Wpis z mikrobloga

Czym Elden Ring różni się od Dark Souls 3 i innych soulslajkow ze odbił się tak dużym echem zgarniając tak dobre oceny, a reszta nie? Wiem, otwarty świat (który jest podobno pusty contentowo i przepelniony tymi samymi mini bossami i assetami, co odbiera mu charakteru), ladna grafika oraz animacje, co dalej?
#gry #pcmasterrace #darksouls
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 3
@xjee3 nie powiedziałbym że świat jest pusty bo nie oczekiwałem tu jakichś NPCow, miast i tego typu rzeczy. Otwartość świata bardzo zmieniła grę, nie masz już zamkniętych, tunelowych lokacji (znaczy masz ale jako punkty w świecie). Dzięki temu możesz eksplorować i szukać opcji gdy robi się trudno. Kiedyś gdy byłeś pod ścianą to musiałeś expić w kółko tą samą lokację kilka godzin.
Teraz ruszasz w inna stronę i masz inne mobki,
  • Odpowiedz
  • 1
@xjee3 no i ogrom mapy mnie położył na kolana. Gdy eksplorowałem myśląc że jest naprawdę duża to nagle się okazywało że to ledwie wycinek i czeka mnie jeszcze dużo, dużo więcej.
  • Odpowiedz
@emesc nigdy w zadnych soulsach nie expilem kilka godzin, to gra o tym ze meczysz bosa az dasz rade a nie jakis japan rpg nastawiony na grind, bardzo szybko kolejny lvl daje o wiele mniej niz bysmy chcieli

Elden jest zwyczajnie prostrzy i pozwala na omijanie masy zawartosci wiec zostal lepiej przyjety. A jak ktos gran z tutorialem na op build ktory zbierze biegajac po swiecie bez zabijania niczego to w
  • Odpowiedz
  • 0
@3mortis OK, ale jeśli męczysz bosa i nie dajesz rady to idziesz expić. Nie każdy gracz jest w stanie na goło i bez tarczy obijać wszystkich bosów po kolei.
Owszem levele dają malejące zwroty ale nie aż tak szybko no i zależy od postaci. Jak idziesz w jakiś boing str build to faktycznie nie potrzebujesz aż tak dużo, ale jak chcesz się pobawić w magię, albo jakiś dex/faith czy inne to
  • Odpowiedz
@emesc ja zawsze gralem tak ze nie zwiedzam ani nie ekspie na sile, jak umieram w lokacji to chcac nie chcac ide od nowa, jak dojde do bosa to zakladam ze postac jest gotowa, nie zwiedzam mapy do przodu po op itemki, nie farmie na sile itp

I przez cala serie nigdy nie mialem poczucia ze jakimkolwiek buildem gra wymaga zebys poza "normalna sciezka" jeszcze farmil albo zebym zadawal marne obrazenia.
  • Odpowiedz
  • 0
@xjee3 w tym że całkiem zmienia styl i sposób gry z sieci tuneli które musisz robić po sznurku na otwartą eksplorację.
Jeśli przyrownujesz Elden do otwartych gier Bethesdy to chyba nie widziałeś żadnych screenów z Eldena.
  • Odpowiedz
  • 0
@emesc: a co w eldenie sa jakieś rozbudowane fabularnie questy? Bo w grach bethesdy aktywnosci nie musisz robic po sznurku, chyba ze cos sie zmienilo w ostatnich assassinach
  • Odpowiedz
  • 0
@xjee3 to fajnie, ale co ma piernik do wiatraka?

To tak jak by ktoś rozmawiał o zmianie stylu gry z turowego izometryka w pierwszych falloutach na FPP w trójce a ja się zacznę pytać w czym ten ich FPP jest taki lepszy od Quakea bo tam też mogę chodzić i strzelać
¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
@emesc: ale porownuje dlatego, bo wydaje mi sie ze otwarty swiat w elden ringu jest co najwyzej przeciętny porownujac do innych mocnych gier, a gra z tego powodu zrobila duży szum
  • Odpowiedz
  • 1
@xjee3 no zrobiła szum bo to wpłynęło na sposób gry, zmieniło coś co było utartym schematem soulsów.

Na dodatek jak na pierwsze podejście do otwartego to nie dość że jest ogromny to jest też według mnie bardzo ładny, ma ciekawy level design i ilość lokacji które tam można znaleźć do eksplorowania sprawiała że poprzednie soulsy w pamięci bardziej jawiły się jak DLCki niż pełne gry.
  • Odpowiedz
  • 0
@emesc: spoko. Czyli to nie jest gra dla mnie i tyle. Szkoda, ze podobno lokacje się powtarzają i bossy często też, a eksploracja nie jest zbytnio ciekawa jeśli się oczekuje prowadzenia fabuły na miarę bg3 czy wiedzmina 3, roznych unikalnych questów oraz dobrej sciezki dzwiekowej (ktora jest dla mnie must havem przy tego typu grze). Pewnie dam szanse tej grze kiedyś na jakiejś dużej promce, bo bardzo lubię berserka z
  • Odpowiedz
  • 1
@xjee3 soulsy to własny gatunek, jeśli szukasz fabularnych questów w otwartym świecie w stylu cRPG to zdecydowanie tego tutaj nie dostaniesz, zgadzam się.
  • Odpowiedz
  • 0
@emesc: chciałbym właśnie takie soulsy w klimacie dark fantasy z ciekawym lore (jakies demony, bogowie, legendarni wojownicy) z ciekawymi questami, cutscenkami i dobrym soundtrackiem, losowymi wydarzeniami, pobocznymi questami, ze z góry narzuconą i napisaną postacią ze swobodą decyzji (kilka opcji wyboru) i przemyslanym systemem rozwoju postaci. No, ale nie mozna mieć wszystkiego i byłyby to soulsy juz tylko w jakichś 60%.
  • Odpowiedz