Aktywne Wpisy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Ktore_to_juz_konto_idnooK5GQy,q60.jpg)
Ktore_to_juz_konto +335
Co to kuwa jest? XD
Tusk rywalizuje w konkursie na najbardziej idiotyczny postulat gospodarczo-polityczny w historii RP?
#bekazlewactwa #gielda #4konserwy #konfederacja
Tusk rywalizuje w konkursie na najbardziej idiotyczny postulat gospodarczo-polityczny w historii RP?
#bekazlewactwa #gielda #4konserwy #konfederacja
![](https://wykop.pl/cdn/c3201142/f53b349b532a656a8434c0566e5b2b05b2f2717de7eea42efebef5fbc7eea4ca,w150.jpg?author=Ktore_to_juz_konto&auth=96d66955a4ed3c7471978ccecef9a956)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Kempes_UqiucNlj7L,q60.jpg)
Kempes +110
main.cpp
object.cpp (Object.h raczej nie potrzebny)
Próbuję napisać program, który będzie w oknie wyświetlał animację poruszających się kilku kółek analogicznie jak w TYM kursie. Niestety mam problem z ostatnią pętlą w funkcji main, która miałby wyświetlać obiekty. Kombinowałem trochę, ale nie wiem już jakie argumenty podać, do jakiej klasy mają należeć itp. Kompilator wywala mi taki log:
-------------- Build: Debug in SFML new (compiler: GNU GCC Compiler)---------------
mingw32-g++.exe -Wall -g -DSFML_STATIC -I"C:...\SFML-2.1\include" -c "C:...\main.cpp" -o obj\Debug\main.o
C:...\main.cpp: In function 'int main()':
C:...\main.cpp:43:46: error: no matching function for call to 'sf::RenderWindow::draw()'
C:...\main.cpp:43:46: note: candidates are:
In file included from C:...SFML-2.1\include/SFML/Graphics/RenderTexture.hpp:33:0,
from C:...\include/SFML/Graphics.hpp:39,
from C:...\main.cpp:2:
C:...\SFML-2.1\include/SFML/Graphics/RenderTarget.hpp:236:10: note: void sf::RenderTarget::draw(const sf::Drawable&, const sf::RenderStates&)
C:...\SFML-2.1\include/SFML/Graphics/RenderTarget.hpp:236:10: note: no known conversion for argument 1 from '' to 'const sf::Drawable&'
C:...i\SFML-2.1\include/SFML/Graphics/RenderTarget.hpp:247:10: note: void sf::RenderTarget::draw(const sf::Vertex*, unsigned int, sf::PrimitiveType, const sf::RenderStates&)
C:...\SFML-2.1\include/SFML/Graphics/RenderTarget.hpp:247:10: note: candidate expects 4 arguments, 1 provided
Process terminated with status 1 (0 minutes, 4 seconds)
1 errors, 0 warnings (0 minutes, 4 seconds)
Komentarz usunięty przez autora
Natomiast jeśli chodzi o sam problem, to chyba jednak Object.h by się przydał. Nie za bardzo mogę wyczytać jakiego typu jest pole kształt Obiektu, a tu jest właśnie błąd, bo funkcja draw może rysować tylko określone obiekty.
object.h
Nie znam takiej pętli, piszę w c++
for(auto& zmienna : kontener)
for(auto x : kontener)
W każdym przebiegu tej pętli będziesz kopiował kolejny obiekt z kontenera do zmiennej x, a następnie operował na takiej kopii. Jest to ogólnie nieprzydatne podejście, bo nawet jeśli tylko odczytujesz dane, to niepotrzebnie kopiujesz obiekty tracąc czas i śmiecąc pamięć. A jeśli dokonasz jakichś zmian - utracisz je.
for(auto& x : kontener)
Tym razem w każdym przebiegu