Najgłupsza rzecz z jaką się spotykam w sklepach internetowych, to koszyk, który wytrzymuje kilka godzin i znika. Chcę sobie wrzucić kilka rzeczy do koszyka, ale jeszcze się pozastanawiać, poporównywać itp. Wrzucam np wieczorem, wchodzę na stronę rano i koszyk pusty... Czy ktoś może mi wyjaśnić ideę stojącą za resetowaniem koszyków? Poza irytowaniem klienta oczywiście XD
@kubako idea to nieblokowanie towaru, który może się w międzyczasie sprzedać, a nie wiesz ile osób powrzuca do koszyka na 200-300-1000 złoty i zapomni o tym, a sprzedającemu wisi rezerwacja na towar i nie ruszy tego
@TypowyDaltonista Ale chyba w większości sklepów koszyk nie działa jak rezerwacja towaru, dopiero po zakupie towar znika z magazynu. Jeśli jakiś sklep ma inaczej to już ich problem ze mają system którego prawie nikt nie używa
@TypowyDaltonista w takim razie bez sensu jest trzymanie rezerwacji na taki towar. Jakoś większość a przynajmniej spora część sklepów sobie z tym radzi i możesz trzymać rzeczy w koszyku i nic złego się nie dzieje. Debilne podejście i tyle. Nie róbcie tak
@kubako: Przyczyn jest wiele: byle jak skonstruowane sklepy, koszyki trzymane po stronie serwera dla niezalogowanych użytkowników (a te najczęściej będą żyły tyle co sesja przeglądarki), nadgorliwość w interpretacji RODO/SRODO. No i oczywiście totalnie nierozumienie technikaliów ani nawet podstaw UX/CX przez osoby robiące biznes w e-commercie, tak jak przedmówcy, którzy coś bredzą o blokowaniu towaru - gdy poza produktami ścisłego zarachowania (jak np. miejsca na sali koncertowej, no ale wtedy klient
Rozmaite konkretne stojące za tym techniczne przyczyny czy rozwiązania z grubsza rozumiem, moje pytania były retoryczne ;) Ogólnie większość mojego życia zawodowego to było skonstruowanie i prowadzenie sklepu internetowego, który wypalił i zdobył popularność. Wprowadzałem tam i wymyślałem rozmaite autorskie rozwiązania, czasem wręcz pionierskie ;) to znaczy sam wymyślałem coś co z czasem też wymyślali inni i stawało się to jakimś popularnym rozwiązaniem. Dlatego szczególnie boli mnie gubienie koszyków i inne debilne rozwiązania, które są wprowadzanie bez żadnej prawdziwej przyczyny
@kubako nie wiem czy nie wiekszym idiotyzmem jest to że koszyk allegro ma limit bodajże 25 przedmiotów i jak chcesz kupić więcej to trzeba składać dwa zamówienia. Limit powstal chyba 20 lat temu wtedy co system allegro xD
Podobnym ficzerem, pokłosiem tego chyba jest na allegro szybki zakup - gdy w produkcie klikniesz kup teraz, to zamiast iść przez cały proces zamawiania, możesz tylko potwierdzić w małym okienku, że dostawa i płatność bez zmian i kupić szybciej. Ale tylko jeśli chcesz do 4 szt. produktu, jeśli 5 szt. to nagle się nie da i wtedy trzeba przejść przez cały proces
@kubako jako właściciela sklepu wkurza mnie to nieziemsko. Kiedyś nawet mówiłem ludziom, żeby sobie na luzie wrzucali żelki do koszyka, jak ich coś zaciekawi, a potem np. zamkną sobie zamówienie po tygodniu albo dłużej. Potem się zczailem, że Shoper mega krótko trzyma koszyk, nawet jak jest się zalogowanym. Echhh
Chcę sobie wrzucić kilka rzeczy do koszyka, ale jeszcze się pozastanawiać, poporównywać itp. Wrzucam np wieczorem, wchodzę na stronę rano i koszyk pusty...
Czy ktoś może mi wyjaśnić ideę stojącą za resetowaniem koszyków? Poza irytowaniem klienta oczywiście XD
#ecommerce #webdev #sklepyinternetowe
@PaaD: to w sumie najlepsze podsumowanie tematu.
Rozmaite konkretne stojące za tym techniczne przyczyny czy rozwiązania z grubsza rozumiem, moje pytania były retoryczne ;) Ogólnie większość mojego życia zawodowego to było skonstruowanie i prowadzenie sklepu internetowego, który wypalił i zdobył popularność. Wprowadzałem tam i wymyślałem rozmaite autorskie rozwiązania, czasem wręcz pionierskie ;) to znaczy sam wymyślałem coś co z czasem też wymyślali inni i stawało się to jakimś popularnym rozwiązaniem.
Dlatego szczególnie boli mnie gubienie koszyków i inne debilne rozwiązania, które są wprowadzanie bez żadnej prawdziwej przyczyny
Podobnym ficzerem, pokłosiem tego chyba jest na allegro szybki zakup - gdy w produkcie klikniesz kup teraz, to zamiast iść przez cały proces zamawiania, możesz tylko potwierdzić w małym okienku, że dostawa i płatność bez zmian i kupić szybciej. Ale tylko jeśli chcesz do 4 szt. produktu, jeśli 5 szt. to nagle się nie da i wtedy trzeba przejść przez cały proces
Chociaż to o czym mówisz, jest głupotą, sam prowadzę sklep i tam wisi wszystko w Twoim koszyku przez dni