Aktywne Wpisy
Kam_sekwaw +244
Mieszkam od trzech lat w #niemcy. Pracuję jako kierowca autobusu. Miesięcznie ze wszystkim (nadgodziny, weekendy, dni świąteczne, dodatek nocny, premie itp.) śtednio zarabiam 2700 euro netto miesięcznie. Tydzień pracy to 37.5 godzin (związki walczą o 35 godzin). Urlop to 30 dni w roku (związki walczą o 34).
Za zwykła pracę po kursie, który można zrobić w 4 miesiące stać mnie na wynajem 40 m2 mieszkania, które znajduje się 30 minut komunikacją
Za zwykła pracę po kursie, który można zrobić w 4 miesiące stać mnie na wynajem 40 m2 mieszkania, które znajduje się 30 minut komunikacją
![ohlalala](https://wykop.pl/cdn/c0834752/65025723414581db65bdd0a0a9ba2172733cbba95efd0c4f9289f05d15e12340,q60.jpg)
ohlalala +14
![ohlalala - Zamykam oczy, nie mogę na to patrzeć.
#mecz #reprezentacja](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b7d7a7905fe622389e9fe343c59ebffe85ddaf4d9e1c65452cc689d179f85dd1,w150.jpg)
źródło: GQqqgPoWcAAiVog
Pobierz
Generalnie to jestem skąpym dziadem - kupiłem muirwoodsa na początku pandemii za 2k, ale czuję niedosyt.
Widzę 2 opcje:
- budżetowa np. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ ~ 3k PLN
- lecieć już po całości i kupić godny sprzęt na GRX bez kompromisów, z hamulcami hydraulicznymi itp - wtedy budżet pewnie 2x większy
Co w wypadku gdybym się faktycznie poważnie w to wkręcił - czy taki broam 60 rzeczywiście jest do kitu, hamulce nie hamują i nie da się jeździć, jak to piszą na grupkach FB? Podejrzewam, że upgrade takiego roweru nie będzie zbyt opłacalny. Gdybym chciał sprzedać jednak broam'a 60 za rok dostałbym za niego może 50% ceny początkowej
#rower #gravel
Co do osprzętu to będziesz jeździł na spokojnie i będzie git nawet na tym felcie. Zwłaszcza jak masz ograniczony budżet i nie masz porównania. Miałem Rometa aspre 1, który miał bardzo podobny osprzęt - zerknij sobie. Jeździłem z nim sakwami po górach i hamował.
@Pentylion: tak
@Pentylion: nie, iPhone to telefon marki apple, a gravel to typ roweru
@pp93: bo nie hamują ¯\(ツ)/¯
Chyba że ktoś waży 50-60 kg albo są to porządne hamulce + dobre klocki, wtedy jest jako tako.
@Pentylion: ale my tu nie o marce Trek piszemy xD
@ddiazepam: BEZ KOMPROMISÓW?
opie za 5k to dziecku rower kupiłem ostatni - jako taki...
bez kompromisów to się zaczyna gdzieś od 30k i to pod warunkiem, że to nie elektryk.
Imho, jeśli problemem jest skąpstwo, a nie rzeczywisty niedobór pieniędzy, to rzuciłbym się na już droższego gravela. Nawet jeśli ten Felt będzie ok, to i tak będziesz prawdopodobnie odczuwał niedosyt (tak jak przy Muirwoodsie teraz).
@ddiazepam:
Spowalniają nie hamują, reszta jest ok i upgrade jak najbardziej opłacalny.
BTW Jakbym miał teraz kupować gravela to zrobiłbym eksperyment z wpakowaniem do Kands Pure baranka i chińskich hydraulicznych klamkomanetek.
Jakby pykło to wyszedłby gravel z hydrauliką za 2,5k.
@pp93: o możliwościach swoich hamulców dowiadujemy się w sytuacjach awaryjnych a nie w kontrolowanych warunkach. Mechaniki owszem, zatrzymują rower ale nie mają w ogóle porównania do hydrauliki. Wiem o czym mówię bo jeździłem na każdym rodzaju hamulców ¯\(ツ)/¯