Wpis z mikrobloga

@cinkek: Na połowie trasy będzie się dublować z tramwajem, bardzo mądre... Nie wiem po co ten zawijas pod Kraków Arenę, skoro kilka dni temu ZIKiT ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji tramwaju od Mistrzejowic do Wieczystej dokładnie taką samą trasą.
  • Odpowiedz
@cinkek: niepotrzebne zawijasy. Samo metro jako pełnowymiarowy projekt jest niepotrzebne. Można to rozwiązać, tańszym realnym szybkim tramwajem/prametrem.

@DanielPlainview: Liczba mieszkańców to nie wszystko. Liczą się potoki pasażerskie, metropolia wokół itd. Rotterdam ma ~700k, Glasgow niewiele większe, Budapeszt wielkości Warszawy ma 4 linie. Jest wiele innych, ważnych czynników.
  • Odpowiedz
@babisuk: Potrzebne są potoki pasażerskie rzędu 40tys osób/h. W Krakowie żadna linia nie jest tak obciążona. Reasumując metro w Krakowie to fatalny pomysł, przy którym organizacja olimpiady jest wzorem roztropności i oszczędności...
  • Odpowiedz
@DanielPlainview: zgadzam się, że to zły pomysł. Jednak to nie liczba mieszkańców decyduje o sensowności takiego tworu. Dobrze przemyślana kolej aglomeracyjna była by lepszym rozwiązaniem dla Krakowa - patrząc na jego rozłożenie w przestrzeni, jak planuje się i tak Nową Hutę Przyszłości dosyć daleko od miasta. Lepsze kolejowe połączenie z Niepołomicami, Skawiną itd pozwoliło by na zniknięcie jakiejś części pojazdów z centrum.
  • Odpowiedz
Potrzebne są potoki pasażerskie rzędu 40tys osób/h. W Krakowie żadna linia nie jest tak obciążona.


@DanielPlainview: No i co z tego, że nie jest? Jak dowodzi przykład Warszawy - gęstość zamieszkania rośnie wzdłuż metra, podaż rodzi popyt. :P
  • Odpowiedz