Wpis z mikrobloga

Strasznie mi sie nie podoba ten trend leniwego "transmoga" który pomału staje sie standardem w grach.

Kiedyś jak się zdobyło przedmiot (np w takim wiedźminie 3), to jaki by on nie był, był czymś unikalnym miał swoją specyfikę a manewrowanie miedzy wyglądem a statystykami było ciekawe same w sobie.

Jak widzę, zaś takiego asasyna czy hogwarts legacy gdzie w zasadzie zbierany przedmiot jest nieistotny bo i tak sobie możesz nałożyć dowolny inny wygląd jednym kliknięciem to mocno odbiera mi to chęć szukania zbroi itp.

Ciekawi mnie czy ktoś ma podobne odczucia.

#gry #ps4 #xbox
  • 12
  • Odpowiedz
@Medonix zależy. Kiedyś na początku gry mogłeś mieć najlepszy miecz, bo exploitem ominąłeś jakiegoś bossa co go pilnował. Teraz po prostu itemy rosną z Twoim poziomem. Najlepiej to było rozwiązane w gothicu np. Miałeś najlepszy miecz, ale musiałeś levelować, żeby go założyć, bo wymagał 80 siły
  • Odpowiedz
@Medonix: Gdyby nie dało się zmienić wyglądu założonych przedmiotów to problemy byłyby dwa:
- większość ludzi w grach multi biegałaby ubrana dokładnie tak samo, bo z reguły meta jest jedna
- a co ważniejsze wtedy nie byłoby jak flexować się na te wszystkie kupione skórki za prawdziwe pieniądze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Sarpens znaczy, ja tu bardziej mówię o grach single, bo w mmo nie grywam, nie wiem jak to tam działa i jakie niesie plusy i minusy

I też nacisk nie stawiam na samą mechanikę tylko jej wykonanie.

Gdyby to było logicznie fajnie zrobione, że nie wiem masz kowala który za jakaś cenę (nie tylko walutę ale może też jakieś inne questy itp) umożliwia przekucie zbroi nadanie jej statystyk z czegoś innego. Nie bede teraz wymyślał mechaniki ale coś tym stylu.
  • Odpowiedz
  • 1
@Medonix transmog to jest baza i cieszy rosnąca popularność.

przedmiot jest nieistotny bo i tak sobie możesz nałożyć dowolny inny wygląd jednym kliknięciem to mocno odbiera mi to chęć szukania zbroi itp.


No ja dalej mam chęć szukać zbroję, bo kolejna może jeszcze lepiej wyglądać i być jeszcze lepsza. Czyli transmog nie zmienia doświadczenia eksploracyjnego. Za to mam spokój, że nie będą biegał pamperkiem ubranym w coś co mi się nie
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@Meserole leniwe, bo nie wiąże się z tym żadna mechanika, niema kowala aby to przerobił w świecie gry czy coś, klikasz i masz inny item.

Takim klikaniem w menu dało by sie uproscić wiele innych rzeczy, będąc w temacie równie dobrze zamiast szukania rzeczy po mapie, dać w menu niech sie odblokują w odpowiednim momencie fabularnym.

Mi takie akcje dość mocno ograniczają immersje.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Meserole a dodam jeszcze bo rzeczywiscie, nie jasno napisałem "leniwego" w sensie twórców gry. Nie mam nic do graczy, że chcą zmienić wygląd. Tylko do deweloperów, że zamiast zadbać o fajną mechanikę to idą na skróty.
  • Odpowiedz
leniwe, bo nie wiąże się z tym żadna mechanika, niema kowala aby to przerobił w świecie gry czy coś, klikasz i masz inny item.


@Medonix: tylko wtedy musisz #!$%@?ć do kowala i marnować niepotrzebnie czas a rzeczy już od dawna się odblokowują w odpowiednim momencie fabularnym przecież masz nagrody za zadania ;)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Meserole no to tu zalezy czego oczekujesz od gry, dla mnie to #!$%@? to element gry.

Nie mówię, że racji nie masz, bo każdy gra inaczej, ciężko "marnowanie czasu" odnieść do takiej mechaniki bo dla kogoś innego wogóle marnowaniem czasu jest granie w gry.
  • Odpowiedz