Wpis z mikrobloga

Ma ktoś doświadczenie z odświeżaniem lakieru? Mam 3 letnie auto i chciałbym odświeżyć lakier. Jest trochę delikatnych rysek, nic poważnego i głębokiego - raczej powierzchowne. Zastanawiam się nad zrobieniem korekty lakieru - jedno albo dwustopniowej. Pytanie tylko co dalej? Po takiej korekcie z tego co widzę są opcje na zrobienie woskowania albo nałozenie ceramiki - ta druga opcja już trochę kosztuje. Warto taką ceramikę nakładać? Czy zostać przy samym wosku? Czy faktycznie te powłoki ceramiczne utrzymują się do 5 lat? Coś nie chce mi się w to wierzyć, ale nie znam się więc chętnie posłucham kogoś kto siedzi w temacie.

#motoryzacja #cardetailing
  • 5
  • Odpowiedz
Po takiej korekcie z tego co widzę są opcje na zrobienie woskowania albo nałozenie ceramiki - ta druga opcja już trochę kosztuje. Warto taką ceramikę nakładać?


@edon: Warto, ale samodzielnie i wtedy mieścisz się w kwocie 200-500 zł za wszystko (glinka, ipa, powłoka, booster na później, pady, mikrofibra). Jak to zrobisz bezpośrednio po korekcie, to odpada ci glinkowanie, czyli praktycznie połowa roboty.
  • Odpowiedz
@edon dobrze pielegnowana ceramika trzyma sie dlugo. Ceramika wymaga "serwisow" tam gdzie ją robiłeś(takie konkretne mycie z odtykaniem). Co do tego ile etapów to już musi decydować osoba co będzie to robić z Twojego opisu wynika że 1 starczy. Wosk jak to wosk, jak będziesz mył na bezdotyku lub szczotach to dość szybko się go pozbędziesz :)
  • Odpowiedz
@xyz_xyz: Chodziło mi o to, żeby na korektę oddał specjalistom, a powłokę położył samodzielnie, bo nie będzie musiał glinkować ani specjalnie myć, tylko przetrze ipą i tyle. Szybka i łatwa robota.
Za polerowanie swojego samochodu sam bym się nie brał, bo nie mam doświadczenia, wyczucia. Najpierw musiałbym przećwiczyć na jakimś gruzie, ale powłokę położyłem sam i żałuję tylko, że nie zainwestowałem w trwalszą, bo wyszło super, a kupiłem półtoraroczną + boostera.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0