Wpis z mikrobloga

Jakie powinny być parametry drugiej sondy lambda? Dwa miesiące temu wymienilem bo miałem zbyt ubogą mieszankę i teraz na nowej po dwóch miesiącach ten błąd powrócił. Wartość mam zawsze powyżej 1v, przy kickdownie zawiesza się na 1.999 na kilka sekund i dopiero potem spada. Wymieniać znowu sondę, czy szukać gdzie indziej? Druga strasznie świruje mi. #motoryzacja #mechanikasamochodowa w203 m271 1.8 kompresor LPG (na benzynie takie same wartości) mam często błąd zbyt ubogiej mieszanki i zbyt wysokie napięcie na drugiej sondzie lambda.
kreA - Jakie powinny być parametry drugiej sondy lambda? Dwa miesiące temu wymienilem...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
Jakie powinny być parametry drugiej sondy lambda?


@kreA: wzorcowo ma mieć stałe i niskie napięcie, czym wyższe tym gorsza jakość spalin a im bardziej jej napięcie oscyluje tym słabszy jest katalizator - jeśli ma takie same napięcia jak pierwsza sonda to znaczy że się wypruł
  • Odpowiedz
  • 0
@Pangia a według tego co wysłałem to na co wskazuje? Przez dwa miesiące miałem spokój, zero błędów. Ale przyznam że nie sprawdzałem wartości drugiej sondy. A teraz po każdym uruchomieniu mam błąd na desce zaraz po wykasowaniu. Nie wiem czy tej sondy nie dać na reklamacje, czy szukać gdzieś dalej przyczyny. Wydechu nie mam nieszczelnego
  • Odpowiedz
@kreA: najpierw to korekty sprawdź bo skoro masz błąd ubogiej mieszanki to nie jest to kwestia sondy tylko, no właśnie, złej mieszanki - więc sonda tylko sygnalizuje inny problem
to tak jakbyś krwawienie z otwartego złamania leczył bandażem i uznał że ma się samo zagoić
  • Odpowiedz
więc czemu dwa miesiące miałem spokój, to mnie najbardziej zastanawia.


@kreA: możliwe że parametry są na granicy progu błędu, wtedy nowa sonda, która daje trochę inny sygnał może na jakiś czas "naprawić".
Tak jak @Pangia pisał - sprawdź korekty podczas jazdy, zarówno krótko okresowe jak i to jak buduję się długo okresowa. Możliwe że dzieje się to tylko w specyficznych warunkach.

Znając życie trzeba ogarnąć LPG.
  • Odpowiedz
@kreA wyłącz gaz i zrób trochę kilometrów na samej benzynie żeby policzył nowe korekty. Jest szansa, że błąd zniknie. Wtedy będziesz widział czy to nie wina gazu. No i zainstaluj carscanner i odczytuj korekty krótko i długoterminowe. Te wartości na benzynie i potem na gazie powiedzą ci czy masz gaz dobrze zestrojony.
  • Odpowiedz
@kreA Miałem okazję diagnozować taki silnik. Więc tak. Górny wykres to druga sonda i ona tylko sprawdza katalizator. Pracuje w zakresie od 0 do 1V. Całkiem dobrze pokazuje, ale do sprawdzenia w czasie jazdy. Uboga mieszankę diagnozuje sonda na wykresie drugim, która znajduje się przed katalizatorem i sprawdza silnik. Z tego co pamiętam to jest szerokopasmowa i 1,5V to lambda 1 czyli wzorowa mieszanka. Im mniej tym bardziej ubogo. U ciebie
  • Odpowiedz