Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanie. Dostałem się na studia na kierunek który mnie niezbyt w sumie interesował (Tak wiem, to po cholerę się deklarowałem ze chce - bom głupi) i w sumie nie studiowałem, napisałem maila ze rezygnuje i takie tam i żyłem dalej, ucząc się do poprawki matury i będę się starać na nowo. Ale Mój spokój zachwiał list który dostałem jakiś czas temu w którym jest napisane że jestem skreślony z listy uczniów i posiadam dług 30 punktów. No dobra, wszystko spoko, ale co z tym długiem? Szybko wygooglałem że chodzi tu o punkty ECTS. I teraz rodzi się pytanie. Czy ten dług 3- punktów będzie mi przeszkadzać w tegorocznej rekrutacji na studia?

#studia #ects #kiciochpyta #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 18
  • Odpowiedz
@Unik4t: nie wiem o jakich limitach poprzednich pisza, ale powiem Ci jak jest.

Na każdym semestrze masz przedmioty o łącznej sumie punktów 30. Jeżeli licencjat trwa 6 semestrów to po zdobyciu 180 punktów zaliczasz studia i możesz podejść do obrony pracy czy co to tam jest. Może być dodatkowo tak, że uczelnia dopuszcza przejście na następny semestr z długiem max np. 12 pkt. Znaczy to, ze jeśli masz do 12 punktów to zapewne pojdziesz na następny semestr. Wtedy za rok jesteś na swoim semestrze i dodatkowo chodzisz na przedmioty, których nie zaliczyles.

Moze tez być tak, że nie ma takiej opcji i nie puszczają na następny semestr z długiem. Wtedy dostajesz urlop dziekanski i masz rok zeby przedmioty z dlugiem zaliczyc, a potem wracasz na kolejny semestr o juz masz wszystko (nadal jesteś studentem). Powtarzając jakiś przedmiot trzeba za niego zapłacić. Wylicza sie to tak: cena za h*ilość h w semestrze. Jako ze punkty ECTS określają ważność przedmiotu, a co za tym idzie tez ilość godzin to zwykle na oko jeden punkt przy różnych przedmiotach jest wart mniej więcej tyle
  • Odpowiedz
@Strigiformes: No nawet bardzo. I ja też myślałem że tak jest. Starając się na nowo, przechodzę okres rekrutacji i mam jakby czyste konto..