Wpis z mikrobloga

Alstom tłumaczy zamieszanie dotyczące homologacji Pendolino. Mogło już gdzieś być:

Składy zespolone ED250 Pendolino będą homologowane na razie do prędkości „konwencjonalnej”, czyli 160 km/h, a nie docelowej – 250 km/h. Okazuje się, że winnym jest infrastruktura, wciąż niegotowa na większe prędkości.

(...) – Jesteśmy w pełni świadomi wagi projektu i dokładamy wszelkich starań, aby projekt ten zakończył się sukcesem. Dlatego Alstom zdecydował się na podzielenie procesu homologacji na dwie części: najpierw zgodnej z systemem SHP (dlatego prędkość jest ograniczona do 160 km/h), a następnie w drugim etapie do 250 km/h, w IV kwartale 2014 roku – tłumaczy Marek Gawroński.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18902/Homologacja-Pendolino-na-160-kmh-bo-nie-ma-ETCS.html

#baron24 #pendolino #polska #kolej #pkpintercity #alstom #transport
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Alstom tłumaczy zamieszanie dotyczące homologacji Pendolino. M...
źródło: comment_7N4MOZvhrCNrPi4yOFAHEB57TgzWJKVX.jpg
  • 13
@stekelenburg2:

(...) Jak napisał „Puls Biznesu”, Alstom zabiega o homologację dla Pendolino na jazdę z prędkością 160 km/h. Tymczasem już w maju włoski producent ma według umowy przekazać PKP Intercity osiem pociągów z homologacją do prędkości 250 km/h. Marek Gawroński, rzecznik Alstomu, przyznał w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym",, że producent chce przeprowadzić homologację dwuetapowo.


http://www.rynek-kolejowy.pl/51538/homologacja_dla_pendolino_tylko_na_160_km_h_pkp_ic_protestuje.html

Czyli wygląda na to, że muszą homologować, a nie mają do tego infrastruktury.