Wpis z mikrobloga

#blender zrobiłem modela i kurde ciągle mi nie pasuje. Jak tu kurde owagować model, a się nie narobić? + jak robicie tekstury? Bo mi wychodza obrzydliwie (po prostu przez image texture wklejam i się modlę do boga żeby było ok)
#gownowpis
  • 5
  • Odpowiedz
  • 0
substance painter


@MshL: Będę mógł to potem na płaskie tekstury przenieść, żeby do gry to starej wpakować? Np. do takiego san andreas, dla przykładu.

owagować model


@MshL: Nałożyć wagi na model.
  • Odpowiedz
  • 0
Będę mógł to potem na płaskie tekstury przenieść, żeby do gry to starej wpakować? Np. do takiego san andreas, dla przykładu.


@Retiarius_oma: w takim przypadku jak robisz teksturki do starej gry to będziesz mógł wykorzystać tylko i wyłącznie albedo mape, natomiast to nadal będzie wyglądać dużo lepiej niż takie nakładanie płaskich tekstur i dużo prostsze, sam tworzyłem tak tekstury do gothica, co więcej nadal będziesz mógl cześciowo wykorzystać dobroci pbr w
  • Odpowiedz
  • 1
@Retiarius_oma: no to z doświadczenia powiem, że 90% modeli blender robi mi elegancko poprzez automatic weights, jedynie jak model mocno odstaje od formy postaci, typu ma jakiś dodatkowy mesh typu ubranie to wtedy zazwyczaj trzeba troszeczke poprawić ale to też zajmuje 15 minut max, jest to proces w pełni zautomatyzowany w wiekszosci przypadków jak nie tworzysz skomplikowane modele

taki trik który moge dać do rigowania to rozbij sobie model na kilka
  • Odpowiedz