Wpis z mikrobloga

Mircy od #lotnictwo #samoloty mieszkam w #krakow na trasie podejścia do Balice. W okolicy Czyżyn. Od jakiegoś czasu jak jakiś pasażer przelatuje w kierunku Balic to oprócz tego zwykłego dźwięku silników przez chwilę jest jakiś taki głośniejszy dźwięk. Nawet nie wiem jak go opisać. Jakby sąsiad z góry przesuwał ciężki kredens po podłodze xD. Znacie się to może się wypowiecie.

Wcześniej tak nie było a teraz jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
  • Odpowiedz
@chaszczyk: czasami słychać coś takiego, jakby jakiś ciężki metalowy przedmiot tarł o inny metalowy przedmiot i słyszę to tylko gdy Airbusy podchodzą do lądowania nad Hutą. Na początku lipca leciałem A220-300 i dokładnie taki dźwięk wydawał, jak na podejściu pilot wysuwał klapy do lądowania, choć latałem też 319/320/321 i w tych raczej nie słyszałem tego dźwięku (albo nie zwróciłem uwagi, może też kwestia miejsca w samolocie).
  • Odpowiedz
@chaszczyk @mac_mod @ytong: Dźwięk przypominający odgłos wieloryba w samolotach E195-E2 i A220 jest wynikiem pracy silników Pratt & Whitney PW1500G. Powstaje on na skutek rezonansu akustycznego w komorze spalania silnika przy niskich ustawieniach mocy, co generuje charakterystyczne tony.
  • Odpowiedz
@ytong: w 319/320/321 charakterystyczny dźwięk przypominający szczekanie psa wydaje pompa PTU: https://www.youtube.com/watch?v=VRbIsTYi9_c. A220 pewnie wydaje inne dźwięki bo powstał w fabryce Bombardiera jako CS300. Ten dźwięk wieloryba o którym pisze @chaszczyk, pewnie jest charakterystyczny dla serii silników Pratt & Whitney. Embraer E190-E2 ma silniki PW1900G, a A220 PW1500G, dlatego słyszeliście podobne dźwięki: https://www.youtube.com/watch?v=Eeq4rYQUozY
przemekg31 - @ytong: w 319/320/321 charakterystyczny dźwięk przypominający szczekanie...
  • Odpowiedz
@przemekg31: to "szczekanie psa" znam. Ten dźwięk, który słyszałem w A220, pojawiał się wyłącznie w momencie wysuwania klap przed starem i później przy podejściu do lądowania i był podobny do tego "wielorybiego" ale trwał dłużej (tyle, ile ruch klap) i był bardziej metaliczny, coś jakby suwać nieduży blaszany kontener po metalowej posadzce, powodując jego rezonowanie... Natomiast te dźwięki, które słyszę, gdy samoloty nawijają nad Hutą, to faktycznie bardziej to przypomina
  • Odpowiedz
@ytong ciekawe z tym Airbusem. Ja zauważyłem, że te z silnikami CFM mają bardziej "gwiżdżący" dźwięk od tych z silnikami IAE, dlatego bez podnoszenia głowy wiem, że leci A320 z CFM ( ͡° ʖ̯ ͡°). Chciałbym tego A220 obczaić i się przysłuchać. Będę kręcił na rowerze koło Raciborowic to może się uda.
  • Odpowiedz
@przemekg31: a tak, Easyjety na podejściu faktycznie "gwiżdżą" ;) Tym A220-300 leciałem akurat z MUC do NTE i z powrotem - niby Lufthansa ale loty realizowane przez airBaltic. Pierwszy raz się spotkałem z tym modelem, szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że taki istnieje ;)
  • Odpowiedz
@chaszczyk: z mojego doświadczenia jak zadasz pytanie pod odpowiednim tagiem to zazwyczaj dostaniesz sensowną odpowiedź często bardzo techniczną i wyczerpującą. Jedynie główna i gorące #!$%@? syfem
  • Odpowiedz