Aktywne Wpisy
Od dwóch miesięcy rozmowy na Mikro toczą się wokół cen mieszkań i kredytów
A podejrzewam że większość ekspertów to wiek 18-22 lata i brak zdolnosci kredytowej nawet na samochód za 20 000zł a co dopiero mieszkanie.
A pewnie i są tacy co nawet na TV 55cali nie dostało by kredytu
Nie mówię, ze wszyscy, bo pewnie i są tacy co mają kasę na mieszkanie lub możliwość wzięcia mieszkania za pomocą pozyczki bankowej
Ale ilu takich jest na tym portalu 10-15% reszta to dzieciarnia co udaje, że problem ich dotyczy i są w rozterce spowodowanej tą bańką cenową
Skoki narciarskie na fali i grono ekspertów, igrzyska olimpijskie i grono ekspertów, starcia partii politycznych i grono ekspertów.
A podejrzewam że większość ekspertów to wiek 18-22 lata i brak zdolnosci kredytowej nawet na samochód za 20 000zł a co dopiero mieszkanie.
A pewnie i są tacy co nawet na TV 55cali nie dostało by kredytu
Nie mówię, ze wszyscy, bo pewnie i są tacy co mają kasę na mieszkanie lub możliwość wzięcia mieszkania za pomocą pozyczki bankowej
Ale ilu takich jest na tym portalu 10-15% reszta to dzieciarnia co udaje, że problem ich dotyczy i są w rozterce spowodowanej tą bańką cenową
Skoki narciarskie na fali i grono ekspertów, igrzyska olimpijskie i grono ekspertów, starcia partii politycznych i grono ekspertów.
Knoblauch +4
#raportzpanstwasrodka Kleszcz taki mądry. Tak Tak to ON
BAR W DOBIE KRYZYSU
Kryzys. Ten termin oraz świadomość jego obecności (dla jednych mniej odczuwalna, dla innych bardziej) zdążył się już trochę wyświechtać i spowszednieć chyba wszystkim. Jeśli nie odczułeś jego efektu na własnej skórze i ominął on Twój biznes szerokim łukiem resztę artykułu możesz przeczytać jako ciekawostkę. Jeśli jednak borykasz się z jego skutkami, w dalszej części zaproponuję kilka pomysłów na realne zmniejszenie kosztów i zwiększenie zysków funkcjonowania lokalu. Rozwiązania te oparte są o bieżącą działalność baru, ale analogicznie można je przełożyć na pozostałe obszary Twojego biznesu gastronomicznego.
Brak Gości… Ceny w górę?
Zacznę trochę z drugiej strony. Zauważyłem, iż niektóre miejsca spadające obroty, próbują rekompensować sobie podnosząc ceny. Może wydawać się to rozsądnym posunięciem, ale tylko na krótka metę. Myślenie w stylu „mniej Gości, większa marża – wszystko się wyrówna” nie ma prawa przynieść pozytywnego efektu. Próby przekonania samych siebie hasłami „wyższe ceny odsieją osoby bez pieniędzy, dzięki temu ściągniemy do lokalu bogatszych, których kryzys tak mocno nie dotknął” doprowadzą tylko do tego, że faktycznie wyeliminujesz Gości z mniej zasobnym portfelem. Jeśli jednak wydaje Ci się, że tym samym przyciągniesz lepiej sytuowaną grupę, nie możesz się bardziej mylić. Rozejrzyj się dookoła. Na chwilę obecną rynek gastronomiczny w Polsce to rynek fast food (nie wiem czy możemy już mówić o pokoleniu kebaba, ale takie skojarzenie samo mi się nasuwa), czy lokali z piwem, wódką i zakąska za 5 zł. Nawet zamożniejsi Goście dwa razy oglądają każdą wydaną złotówkę. Targetowanie lokalu w tą wąską grupę jest wysoce ryzykowne – po pierwsze jest ona „grymaśna” i nielojalna (ciężko przewidzieć ich zachowania oraz skusić do regularnych odwiedzin), po drugie stanowią naprawdę nieliczną społeczność. Oprzeć biznes gastronomiczny na nich mogą wyłącznie ekskluzywne miejsca z jeszcze bardziej ekskluzywną ofertą towarową. Kapitalną większość potencjalnych Gości na rynku stanowią osoby z ograniczonym budżetem przeznaczonym na uciechy gastronomiczne. Co zatem możesz zrobić, aby – nie dość, że nie stracić ich przychylności – to jeszcze pokusić się o pozyskanie nowych? Poniżej kilka propozycji, które możesz wypróbować w swoim barze/lokalu.
Mniej czy więcej?
BAR W DOBIE KRYZYSU
Kryzys. Ten termin oraz świadomość jego obecności (dla jednych mniej odczuwalna, dla innych bardziej) zdążył się już trochę wyświechtać i spowszednieć chyba wszystkim. Jeśli nie odczułeś jego efektu na własnej skórze i ominął on Twój biznes szerokim łukiem resztę artykułu możesz przeczytać jako ciekawostkę. Jeśli jednak borykasz się z jego skutkami, w dalszej części zaproponuję kilka pomysłów na realne zmniejszenie kosztów i zwiększenie zysków funkcjonowania lokalu. Rozwiązania te oparte są o bieżącą działalność baru, ale analogicznie można je przełożyć na pozostałe obszary Twojego biznesu gastronomicznego.
Brak Gości… Ceny w górę?
Zacznę trochę z drugiej strony. Zauważyłem, iż niektóre miejsca spadające obroty, próbują rekompensować sobie podnosząc ceny. Może wydawać się to rozsądnym posunięciem, ale tylko na krótka metę. Myślenie w stylu „mniej Gości, większa marża – wszystko się wyrówna” nie ma prawa przynieść pozytywnego efektu. Próby przekonania samych siebie hasłami „wyższe ceny odsieją osoby bez pieniędzy, dzięki temu ściągniemy do lokalu bogatszych, których kryzys tak mocno nie dotknął” doprowadzą tylko do tego, że faktycznie wyeliminujesz Gości z mniej zasobnym portfelem. Jeśli jednak wydaje Ci się, że tym samym przyciągniesz lepiej sytuowaną grupę, nie możesz się bardziej mylić. Rozejrzyj się dookoła. Na chwilę obecną rynek gastronomiczny w Polsce to rynek fast food (nie wiem czy możemy już mówić o pokoleniu kebaba, ale takie skojarzenie samo mi się nasuwa), czy lokali z piwem, wódką i zakąska za 5 zł. Nawet zamożniejsi Goście dwa razy oglądają każdą wydaną złotówkę. Targetowanie lokalu w tą wąską grupę jest wysoce ryzykowne – po pierwsze jest ona „grymaśna” i nielojalna (ciężko przewidzieć ich zachowania oraz skusić do regularnych odwiedzin), po drugie stanowią naprawdę nieliczną społeczność. Oprzeć biznes gastronomiczny na nich mogą wyłącznie ekskluzywne miejsca z jeszcze bardziej ekskluzywną ofertą towarową. Kapitalną większość potencjalnych Gości na rynku stanowią osoby z ograniczonym budżetem przeznaczonym na uciechy gastronomiczne. Co zatem możesz zrobić, aby – nie dość, że nie stracić ich przychylności – to jeszcze pokusić się o pozyskanie nowych? Poniżej kilka propozycji, które możesz wypróbować w swoim barze/lokalu.
Mniej czy więcej?
Jeśli chcesz być wołany do kolejnych terminarzy zaplusuj ten wpis:
https://wykop.pl/wpis/72994801/jesli-chcesz-byc-wolany-do-kolejnych-codziennych-t
Dobrej niedzieli
///Piłka nożna///
USA, MLS
02:30 - Houston Dynamo - Los Angeles FC
02:30 - San Jose Earthquakes - Chicago Fire
02:30 - Sporting Kansas City - FC Dallas
03:30 - Colorado Rapids - St. Louis City
04:30 - Los Angeles Galaxy - Minnesota
04:30 - Portland Timbers - Nashville SC
///Lekkoatletyka///
17:45 - World Athletics Continental Tour Gold - Hengelo 2024, Polsat Sport Premium 6
18:00 - Diamentowa Liga w Paryżu, Polsat Sport 2
///Tenis///
Wimbledon
14:30 - 21:00, Polsat Sport, Polsat Sport Premium 1
12:00 - 18:00, Polsat Sport 2
14:00 - 16:25, Polsat Sport 3
19:30 - 20:30, Polsat Sport 3
12:00 - 20:05, Polsat Sport Fight
15:00 - 21:00, Polsat Sport Premium 2
///Koszykówka///
20:20 - Turniej kwalifikacyjny do igrzysk olimpijskich w Paryżu - mecz finałowy, TVP Sport
///Kolarstwo///
10:30 - Kolarstwo górskie: Zawody Pucharu Świata w Górnej Sabaudii - cross country olympic kobiet, Eurosport 1
12:45 - Tour de France - 9. etap: Troyes - Troyes, Eurosport 1
13:45 - Kolarstwo górskie: Zawody Pucharu Świata w Górnej Sabaudii - cross country olympic mężczyzn, Eurosport 2
///Futbol amerykański///
16:25 - Europejska Liga Futbolu - mecz: Panthers Wrocław - Prague Lions, Polsat Sport 3
///Siatkówka plażowa///
13:00 - 17:00 - Turniej ORLEN Beach Volley Tour w Olsztynie, Polsat Sport Premium 4, 5
///Wyścigi konne///
17:15 - Służewiec 2024 - Gala Derby, TVP Sport
///Sporty motorowe///
09:00 - Motocross: Mistrzostwa Świata w Lombok - 2. wyścig w klasie MX2, Eurosport 2
09:15 - DTM: Norisring, Viaplay
09:20 - F3 - GP Wielkiej Brytanii - wyścig, Viaplay
09:40 - MotoGP - MotoGP rozgrzewka, Polsat Sport Premium 2
10:00 - Motocross: Mistrzostwa Świata w Lombok - 2. wyścig w klasie MXGP, Eurosport 2
10:55 - F2 - GP Wielkiej Brytanii - wyścig, Viaplay
11:00 - MotoGP - Moto3 wyścig, Polsat Sport Premium 2
12:15 - MotoGP - Moto2 wyścig, Polsat Sport Premium 2
12:40 - Porsche Supercup: Wyścig w Silverstone, Eurosport 2, Viaplay
13:15 - DTM: Norisring, Viaplay
14:00 - MotoGP - MotoGP wyścig, Polsat Sport Premium 2
14:50 - Ferrari Challenge Europe: Portimao, Viaplay
16:00 - F1 - GP Wielkiej Brytanii - wyścig, Viaplay
16:05 - Ferrari Challenge Europe: Portimao, Viaplay
16:25 - IndyCar: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, Viaplay
17:20 - Ferrari Challenge Europe: Portimao, Viaplay
19:00 - IndyCar: Honda Indy 200 at Mid-Ohio, Viaplay
///Żużel///
13:30 - 2 Ekstraliga: INNPRO ROW Rybnik - H.SKRZYDLEWSKA ORZEŁ Łódź, CANAL+ Sport 5
16:00 - Ekstraliga: KS APATOR Toruń - ORLEN OIL MOTOR Lublin, CANAL+ Sport 5
18:45 - Ekstraliga: FALUBAZ Zielona Góra - FOGO UNIA Leszno, CANAL+ Sport 5
#mecz
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
@mmm_MMM: Nawet im się jechać nie chce
@mmm_MMM: Copa Amercica w trakcie a ci se ligę grają, p------i xD