Wpis z mikrobloga

Hej Mirunie z #lodz, podpowiedzcie mi w jednej sprawie.

Moja firma wchodzi mocno w marketing sportowy, sondujemy temat sponsoringu klubu piłkarskiego.

Widzew jest trochę fenomenem, bo jako jedyny sprzedaje karnety na cały sezon jak tylko #ekstraklasa pojawia się na horyzoncie. Ma praktycznie najwyższe wypełnienie stadionu w całej Polsce.

Czy rzeczywiście jest tak, że na Widzew nie da kupić się biletu na kilka dni przed meczem? Interesuję się mocno piłką, ale nie miałem okazji być na Widzewie. Kiedyś próbowałem, ale rzeczywiście bilety nie były dostepne, mimo tego, że był to jakiś mecz ze średniakiem o nic.

Czy konkursy w social media, oczywiście z nakierowaniem na Łódź, w stylu "udostępnij nasz status i wygraj 2 x bilety lub 2 x bilety VIP na Widzew" mogą zaskoczyć? Ludzie rzeczywiście lgną na stadion i bilety są towarem deficytowym? Zależy nam na ekspozycji marki, jeśli konkursy w social media będą miały w Łodzi rację bytu, będziemy działać w tym kierunku.

Szczególnie myślę o początku sezonu, kiedy będzie ciepło, przeciwnicy są z górnej półki jeśli chodzi o naszą ligę, terminarz super, wieczorne godziny - idealny timing na dobry mecz.

Będę wdzięczny za feedback, dzięki!

#widzew #pilkanozna #marketing
  • 11
  • Odpowiedz
@Mrukszachowy:

Czy rzeczywiście jest tak, że na Widzew nie da kupić się biletu na kilka dni przed meczem?

Tak, rzeczywiście tak jest, bo tak jak zauważyłeś przed rozpoczęciem sezonu karnety są sprzedane na wszystkie miejsca.

Przy czym jak mecz jest z mniej atrakcyjnym rywalem to wielu kartnetowców zwalnia swoje miejsce i wtedy są sprzedawane pojedyncze bilety. Analogiczna sytuacja (choć na mniejszą skalę) bywa w przypadku atrakcyjniejszych rywali (ŁKS, Legia), ale
  • Odpowiedz
@Mrukszachowy: nie do końca rozumiem jak to chcesz fizycznie wykonać? Kupić karnet i na długo przed meczem robić konkurs, żeby zwalniając miejsce kupić na wygranego jak jest jeszcze na to czas?

Bo inaczej to raczej nie kupisz biletu dla wygranego. Zobacz ile karnetów już jest przedłużonych, a na koniec, jak jest otwarta sprzedaż ludzie wykupują i oddają szkołom, więc też ciężki temat :D
  • Odpowiedz
  • 1
@maciek30_pl: w pakiecie sponsorskim dostajemy pule biletow na kazdy mecz tylko dla naszej firmy: zarowno zwykle bilety jak i VIP. Sa one wlasnie po to, zeby zaprosic klientow albo zrobic jakis konkurs. Ta pula biletow jest nie do ruszenia, nikt tych miejsc nie kupi, bo beda nasze na caly sezon, beda tylko do naszej dyspozycji. Jak ktos wygra konkurs np. 3 dni przed meczem, mozemy bezposrednio przepisac ten bilet na
  • Odpowiedz
@Mrukszachowy: Tak, średnia frekwencja to gdzieś w okolicach 95% pojemności stadionu. Na bardziej atrakcyjne mecze bilety są towarem deficytowym, ale już pewnie na taką Puszczę da radę kupić bilet po zwolnionym karnecie.

Czy to dobry pomysł na ekspozycję marki? Na pewno nie jest zły. Dawniej oczywiście miało to swoje wady i zalety (bojkotowanie Harnasia przez kibiców ŁKS czy inne akcje w drugą stronę), ale no dziś nikt rozsądny na to
  • Odpowiedz
  • 0
@Mrukszachowy Dobry pomysł, jak jeszcze odpowiednio wcześnie przed meczem klub udostępni w socialach informacje o waszym konkursie z biletami to na pewno zaskoczy a na mecze z Lechem, Legią czy Rakowem sukces gwarantowany
  • Odpowiedz
@Mrukszachowy

Czy konkursy w social media, oczywiście z nakierowaniem na Łódź, w stylu "udostępnij nasz status i wygraj 2 x bilety lub 2 x bilety VIP na Widzew" mogą zaskoczyć?


Powiem tak:
Gdzie ten status do udostępnienia? Daj mnie ten bilet ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@jarqos: taki jest wlasnie plan, najpierw udostepnienie w socialach z nadzieja na udostepnienia i zasiegi dzieki Kibicom. Szczegolnie warto na poczatku sezonu, bo terminarz dla Widzewa wyglada naprawde niezle

@rooger Słuszne spostrzeżenie, troche obawiałem się powiazania brandu z klubem piłkarskim, ale wyszedłem z tego samego założenia, że ludzie, którzy beda krecic z tego tytułu awantury i tak nie sa naszym targetem. Bardziej liczę, że współpraca i ekspozycja z klubem
  • Odpowiedz