i ogólnie suport miał trochę sucho. Do tego były luzy na korbie.

Niestety zauważyłem kolejny problem. Myślałem, że to zalicza się do problemu z suportem, a tu jednak nie. Coś z pedałem (sprężyna?).

Posiada ktoś pedały SH- R540? Problem: przy kręceniu i nacisku na (lewy) pedał słychać i czuć delikatne przeskoki, takie strzelanie (IRYTUJĄCE) jakby. Nie wiem jak to wytłumaczyć. But siedzi w pedale dobrze, nie ma żadnych problemów z wpinanie i wypinaniem, jest wszystko jak na początku. Mam je od roku- 8tys (?!) przejechane.

Spróbowałem dokręcić sprężynę, ale dla mnie ustawiona na maxa to za dużo, nie umiem się wypiąć przy takim naprężeniu. :/

Ogólnie mogę polecić BikerShop na ul. Matejki (koło Placu Wolności) w Katowicach. Trochę drogo wychodzi jeśli chodzi o serwisowanie bo liczą sobie za każdą wymienianą część, czy serwisowanie. Dzięki @WesolyMorswin


#rower #katowice

#rowerowekatowice

#rowerowyrownik
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rmikke: Też nie hamuje na raz. Zawsze lekko tył, lekko przód i potem do końca tył/przód, w zależności od potrzeb. Teraz lekko nacisnę i dalej nie mogę klamki docisnąć- pozostaje jeszcze dobre 3/4 docisku. Poluzowanie linki pomoże, na pewno. ;)
  • Odpowiedz
@Traviu: Zaraz, moment, ja zrozumialem, ze wciskasz klamke i nic, nic, nic, bums! zlapalo, ale slabo.

Natomiast, jak po prostu masz "twarda" klamke. tj. dochodzi do maksa, zanim ja do konca wcisniesz (nb. ja akurat tak lubie), a hamuje slabo przy tym, to... nie chce sie wymadrzac na temat szosowych hamulcow, ale albo cos blokuje dalszy ruch hamulca, albo trzeba klocki zmienic.
  • Odpowiedz
@rmikke: O, właśnie o to mi chodzi. ;) Ja tak też lubię, ale nie aż tak bardzo jak mam teraz. W klockach mam przejechane 2tys km, ale nie są zdarte jeszcze bardzo.

Czemu szosowe? v-brake w mtb.
  • Odpowiedz
@rmikke: ja mam taką sytuację, że tylni hamulec hamuje słabo, szybko łapie felgę, ale mimo dalszego docisku klamki siła hamowania nie rośnie i koło kręci się prawie swobodnie, mam wymienić linkę?
  • Odpowiedz
@Traviu: A nie wiem, czemu mi sie kojarzylo, ze to o szose chodzi. W v, to mi sie bardzo skrocila droga klamki, jak czopek na koncu fajki nie przeszedl przez otwor w drugim ramieniu hamulca ;) ale hamowal nadal mocno.
  • Odpowiedz
@wspolrzednebiegunowe: Herezja. Przy tych samych materiałach i sile nacisku powierzchnia styku ma bezpośrednie przełożenie na siłę tarcia. Poza tym, w zalezności od ustawienia ramion hamulca (równolegle? dół bliżej? góra bliżej? rożnie bywa w praktyce) sama siła nacisku zależu od tego, jak wysoko na ramionach umocowane są klocki.

Akurat tu już zdążyłem w życiu popełnić chyba większość możliwych błędow ;)
  • Odpowiedz
@rmikke: nie, nie ma, może mieć przełożenie na siłę hamowania z powodu, który wymieniłem, czyli opory wynikające ze skrawania klocka i felgi, ale nie ma wpływu na siłę tarcia. Wzór na tarcie to T=siła nacisku x współczynnik tarcia, gdybyś chciał uzależnić go od powierzchni tarcia, musiałbyś siłę skupioną zamienić na ciśnienie, czyli T=(siła nacisku/pole powierzchni) x pole powierzchni x współczynnik tarcia

pole powierzchni się skraca, więc tarcie nie jest zależne
  • Odpowiedz
@rmikke: w tych czterotłoczkowych hamulcach tarczowych, siła wywierana jest przez układ hydrauliczny, a jak wiemy w zbiorniku ciśnienie jest takie samo w każdym jego punkcie, a więc masz dwie powierzchnie obciążone takimi samymi siłami (jedna siła F na powierzchnię jednego klocka). Gdybyś po prostu zwiększył dwukrotnie powierzchnię jednego klocka, zamiast zastosowania dwóch, przy tym samym układzie hydraulicznym i tym samym ciśnieniu w zbiorniku, miałbyś jedną siłę F przypadającą na powierzchnię
  • Odpowiedz