Wpis z mikrobloga

#mibm #studbaza #konstruktor #mechanikasamochodowa Witam, przychodzę z pytaniem odnośnie studiowanie MiBM i pracy po tym. Myślałem nad pójściem na pwr a potem pracy jako konstruktor w branży automotive/lotniczej ale po przejrzeniu wszystkich wpisów z wykopa, rynku pracy i podpytania konstruktorów widzę że rynek pracy nie jest zbyt łaskawy. Stąd też pomysł żeby może pójść na ten kierunek i ewentualnie pójść do pracy jako mechanik samochodowy gdzieś w trakcie studiów, bo przy samochodach wszelkiej maści tez bardzo lubię grzebać, a wizja założenia własnego warsztatu i realizowania zleceń wydaje się spoko. Próbowałem zorientować się czy jako konstruktor mógłbym sobie pozwolić na coś podobnego ale chyba o wiele ciężej ze zleceniami, tymbardziej w tej dziedzinie.

Mógłby ktoś coś doradzić? Na studia chciałbym iść, szkoda że do stricte mechaniki większość stamtąd będzie bezużyteczna i tylko pochłonie czas który mógłbym poświęcić na doświadczenie, dlatego jestem trochę w kropce. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i rady.
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@zapalony_matematyk: ucz się napawać i skrawanie jak chcesz iść w samochody bo teraz warsztatów które regenerują skrzynie biegów, silniki, mosty jest mało a jak są to biorą od #!$%@? kasy. Problem tylko jest taki że maszyny do takiego warsztatu w #!$%@? kosztuja
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: Nie wiem czego dokładnie oczekujesz jako konstruktor ale ja jestem po MiBM i pracuje w automotive jako Starszy inżynier procesu/projektu.
Pracuej już 7 lat i powiem Ci ze jeśli chodzi o ścieżkę kariery/ awansu to jeszcze sporo przede mną. Chcę w niedalekiej przyszłości zostać menagerem projektu.
Zarobki w automotive są różne ale jak trafisz na dobrą firmę( ja też szukałem i zmieniałem prace) to możesz liczyć na wynagrodzenie około
  • Odpowiedz
@Swicher123: Czym się różni stanowisko inżyniera procesu/projektu od konstruktora w praktyce?
Dużo razy musiałeś się gdzieś przeprowadzać żeby dostać lepsze zarobki?
Pytam bo dużo ludzi pisze że kluczem jest ta dobra firma, ale tak naprawdę ogłoszeń nie jest jakoś specjalnie dużo w automotive
Interesował mnie do tej pory Wrocław albo Poznań i okolice tych miast
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: może słowo nieprzydatne jest trochę na wyrost. Powiedziałbym raczej, że to czego cię uczą na studiach to jest to mała część tego co potrzebujesz w pracy jako konstruktor, np. GD&T nikt cię nie nauczy, głównie dlatego, że polskie uczelnie mają bardzo mało wspólnego z przemysłem niestety. Ale to wszystko to jest coś czego nauczysz się już w pracy pracując przy tym, tak przynajmniej było w moim przypadku i ludzi
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: bo ludzie mają tendencję do wylewania żalu. Jak idziesz do restauracji i Ci smakuje to po kolacji wracasz do swoich zajęć a jak coś jest nie tak to piszesz im negatywny komentarz na google maps.
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: U mnie wygląda to tak ze większość czasu konstruktorzy spędzają na projektowaniu w CAD zleconych zadań np. narzędzia do maszyn specjalne stanowiska pracy itp.
Natomiast ja pracuje można powiedzieć 50/50 hala produkcyjna/ biuro. Uruchamiam nowe linie produkcyjne, które są tworzone często przez firmy zewnętrze. Ustalam warunki pracy takich maszyn jak czas operacji, co maja kontrolować i za pomocą jakich urządzeń.
Wszystkie maszyny/ linie produkcyjne są robione pod indywidualne procesu
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: I powiem Ci że na oferty pracy nie narzekam bo co miesiąc dostaje wiadomości na LinkedIn z zaproszeniem na rozmowę od innych firm.
Wiadomo jak w każdej pracy zdarzają się gorsze okresy presja czasu, nadgodziny ale jak masz odpowiedniego pracodawcę to jest to zawsze nagradzane. W moim przypadku dużo lepszymi premiami rocznymi/ półrocznymi
  • Odpowiedz
@Swicher123: @qubas89 dobra to skoro już dorwałem takie perełki jak wy to mógłbym prosić o jakieś rady jako aspirujący inżynier co robić na studiach żeby te karierę wraz z czasem popychać do przodu i końcowo dojść do podobnych zarobków jak wy? jakich rzeczy się uczyć i na czym się skupiać? Zarówno praca konstruktora, inżyniera procesu jak i mechanika samochodowego wydają się dla mnie bardzo fajne
Najbardziej mnie interesują branże
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: nie ma jednoznacznej odpowiedzi, mibm to bardzo szeroki kierunek i możesz pracować właściwie na każdym technicznym stanowisku. Może się w trakcie studiów okazać, że bardziej cię kręci np. utrzymanie ruchu albo projektowanie form wtryskowych.

Ja zaczynałem od biura konstrukcyjnego, początkowo pracowałem w CAD, po 10 mies. przeniosłem się do innej firmy do obliczeń wytrzymałościowych MES i to robię do dzisiaj, więc powiem Ci tak:
1. język obcy, jakiś inny, dodatkowy oprócz angielskiego, bo angielski dzisiaj zna każdy - jeżeli chcesz przyzwoicie zarobić, to tylko w firmie o obcym kapitale gdzie współpracuje się z ludźmi z całego świata, stanów, azji, europy itd. Poleciłbym niemiecki, ale widzę co się dzieje w motoryzacji i niewykluczone, że zanim skończysz studia, będzie zapotrzebowanie na chiński :P
2. programowanie + matlab - must-have dla inżyniera
  • Odpowiedz
@zapalony_matematyk: Nie wiem jak jest w zachodniej części Polski, ale na mazowszu lipa (większość firm to januszexy, nawet jeżeli z zewnątrz wyglądają profesjonalnie). Jedynie ratuje cię zatrudnienie się w dużej firmie albo korpo. Nie wiem jak na wschodzie, ale pewnie bez rewelacji i stąd tyle negatywnych opinii o mibmie.
  • Odpowiedz
@szamasz @zapalony_matematyk na wschodzie znam w sumie tylko Rzeszów i Grójec (jeżeli można go zaliczyć do wschodniej polski już). Dwa lata temu zmieniałem pracę dwa razy w ciągu roku to głównie były oferty z Wrocławia, Bielska, Krakowa, Częstochowy, Katowic, Gliwic i Sosnowca. Mówię tutaj o jakichś znanych korpach z jakąś renomą w branży.
  • Odpowiedz