Wpis z mikrobloga

Najgłupsza rzecz z jaką się spotykam w sklepach internetowych, to koszyk, który wytrzymuje kilka godzin i znika.
Chcę sobie wrzucić kilka rzeczy do koszyka, ale jeszcze się pozastanawiać, poporównywać itp. Wrzucam np wieczorem, wchodzę na stronę rano i koszyk pusty...
Czy ktoś może mi wyjaśnić ideę stojącą za resetowaniem koszyków? Poza irytowaniem klienta oczywiście XD

#ecommerce #webdev #sklepyinternetowe
  • 11
  • Odpowiedz
@TypowyDaltonista Ale chyba w większości sklepów koszyk nie działa jak rezerwacja towaru, dopiero po zakupie towar znika z magazynu. Jeśli jakiś sklep ma inaczej to już ich problem ze mają system którego prawie nikt nie używa
  • Odpowiedz
  • 1
@TypowyDaltonista w takim razie bez sensu jest trzymanie rezerwacji na taki towar. Jakoś większość a przynajmniej spora część sklepów sobie z tym radzi i możesz trzymać rzeczy w koszyku i nic złego się nie dzieje. Debilne podejście i tyle. Nie róbcie tak
  • Odpowiedz
@kubako: Przyczyn jest wiele: byle jak skonstruowane sklepy, koszyki trzymane po stronie serwera dla niezalogowanych użytkowników (a te najczęściej będą żyły tyle co sesja przeglądarki), nadgorliwość w interpretacji RODO/SRODO. No i oczywiście totalnie nierozumienie technikaliów ani nawet podstaw UX/CX przez osoby robiące biznes w e-commercie, tak jak przedmówcy, którzy coś bredzą o blokowaniu towaru - gdy poza produktami ścisłego zarachowania (jak np. miejsca na sali koncertowej, no ale wtedy klient
  • Odpowiedz
  • 1
byle jak skonstruowane sklepy


@PaaD: to w sumie najlepsze podsumowanie tematu.

Rozmaite konkretne stojące za tym techniczne przyczyny czy rozwiązania z grubsza rozumiem, moje pytania były retoryczne ;) Ogólnie większość mojego życia zawodowego to było skonstruowanie i prowadzenie sklepu internetowego, który wypalił i zdobył popularność. Wprowadzałem tam i wymyślałem rozmaite autorskie rozwiązania, czasem wręcz pionierskie ;) to znaczy sam wymyślałem coś co z czasem też wymyślali inni i stawało się to jakimś popularnym rozwiązaniem.
Dlatego szczególnie boli mnie gubienie koszyków i inne debilne rozwiązania, które są wprowadzanie bez żadnej prawdziwej przyczyny
  • Odpowiedz
@kubako nie wiem czy nie wiekszym idiotyzmem jest to że koszyk allegro ma limit bodajże 25 przedmiotów i jak chcesz kupić więcej to trzeba składać dwa zamówienia. Limit powstal chyba 20 lat temu wtedy co system allegro xD
  • Odpowiedz
  • 0
@Wychwalany: taaa też mnie to dotknęło kiedyś :)

Podobnym ficzerem, pokłosiem tego chyba jest na allegro szybki zakup - gdy w produkcie klikniesz kup teraz, to zamiast iść przez cały proces zamawiania, możesz tylko potwierdzić w małym okienku, że dostawa i płatność bez zmian i kupić szybciej. Ale tylko jeśli chcesz do 4 szt. produktu, jeśli 5 szt. to nagle się nie da i wtedy trzeba przejść przez cały proces
  • Odpowiedz
@kubako: często jest licznik przy koszyku aby wywoływać FOMO, że produkt się sprzeda i aby klient kupił tu i teraz bez dłuższego myślenia.

Chociaż to o czym mówisz, jest głupotą, sam prowadzę sklep i tam wisi wszystko w Twoim koszyku przez dni
  • Odpowiedz
@kubako jako właściciela sklepu wkurza mnie to nieziemsko. Kiedyś nawet mówiłem ludziom, żeby sobie na luzie wrzucali żelki do koszyka, jak ich coś zaciekawi, a potem np. zamkną sobie zamówienie po tygodniu albo dłużej. Potem się zczailem, że Shoper mega krótko trzyma koszyk, nawet jak jest się zalogowanym. Echhh
  • Odpowiedz