Wpis z mikrobloga

@Kulek1981: No to praktycznie identyczne mam, ale telefon ma ekran 720p i widać piksele :). Jak oculus wejdzie to powszechnego użycia to będzie niezły interes ze sprzedażą takich obudów, uniwersalnych pod różne telefony. Większość smartfonów ma żyryskop, wystarczy odpowiednie oprogramowanie i mamy oculusa dla biedaków :D
@wyc: Soczewki przybliżają obraz jak lupa. Ekran podzielony jest na dwie części, każda o rozdzielczości połowy fullHD. Za wyświetlanie obrazu odpowiada telefon, ale wbudowane żyroskopy i akcelerometry świetnie sobie radzą z tym zadaniem i obraz działa w 60fps. Każde oko widzi obraz minimalnie przesunięty, dzięki temu widzi się 3D lepiej jak w kinie czy na telewizorze a piksele są wystarczająco upchane, by nie było ich jeszcze widać. Raj dla bordowego.
Kulek1981 - @wyc: Soczewki przybliżają obraz jak lupa. Ekran podzielony jest na dwie ...

źródło: comment_ZxZyhT4rirC1d1vXvePDayJvzaX94giC.jpg

Pobierz
@only: Czemu dla biedaków? LG G2, galaxy 5, HTC ONE, mają już matrycę fullhd i wysokie PPI, więc to już nie dla biedaków. Ostatnio nawet dodałem wykop o firmie sprzedającej tego typu okulary za 240 zł. Zrobili nawet plugin do wyświetlania w grach "open dive". Oculus gdy wejdzie w końcu na rynek, będzie przeżytkiem serwującym facebookowe reklamy.

Właśnie testowałem parę gier na silniku Unity i jest bardzo płynnie na ONE, a
@Kulek1981: Bo co innego wydać 1500zł na sprzęt, który służy jako telefon/komputer i do tego jako ekran naszego "hełmu wirtualnej rzeczywistości", a wydać 1500(?) zł na sam taki hełm.

Te gry testujesz bezpośrednio na telefonie? Co to za produkcje i jak włączyć obraz 3d?

Da radę wysyłać obraz na telefon z komputera unikając opóźnień? Przez wifi zawsze będą, ale może kablem?
@only: Kiedyś dałem 1600 za pierwszego transformera, w dodatku bez klawiatury =] Do dzisiaj mnie to męczy.

Telefon odpowiada za wszystko. Wyświetlanie obrazu z kompa raczej nie przejdzie, za duże lagi na transferze video. Poszukaj OPEN DIVE w sklepie googlowym, pełno jest już aplikacji na to.

Co do rozdziałki, to pierwszy oculus śmiga właśnie na matrycy 720p, a wywołał rewolucję.
@only: Prace właściwie skończone, telefon się trzyma, podocinałem jeszcze lekko sklejkę przy twarzy i jest git. Znalazłem na budowie kawałek czarnej gąbki, przypominającej w dotyku ludzką skórę, myślę nad oklejeniem nią krawędzi sklejki.

A z ciekawości, to skąd wziąłeś soczewki?
@only: Nie, kiedyś zauważyłem, że zwykły klej do drewna klei się idealnie do szkła. Zwykle trzyma jak skała, ale gdy trzeba, jest wystarczająco elastyczny, by odpadł, nie zostawiając śladu. Wiec najzwyczajniej wyciąłem dwa widelczyki ze sklejki 4mm przyłożyłem soczewki i na styku nałożyłem cieniutki (2mm) pasek kleju. Po godzinie soczewki już się trzymały =]
@Kulek1981: Też jakieś wyjście, ja w ten sposób zniszczyłem jedną soczewkę, ale użyłem kropelki :/

Chyba zamontuje to tak jak na zdjęciu, w obudowie z plastiku.

Teraz tylko czekać, aż ktoś wpadnie na pomysł jak przesyłać obraz z komputera do telefonu przez usb i można zapomnieć o oculusie :D
@only: Gdyby było to tak proste, to było by fajnie =] Oculus bądź co bądź, ma zintegrowane bardzo szybkie rejestratory położenia, których zasymulowanie na telefonie i przesłanie na PC będzie raczej niemożliwe do osiągnięcia w zadowalających prędkościach. Raczej trzeba czekać na kolejne telefony z bardzo wydajnymi bebechami, albo jakiegoś programistę, który dokona przełomu w renderowaniu grafiki jak Carmack i jego quake.
@Kulek1981: Czy ja wiem czy takie trudne? Jeśli wszystko szło by po kablu opóźnienia byłyby takie same jak w oculusie. Jedynie komputer mógłby być bardziej obciążony, bo zamiast wysyłać obraz przez dvi jak to ma miejsce w oculusie musiałby streamować obraz.

Aplikacja iDisplay potrafi chyba wysyłać obraz przez usb, zaraz przetestuję. Nawet bez sensorów chciałbym pograć w coś w pełnym 3d :)