Wpis z mikrobloga

#januszebiznesu #wykopoczta #gra #solgaz

Korzystając, z chwilki wolnego czasu wrzucam parę dodatkowych zdjęć z gry #januszebiznesu, które zdążyłem zrobić zanim wysłałem paczuszkę.

Co do samej gry dodam tylko, bo jeszcze pewnie nie wiecie, parę słów o modyfikacjach względem Monopoly.

1. Czynsz za posiadłość mnożymy przez kurs Doge - Duża ruletka na planszy. Kurs zmieniają gracze przechodząc przez pole "Główna", używając karty akcji lub stając na odpowiednie pole na planszy

2. Żółte karty "Afera" - to klasyczne karty szansy, z kolei niebieskie "Powiadomienia" to karty akcji, które mamy cały czas przy sobie i używamy ich podczas naszej kolejki. Możemy mieć ich naraz kilka, dwie otrzymujemy na starcie.

3. Karty "Powiadomień" dają możliwość kradnięcia posiadłości, a nawet całych dzielnic, burzenie zabudowań, zamienianie się miejscami na planszy itp. Z grubsza w grze jest dużo okazji do bycia #januszem :)

4. Plansza posiada rozwidlenie dróg - czarna ścieżka #tylkonocny - znajduje się tam kilka ciekawych, ale i niebezpiecznych pól.

Niedługo wrzucę pełny opis gry wraz z zasadami, planszą i kartami do druku, ale to za jakiś czas.

Na dziś mała galeria - http://imgur.com/a/oCcji

Wołajo:

@weirdman @PolskiSpecjalista @SOLGAZ @TRop3r @Chaqq
lolman - #januszebiznesu #wykopoczta #gra #solgaz

Korzystając, z chwilki wolnego cza...

źródło: comment_ZBattxhFwLUEWgnwor5PXT89oFQV5EEv.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
@Simon: Koncept plus wymyślenie zasad i elementów - luźno. Około tygodnia. Właściwe projektowanie - 3 dni. Druk + montaż - 2 dni. Oczywiście na raty, w wolnym czasie. Godzinowo praca fizyczna to tak kilka godzin jak już miałem wszystko zaplanowane.
  • Odpowiedz
@lolman: A jak z grywalnością i balansem rozgrywki? Opracowanie mechaniki gry nie jest proste. Rozegraliście kilka partii próbnych?

Kiedyś @Wulfee zrobił Wykopoly, ale tam zasady były bezpośrednio przeniesione z Monopoly, więc nie trzeba było się martwić o balans. W Twoim przypadku zasady zostały znacząco zmodyfikowane, więc sprawa się komplikuje.

Oczywiście całe te problemy z balansem są istotne jedynie, gdy gra miałaby naprawdę wejść na poważnie do sprzedaży. Mam nadzieję,
  • Odpowiedz
@lolman: Zacznij to sprzedawać. Ale tak serio, serio mówie. Gdybyś się zamknął do 80-100zł to masz pierwszego klienta.

edit. Wygrałeś internety
  • Odpowiedz
@Wykopaliskasz: Oczywiście starałem się jak najbardziej zbalansować rozgrywkę, choć miałem małe pole do testów. Karty, które umożliwiają "kradzieże" są powielone, aby kilku graczy miało szansę z niej skorzystać. Jest też możliwość obrony przed takimi akcjami kartami "Veto", którymi można zablokować akcję innego gracza. Samą kartę Veto też można zablokować jeżeli akurat atakujący też ją posiada. Karty kar i nagród są w równomiernej ilości, dodatkowo początkowa ilość gotówki jest większa, aby
  • Odpowiedz
@lolman: Sam to drukowałeś, czy zlecałeś jakiejś drukarni? Generalnie można sobie wymyślać takie gierki i na luzaku drukować w drukarniach, czy trzeba mieć znajomości, bo jednej gry nikt mi nie wydrukuje?

Ekstra jest ta gra, grałabym jak szalona - szacun za pomysł, chęci i wykonanie. Rewelacja.
  • Odpowiedz
@austra: Nie musiałem daleko szukać. Pracuję jako grafik/drukarz.

Do drukowania małych nakładów czy 1 sztuki są produkcyjne drukarki cyfrowe. Jakość jak offset (jak odpowiedni projekt to i lepsza) a można wydrukować kilka sztuk.
  • Odpowiedz
@spatsi: Sam pomysł zrobienia gry wpadł mi do głowy po obejrzeniu odcinka Board James'a (spinoff AVGN) w którym przedstawiał planszówki jakie tworzył za małolata. Potem w przerwie projektowania, szukając inspiracji natrafiłem na Wykopoly od @Wulfee także znam temat, ale było już za późno na zmiany w moim projekcie.
  • Odpowiedz