Wpis z mikrobloga

Rozegraliśmy dziś pierwszą partię, zaczęliśmy w 2 osoby. Godzinę zajęło czytanie instrukcji wraz z rozkładaniem planszy. Sam scenariusz - coś w stylu samouczka dla początkujących, gdzie wyłączone były miasta (celem było jedynie znalezienie takowego), nieco lepszych kart, sporo jednostek i sam nie wiem co jeszcze - zajął nam 2,5h. Przez ten czas rozegraliśmy 2 pełne rundy (normalnie scenariusze powinny trwać 4-6 rund) oraz jedną turę kolejnej. Dużo czasu jednak poświęcone było na doczytywanie zasad a jest ich masa, w dodatku szczegółowych, kilka rzeczy rozegraliśmy błędnie jak się okazało. Sama rozgrywka jest znakomita, oferuje ogrom możliwości, kart z pozoru niewiele, bo zaczynamy mając 16 pozycji w decku, ale za to można je łączyć i wykorzystywać na multum sposobów. Gra na pewno będzie jeszcze wielokrotnie wałkowana i zdecydowanie jest warta swojej ceny (szczególnie, że wykonanie jest piękne), jednak przy 3-4 graczach trzeba będzie rezerwować kilka solidnych godzin zależnie od stopnia ogrania graczy. Zdecydowane 10/10 i zasłużone miejsce w rankingu BCG. #mageknight #gryplanszowe #grybezpradu
Pobierz
źródło: comment_1XtYPXlpMtUV1VUINbBvhSe0a0uaFOIG.jpg
  • 10
@Markos90: Jak do 100zł to raczej bez typowej planszy, ale klasyczne deck-buildery mogą być dobre na start: Kamień Gromu, Nightfall, Rune Age. Niski próg wejście sporo zabawy przy nich i kombinowania, całkiem klimatyczne. KG jest typowo fantasy, każdy z graczy zbiera jednostki, przedmioty i inne drobiazgi starając się pokonać wychodzące z talii potwory, jest jednak niewiele interakcji. Nightfall traktuje o wampirach, wilkołakach, agentach w klimacie noir, ma świetnie skomponowane zagrywanie tzw.
@Jednobrewy: pięknie wygląda. ;) chociaż jeśli miałabym w trakcie gry czytać instrukcję (bądź tuż przed samą grą przy rozkładaniu jej), bez przeczytania jej wcześniej to chyba bym to #!$%@?ęła. Na takie akcje to tylko max. 4-stronicowe instrukcje. :D