Wpis z mikrobloga

@Czekolatka: podejrzewam ze nie oplaca sie bo nawet jakbys pokryl cale auto panelami to auto i tak zuzyje wiecej pradu niz te panele wygeneruja no i koszty produkcji by mocno wzrosly i pewnie niezawodnosc spadla o kolejne %
  • Odpowiedz
@Czekolatka: możesz sobie kupić nowego priusa z tym, ale te panele mają moc około 100W, i z tego co pamiętam przez cały dzień ładowania daje ci to ekstra 8 km.
  • Odpowiedz
@Czekolatka: bo to nie ma zbyt wiele sensu. Średnia energia słońca na m2 zanim przejdzie przez atmosferę to 1370W/m2, na ziemi jest to około 1000W/m2. Sprawność paneli słonecznych to jakieś 20%. Wymiary samochodu załóżmy że wynoszą 2m x 5m i że da się zamontować na 60% powierzchni panele.

Czyli mamy:
1000W/m2 * 6m2 * 20% = 1.2kW

Zakładając że samochód spalałby 12kWh/100km no to w godzinę doładujesz go na jakieś
  • Odpowiedz
  • 0
@UsmiechnietaPolska 10km w godzinę to mało? To ogromna ilość i raczej przeszacowana. Średnio samochody jeżdżą z pracy i do pracy, myślę że max 30-50km dziennie. Codzienna jazda byłaby całkowicie darmowa. Powierzchnia na ciężarówkach byłaby wręcz ogromna i zwiększyła ich zasięg gigantyczne. Są przecież lekkie panele z perowskitow mogłyby pozwolić na obklejenie 90% karoserii.
  • Odpowiedz
@Czekolatka: Te moje wyliczenia to jest baaaaardzo optymistyczny przypadek zakładający jazdę po mieście i to że da się 60% przekroju samochodu obłożyć panelami.

Powierzchnia na ciężarówkach byłaby wręcz ogromna i zwiększyła ich zasięg gigantyczne.


No próbują coś takiego robić, dla 18 tonowej ciężarówki w Hiszpanii zasięg wzrasta o 5272km
  • Odpowiedz
@Czekolatka Kiedyś były Priusy w wersji sol z panelem na dachu. Doladowywalo to akumulator w hybrydzie. Widocznie za mała moc żeby full elektryk się tym ładował.
  • Odpowiedz