Wpis z mikrobloga

Może jest tu jakiś użytkownik #alfaromeo #gulietta #alfaholicy jest w stanie rozwiać wątpliwości:

Na wstępie chciałbym podkreślić, że szukam tylko i wyłącznie silnika benzynowego.
Z tego co czytałem, to 1.4 występuje w dwóch wersjach: bez MultiAir (105km, 120km) oraz z MultiAir (150km, 170km). Podobno MultiAir lubi się psuć ale czy jest to regułą? Jakie są koszty naprawy i czy każdy mechanik sobie z tym poradzi? Podobno problemy dotyczą egzemplarzy do 2012 roku?
Czy wszystkie silniki 1.4 nadają się pod gaz? Wiem, że w słabszych odmianach gaz mógł być fabrycznie, ale opinii o nim nie znam (1.75 raczej nie biorę pod uwagę ze względu na bezpośredni wtrysk).
Czy prawdą jest, że niezależnie od mocy, silniki 1.4 palą tyle samo (~7-8l w cyklu mieszanym)?
Zauważyłem, że od 2013 roku zaczęły pojawiać się ekrany. Jakie ciekawe funkcjonalności w nich się kryją? Czy jest on rzeczą niezbędną w Gulietcie?
Czy interfejs bluetooth znajdę w każdym modelu Gulietty? Czy służy on tylko do rozmowy, czy jest także możliwość puszczania muzyki z telefonu?
Na jakie elementy wyposażenia warto zwrócić uwagę? Za co dopłacić, a co odpuścić?
Jak z ceną i dostępnością części? Nie musi być tanio jak np. przy Astrze H, ale nie chciałbym też wydawać tyle co na BMW 😉
Czy szukać tylko aut od 2013 roku, gdzie poprawiono elektrykę, MultiAira i dodano ekran, czy wcześniejsze roczniki też się nadadzą do kupna?
Czy jest jeszcze coś, na co warto zwrócić uwagę, a czego nie zawarłem w powyższych pytaniach?
Szukam czegoś bardzo trwałego do miasta, najlepiej niedrogiego w eksploatacji ale jestem gotowy dopłacić za wygodę, dobre wykończenie i troszkę większą zrywność, a wygląda na to, że Gulietta genialnie się w ten schemat wpisuje 😁
  • 14
  • Odpowiedz
@krystekw2 na yt jest kanał pablo garage, goscie tam robia alfy, to taki nowy moduł multiair około 7-8k, ale jego tez czesto wystarczy wyczyscic i dbać o olej to podobno do 200 000 auto przejedzie bez problemu
  • Odpowiedz
@krystekw2: wymieniać olej na w stu procentach zgodny ze specyfikacją razem z filtrem oleju max co 15tys km lub raz na rok plus co druga lub trzecią wymianę ten śmieszny filtr multiaira i nic się nie psuje. Mam auto co zrobiło 180 tys km i jest tam multiair od nowego nie ruszany i drugie co zrobiło 120 tys km też z nieruszonym multiairem oba z 2011 roku.
  • Odpowiedz
@krystekw2: rzeczą która się psuje nagminnie w Giuliettach to wiązka kabli tylnej klapy i moduł Microsoftu więc jeżeli zależy Ci na bluetooth to omijaj te z Blue and Me I logiem Windowsa na kierownicy - wtedy nowszy rocznik warto kupić tylko dla nowszego systemu uConnect. Imo w benzynie jedyne wersję godne uwagi to 1.4 multiair 170 koni lub 1.75 tbi. Ta pierwsza bardziej komfortowo zestrojona ale nadal jędrna zawieszeniowo druga
  • Odpowiedz
  • 0
@ArpeggiaVibration: super, dzięki wielkie za garść cennych informacji!
Ogólnie najbardziej interesuje mnie 1.4 170km ale chciałbym mieć jak najmniejsze koszty, dlatego zastanawiam się nad gazem. 1.75 odpada w tym przypadku.
Dobrze rozumiem, że uConnect pojawił się z liftem w 2013 i to są te wersje z ekranem w kokpicie?
  • Odpowiedz
@krystekw2: nie pamiętam dokładnie który rok i nie wiem czy konieczny był ekran. Jak na kierownicy masz przycisk telefonu i nie ma loga Windowsa tylko taki ludek na lewym dolnym przycisku to jest uConnect. Jak zamiast ludka jest logo Windows to masz ten stary gówniany system co się psuje i potem tylko baterię drenuje i trzeba go usuwać a nowy moduł Microsoftu już nie jest produkowany i ciężko znaleźć działający
ArpeggiaVibration - @krystekw2: nie pamiętam dokładnie który rok i nie wiem czy  koni...

źródło: SteeringWheelCoverForAlfaRomeoGiuliettaMiTo2014-2019_2

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@ArpeggiaVibration: Czy blue and me jest w każdej Giulietcie do 2013 roku? Ogólnie jak patrzyłem na ceny, to raczej zostaje mi właśnie przedlift. Będę chciał wejść w ten 1.4MA 170km i będę chciał wrzucić tam gaz ale trochę się boję tego multiaira. Choć jak pisałeś - będę sprawdzał czy jest historia serwisowa wymiany olejów i filtrów i jeśli tak, to raczej taką sztukę zakupię.
  • Odpowiedz
@krystekw2: co do gazu to nie pomogę, ja nie mam gazu i jestem bardzo zadowolony ze spalania - między 90 a 115 km/h trasa bez korków i nadmiernego hamowania schodzę w manuału MiTo poniżej 5.5 litra na 100km. W trybie mieszanym nie przekroczyłem 8 l na setkę.

Multiair jak jest pod koniec życia to nie ciągnie "z dołu" i klekocze na wolnych obrotach jak diesel.

Co do biue and me
  • Odpowiedz
  • 0
Dzięki wielki za ważną informację o MultiAirze, przyda się przy oglądaniu :)
Czyli rozumiem, że kupując samochód przed 2013 nie uniknę tego Blue and me. Ale też zwrócę uwagę czy tam wszystko działa. Dzięki wielkie za info!
  • Odpowiedz
@krystekw2: Nie ma problemu. Żeby uściślić, jeżeli Ci popsuje się Blue and Me albo jest popsuty to bardzo łatwo go jest usunąć w Giuliettcie - to robota na 15 minut - jest to takie małe plastikowe prostokątne pudełko z niebieską magistralą. Jak się to odłączy to wtedy nie będzie drenował baterii. Tyle że nie będziesz miał możliwości podłączenia przez bluetooth do radia bez niego ani też przez port AUX jacka
  • Odpowiedz
manual jest bardzo krótki i nawet na 6 biegu są stosunkowo wysokie obroty - przy TCT jest dużo lepiej


@ArpeggiaVibration: 1.4 ma krótszą skrzynię od TBi? W QV przy 140kmh jest 3tys obrotów, 180kmh 4tys, imo nie są to jakieś straszne wartości biorąc pod uwagę że to nie jest autostradowy połykacz kilometrów.
  • Odpowiedz